Gå til innhold

8 av 10...


antiloop
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 87
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Egentlig er ikke tåkelys noe problem som helst.

Det værste jeg vet er folk med ekstra lys! Klarer man seg ikke med de lysene bilen ble levert med, holder man seg hjemme i mørket. De blender fra 2000m avstand..

Jeg kjører e34 med sorte Hella. Snakk om dårlig lys. Men jeg har overhodet ingen problemer i mørket..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lov til å kjøre med nærlys og tåkelys på, kun parklys og tåkelys, og det kun på lys dag.

Det er en grunn til at tåkelysene skrus automatisk av når man skrur på kjørelysene på de fleste bilene nå til dags. :)

Tja, skal være mulig på alle egt, med tanke på at det skal gå ann å kjøre med begge når det faktisk er tåke.. Ja, vet hvorfor dem sitter langt nede og funker best uten fultlys, men skal være mulig..

På min bil går tåkelysene automatisk av når nærlysene kommer på originalt.

Dette gjør det på mange andre biler også, men selvfølgelig ikke alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lov til å kjøre med nærlys og tåkelys på, kun parklys og tåkelys, og det kun på lys dag.

Det er en grunn til at tåkelysene skrus automatisk av når man skrur på kjørelysene på de fleste bilene nå til dags. :)

Tja, skal være mulig på alle egt, med tanke på at det skal gå ann å kjøre med begge når det faktisk er tåke.. Ja, vet hvorfor dem sitter langt nede og funker best uten fultlys, men skal være mulig..

På min bil går tåkelysene automatisk av når nærlysene kommer på originalt.

Dette gjør det på mange andre biler også, men selvfølgelig ikke alle.

Okei=)

Kan hende bilprodusentene kan dette bedre enn meg: p eller. Ja de kan det men : p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsåtr virkelig ikke hvorfor man kjører med tåkelys når det ikke er tåke. Om natten er dette direkte farlig av to simple grunner. 1. Man blender andre.

TULL! man blender ikek folk om man har tåkelys som er RIKTIG justert.. noen nesten ingen har...

jeg blir aldri blendet av tåkelys som er justert som de skal...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsåtr virkelig ikke hvorfor man kjører med tåkelys når det ikke er tåke. Om natten er dette direkte farlig av to simple grunner. 1. Man blender andre.

TULL! man blender ikek folk om man har tåkelys som er RIKTIG justert.. noen nesten ingen har...

jeg blir aldri blendet av tåkelys som er justert som de skal...

jeg blir heller ikke blendet av tåkelys som er riktig juster når jeg kjører gokart engang og da sitter jeg 10cm over bakken els. skjønner ikke hvorfor folk klager sånn på de som kjører med park og tåkelys..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne diskusjonen tror jeg ikke park + tåkelys "haterne" her på forumet aldri kommer i mål med :)

De fleste som kjører med park å tåkelys gjør dette fordi de synes bilen blir penere av dette, å da kommer de også til å gjøre det videre ;)

Iallefall jeg ;) uansett om jeg får meg ett blink med bi-xenon eller ikke. Gir bare tilsvarende tilbake da :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører med park+tåke(noen ganger nærlys) selv når det er dagslys. Det fremhever at bilen er lav(hvis den er det, vel og merke) og ser mye finere ut.

I tillegg rettes det automatisk litt mer oppmerksomhet mot en bil som har tåkelys enn mot en som er det foruten.

Derfor synes jeg det er like spennende hver gang jeg ser en bil på lang avstand med tåkelys i fronten, for i 80% av tilfellene er det en bil utenom mengden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det der med at xeonon blir "spart" ved bruk av park/tåke-kombinasjonen er et veldig godt argument. Jeg har originale xenon i nærlysene på min bil og der har begge høyspentdingsene tatt kveld, noe som medfører at nærlysene slår seg somregel av etter 5-10 min.

Slike koster ca. 3000 pr. stk. hos GS og ca. 7000 pr. stk. originale BMW (ihvertfall de prisene jeg fikk på torsdag).

Har man råd til bilen, har man råd til lyspærer også. ;)

det er jo greit, men er ingen vits i og hive rundt seg med ca 7000kr får to tennere til exenon lampene og 3000kr får to pærer viss mann kan "spare" dem ved og bruke park og tåkelys.

viss mann mener dem overnevnte prisene er billige så har mann alt får mye penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsåtr virkelig ikke hvorfor man kjører med tåkelys når det ikke er tåke. Om natten er dette direkte farlig av to simple grunner. 1. Man blender andre. 2. Man fokuserer blikket nærere bilen, og ikke lenger frem fordi tåkelys sprer lysene på bakken fremfor å lyse godt fremover.

De som kjører med tåkelys får alltid et godt gufs med BI-Xenon når de møter meg :wink:

Dersom du blir blendet av tåkelys, er de helt feil innstilt. Men de som blir blendet, er faktisk de som du "gufser" med xenonlysene dine :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bmw eiere jeg møter etter veien kjører konsekvent med park + tåkelys. Ehh hvorfor??? Er det noe jeg ikke har skjønt? Er det en slags kode? :shock:

Det er nok bortimot den samme koden som de med refleksvest over passasjersetet bruker for å kunne hilse til andre idioter. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bmw eiere jeg møter etter veien kjører konsekvent med park + tåkelys. Ehh hvorfor??? Er det noe jeg ikke har skjønt? Er det en slags kode? :shock:

Det er nok bortimot den samme koden som de med refleksvest over passasjersetet bruker for å kunne hilse til andre idioter. :lol:

noen som ikke har grøftelys og er misunnelige her eller gunnar? :-P

hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...