Gå til innhold

Bytte av oljerør fra girkasse til radiator. På e28


Positiv
 Share

Anbefalte innlegg

dc46jr0caepbvi2an7py.jpg

Skal bytte oljerør fra girkasse til radiator, på min 532ia. Men en tidligere eier av bilen har satt på rør/slanger helt feil. Som man kan se ut i fra de bildene jeg vedlegger.

pizi29a8e6wr80036f5o.jpg

Som man ser på bildet over mangler rør nr. to ut i fra Gs sitt bildeoversikt. Vedlagt nedenfor.

qmm7z3vjewx389k1362e.gif

Eller er bildet fra Gs fravikelig i forhold til det som skal være på en e28.

På de neste bildene har jeg fulgt rør/slanger frem til radiator. Man ser at rør/slanger går på innsiden av hjulbrønnen noe som gjør at dekket på venstere side kommer borti ved fult rattutslag. Og at rør/slanger kommer opp ved luftfilter og vridd bort til radiator.

dnuyucthms7grvtdijd5.jpg

itoovset5qrbh7b9qqta.jpg

oxm026ge2jflelk4lh49.jpg

ymmkmbt1ovsw3syiimp1.jpg

lwwta0agj3nx0fcg0dqz.jpg

hvvpvgbz6a8qn4rr7wxw.jpg

8vg3osq8tax1nbthacrm.jpg

Men vil de rør/slanger jeg kjøper være så tilpasset at det er lett og se hvor de egentlig skal gå, eller ikke.

Satt pris på om det var noen som har en formening om dette, og om noen hadde bilder og legge ut på hvordan det skal være.

Takker for svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke stol 100% på de tegningene til GS, jeg skulle bestille bremserør til bilen og endte opp med 3 stk før jeg fikk den rette delen, ene gangen ringte jeg også å spurte hva som var rett, fant ut av det selv etter litt måling å finstudering av tegningene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva jeg forstår er det to typer. En som går fra 09/1983 til 09/1984. Hvor radiatoren har en bredde på 575mm. (Gjelder da registerdelen på radiatoren)Og den andre er fra 09/1984 og oppover med radiatorbredde på 440mm

I mitt tilfelle er det 575mm løsningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...