Gå til innhold

Hvordan frakte bil fra M&R til Rogaland?


Kobar
 Share

Anbefalte innlegg

men noen som har tlf nr så jeg kan frakte med båt?

Som nevnt over, Nor Lines driver med båtfrakt.

2000 kroner høres optimistisk ut - så sant du ikke får noen med tom bil til å gjøre deg en tjeneste.:)

Rundt 4000 kr bør være nok til å frakte en bil på toget til Stavanger, men da må du levere den på Åndalsnes, som er, hva, to og en halv time fra Ørsta?

Ellers kan du få bilen fraktet til Bergen for ca. 1500 kroner med Hurtigruten - men da må fører følge bilen. (Bilfrakt: 500,-, passasjerbillett: 700,-, lugar med bad: 250,-) Det er ca 45 minutter å kjøre fra Ørsta til Hurtigruten.

Kanskje finner du en sunnmørsstudent som kan tenke seg en gratistur mer Hurtigruten til Bergen?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har innhentet litt priser nå, hurtigruten frakter kun til bergen, pris:3800kr

den beste lastebil-prisen kom fra toten A/S på rett over 9000kr +mva

ett annet alternativ var å få sendt den i container til stavanger, men det kom på 14.000kr!

så....

15 timers kjøring for meg i en bil uten skilt og gåen girkasse/diff.. neitakk, litt stress å begynne å bytte deler før hjemturen liksom.

og orker ikke kjøre sålangt med biltralle, ekstra dyrt på båter og sjiit.

gi meg navn til frakt selskap som er oppover så ringer jeg dem snarest!

Har vell snakka me 10 firmaer idag, men størsteparten frakter ikke privat eller biler generellt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva må du plent kjøpe en drittbil til 8 lapper fra Ørsta for? Skal du ha billig delebil, så må du som oftest regne med å slenge på en henger og hoppe i bilen for å gjøre jobben selv.

jøs broderen betalte 3000 kr for biltransport fra kongsberg til kvinesdal

hsiker ikkje navnet på firmaet,men dem hadde biler som går på dette hele tiden i heile lande

Sikkert Autolink eller tilsvarende. Men husk at Drammen -> Kristiansand -> Stavanger er hverdagsrute for de. Det er nok dårligere med regulær biltransport fra Ørsta til Rogaland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte og på sistnevnte poeng til Gunnar. Mye tungtransport som går vestlandet-østlandet, mens sørvestlandet - oppover vestlandet er smale, trege strekninger med masse ferjer ol - og ergo vil jeg også regne med at du får forespeilet helt andre priser her.

Jeg kjøpte motoren jeg har nå fra sarpsborg eller drammen eller lignende - husker ikke helt :P Naboen kjente imidlertid en som var på "tur" der, og den ble lesset inn i en kontainer med flis - for en flaske whiskey (sjåfør skulle ikke ha noe) :D

Moralen er: Kjenn noen (som kjenner noen) :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo fordi at det er snakk om en bil som er identisk med min utseènde, og jeg trenger en del plater! samme farge og alting.

er ikke for mange av dem rundt dørene hvor jeg bor kan man vel si!

var inne på tanken å fly opp å kjøre den hjem, men må da skifte deler på den først, og vet ikke med sikkerhet om den klarer hele turen hjem igjen...

trenger bare navn på transport selskap som passerer kr.sund mot stavanger! hvilke som helst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...