Gå til innhold

Startvansker 320D E46, Starter kun når en tar den på gir!


khkh
 Share

Anbefalte innlegg

Har nå prøvd 3 forskjellige batterier som alle virker på andre biler, men min vil kun starte dersom den får hjelp via startkabler av en bil med økt turtall.. Det kan alstså virke som om bilen trenger et visst nivå på spenningen for å starte, og dette klarer den bare dersom jeg hjelper den med startkabler... Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er de andre bilene 2 liters BMW diesel? Diesel bilene til BMW trenger mye startstrøm. Hvis batteriet er 4-5 år gammelt så kan det være på tide å bytte. Har batteriet vært utladet bør du nok også bytte det. Det var det som gjorde susen nå jeg hadde startproblemer på min oljebrenner...

Ta gjerne en diagnose og sjekk glødepluggene, jeg hadde 4 av seks defekte i vinter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd et batteri som er mindre (Berlingo-bensiner) og et som er fra en volkswagen transporter 2004 mod med akkurat samme spesifikajonene som på bmw'en. Jeg hadde samme problemet i februar, og da skiftet jeg til et Maxxima-batteri jeg hadde stående, og da har det funket fint helt til nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Bilen har i dag vært på et lokalt verksted, og de hadde mistanke om at det var glødepluggene som var dårlige... Fikk i dag ikke start med startkabler heller... Mannen som kan med diagnoseapparatet deres er ikke på jobb denne uka:-( Skal hente bilen nå, og måle om jeg har unormalt spenningsfall noen plass....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

TRENGER TIPS/HJELP!! Nå starter bilen kun når jeg tar den på gir, eller evt starter med nøkkelen når bilen samtidig står i gir og ruller forover... Da starter den lett som bare det... Verkstedet har byttet glødepluggene, så det har ikke noe med de å gjøre.. Spenningen på batteriet synker til 9,5-9,8V nåtr startemotoren trekker.. Og dette skulle vel være nok.. Har ikke målt spenningen på selve starteren enda, da det var så vanskelig å komme til uten å ha bukk.. Virker nesten som om starteren er for svak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være at start motoren er dårlig, Siden spenningen synker så mye under start kan det være at noe av speninga går til jord når du kinner. Det at du kan renne bilen i gang kan være en idikasjon på defekt starter eller et batteri som ikke gir nok amper.

Det er mulig å få målt hvor mye start strøm ett batteri gir.

Du kan også sjekke kablene og tilkoblingene for løse kabelsko el.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...