Gå til innhold

Bmw kvalitetsbiler?


pannekake
 Share

Anbefalte innlegg

Vil heller si du har en kvalitetsbil. Gjennomsnittsalderen på alle personbiler som ruller i norge er ca 11 år. Gjennomsnittsalderen på biler som vrakes er ca 17år. Bilen din er jo nå 19år så det må jo bare være en ren bonus at den fremdeles ruller på veien. Må være den solide Bmw kvaliteten. Hadde det vært en seat hadde den vel vært på opphuggeren for ca 10 år siden.- :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvis du gir opp så kjapt så kan du sikkert bare gå over til annet merke :P

Må jo tåle litt motgang ;)

Du har sikkert bare vært uheldig med bilkjøpet ditt, bilen har sikkert hatt et hardt liv før du tok over.

Kjørt min E30 325 HARDT, å kun skiftet slitedeler. Eneste som jeg måtte skifte i løpet av ett år med 12 sett dekk var ett stk drivledd.

Kan ikke si at det er dårlig kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde maken lik bil! En E34 535 88mod, denne var gått over 320 000km, det var NULL problemer med den det året jeg hadde den. jeg brakk en vippearm eneste,men min skyld pga chipping(flyttet turtallsperren).

Du har nok fått en mandagsbil som har vært dårlig vedlikeholdt, samt horekjørt av tidligere eier(e).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg smiler hver gang jeg setter meg bak rattet! Følelsen BMW gir meg finner jeg ikke i noen annen hverdagsbil.

Samme her. Nå er jeg fortsatt fersk sjåfør med bare 1.5 år bak rattet men når jeg skal ut å kjøre og lukker ytterdøra bak meg småjogger jeg ned til innkjørselen til jeg ser bilen min stå å si "HEI VELKOMMEN SKAL VI KJØRE EN TUR?" da blir jeg glad, gliser til den og gleder meg som en liten unge til å sette meg inn i den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en 1990 525i som hadde gått 315 000 km når jeg kjøpte den. Hadde den i 3 år, og hadde mye utlegg på den. Men INGEN biler jeg har kjørt i senere tid har gitt meg større glede bak rattet! Da snakker jeg om NYE biler av kvalitetsmerke!

Så om du sammenligner Suburban, Mazda eller Saab med kjøregleden til BMW, og syns de er bedre, da lurer jeg fælt på hva du bruker bilen din til? :roll:

Men, alt handler om eieren av bilen, og hvordan denne blir behandlet eller vedlikeholdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva legger dere egentlig i kjøreglede? Er mange her med vanlige brødbiler som snakker mye om det.

Har likt BMW siden jeg var 5, men det er vel ikke til å stikke under en stol at E32/E34/E36/E39 ikke er like driftsikre som f.eks tilsvarende Mercedes, Toyota og Mazda. Dog har jo det resultert i at deletilgangen er stor, og det er positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva legger dere egentlig i kjøreglede? Er mange her med vanlige brødbiler som snakker mye om det.

Har likt BMW siden jeg var 5, men det er vel ikke til å stikke under en stol at E32/E34/E36/E39 ikke er like driftsikre som f.eks tilsvarende Mercedes, Toyota og Mazda. Dog har jo det resultert i at deletilgangen er stor, og det er positivt.

Nettopp. Du sa det selv her...vanlige brødbiler. Forskjell på en Toyota og en BMW f.eks er at BMW'en holder kvaliteten og kjøreegenskapene i maaange år. Men Toyotaen har falt av lasset allerede hos forhandler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp. Du sa det selv her...vanlige brødbiler. Forskjell på en Toyota og en BMW f.eks er at BMW'en holder kvaliteten og kjøreegenskapene i maaange år. Men Toyotaen har falt av lasset allerede hos forhandler :)

Nja, jeg synes ikke dere må se alt i svart-hvitt. Det finnes annet på markedet som er morsomt også. Selvfølgelig er Avensis mer kjedelig, men Toyota trenger ikke bevise kvalitet. De har sluttet med de morsomme modellene nå riktignok, men både Celica/Corolla GTI/MR2 er greie biler, spesielt når man sammenligner prisnivå.

Jeg skjønner ikke at folk hyller kjøreglede når nivået er 318-320-520 o.l

Hvis kjøreglede er opplevd kvalitet - ok, men snakker vi kjøreglede som aktiv kjøring finnes det biler som er like morsomme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tok ikke poenget mitt. Ta en 15 år gammel BMW kontra en 15 år gammel Toyota, Opel, Ford whatever... Si meg så hvilken som gir deg best kjøreglede og har best egenskaper.

At du ikke skjønner at en 318 kan gi kjøreglede, er jo din egen feil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...