Gå til innhold

hk i e60\e61


Trøndern Kim
 Share

Anbefalte innlegg

Prøv først å stille dem opp mot værandre..ikke hver for seg..kansje litt mørkere lyd i 6ern..

Jeg tror jeg har uttrykt meg feil her om det er tomgangslyder som er det store her. Alle dieseler bråker på tomgang.

Men under akselerasjon etc er klasseforskjellen spesiellt tydelig, selv om man selvfølgelig hører at den ene maler bedre enn den andre selv under allt tomgangskaklingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La nå mannen få velge det han selv vil og slutt å rakk ned på eiere som velger en litt mindre motor - og gjerne mere utstyr enn det du har. Folk har forskjellige krav til bilene sine, så la man få ha de uten at du skal rakke ned hver eneste gang det diskuteres en firesylindret motor.

Klart mannen skal få velge selv, jeg er grei sånn, men når han spør om 525d i åpningsinnlegget så må du jo ikke prakke på han en 520d! :lol:

Og utstyret på min bil kan du vel ikke uttale deg mye om, da du ikke vet noe om den. Har det jeg trenger jeg (xenon, automat, skinn, sportsseter, navi, soltak +++).

Det jeg derimot ikke har er M-pakke, noe som jeg har skjønt i ettertid er et absolutt must. Særlig nå som "alle" nye solgte er 520d med M-pakke kan det være en ulempe når jeg skal selge den. Men i manko på M-pakke har så satser jeg på at noen ønsker rett antall sylindre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som vet hva forskjellen egentlig er på 163hk motoren og 177hk ? Jeg merker hvertfall ingen forskjell.

Vet og vet, har sett det påstått at dette kun er software (noe som er rimelig å anta).

Det er samme moment (400Nm) i begge, de 14 hk ekstra utgjør nok ikke mye da, så da tror jeg man må sette de/kjøre de side om side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. Ikke helt riktig det der.. Har nok blitt produsert en del 525 D e60/61 med 163 hk. Fikk forklart det med at det har noe med avgifter å gjøre. BMW påstår videre at en ikke merker forskjell på ytelsene da momentet skal være det samme...

Det er ikke riktig! Det er 520d som har blitt produsert med 163hk både som toppversjon og nå som nedtrimmet versjon. Ingen av seksermotorene er tunet ned pga. avgifter..

:!: Tull og tøys!

E60 525d finnes som Fleet version på 163 hk til blant annet firmabilmarkeder i Belgia etc der det er skattehopp ved 163 hk.

Vår e60 er en 525d med 163 hk. Vi fikk det forklart at bilen hadde vært statseid i Tyskland, og at den da var blitt chippa ned? Er dette tilfelle?

Nå har ikkje eg prøvd 177 hk utgaven, men må sei at 163 hk spenner ganske bra fra seg de og. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...