Gå til innhold

Oljeskift


pengelek
 Share

Anbefalte innlegg

Hvilken helårsolje er best for min bil med en kmstand på 200 000km og motoren tikker litt?

skjekk smøretabellene til castrol. BMW anbefaler castrol. jeg vil ikke si stort mer, for du får 3 millioner forskjellige svar på dette uansett her, så det spm. kan man egentlig drite i og få ett ordentlig svar på. skjekk smøretabeller og rett og slett drit i hva det blir sagt her.

Hvor får jeg tak i denne oljen rimelig / billigst?

Nå får jeg gå utifra hva BMW anbefaler. castrol olje fåes tak i "billig" hos Torshov bilrekvesita

Bør jeg bruke org. BMW olje filter?

ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvilken helårsolje er best for min bil med en kmstand på 200 000km og motoren tikker litt?

skjekk smøretabellene til castrol. BMW anbefaler castrol. jeg vil ikke si stort mer, for du får 3 millioner forskjellige svar på dette uansett her, så det spm. kan man egentlig drite i og få ett ordentlig svar på. skjekk smøretabeller og rett og slett drit i hva det blir sagt her.

Hvor får jeg tak i denne oljen rimelig / billigst?

Nå får jeg gå utifra hva BMW anbefaler. castrol olje fåes tak i "billig" hos Torshov bilrekvesita

Bør jeg bruke org. BMW olje filter?

ja

Takk for svar!

Hvor kan jeg lese denne smøretabellen? Og går anbefalingene i denne etter tikking og kmstand?

Noen her med en litt tikkende e38? Evt. Hvilken olje har dere god erfaring med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://olyslager-lubricants.nl/nordicst ... anguage=18

Dette går på hva som er anbefalt for din motor. Om den tikker eller ei er det ikke tatt hensyn til, det går mer på konstruksjonen av motor. ved og fylle på rett olje, så kand et tilogmed hende tikkingen forsvinner. Det er ivartfall det som er målet. Ved rett olje så sier de som "har greie på det" at motoren ikke skal begynne og tikke, for den har rett olje. Men hvem får til det, ingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk opp at motoren burde ha en av tre oljer:

EDGE Sport 0W-40

EDGE 5W-30

Magnatec 5W-40 C3

Hvordan skal jeg velge?

Ikke peiling : ) Hørt MAgnatec olja er vanvittig bra ivartfall : ) Så og gå for den vil nå vel ikke være dumt : ) Du kan forørvig lese mer på castrol sine sider, de forskjellige tallene opplyser om tykkelse ved kald og varm, det kan være nyttig og ta til betraktning. 0w-40 er en meget tynn olje, og siden din tikker litt så kan det være godt for den og få en litt tykkere en, 5w-30 kan være tingen for deg :) Men skal nå ikke se bort ifra at Magnatec oljen kan gjøre underverker for motoren : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk opp at motoren burde ha en av tre oljer:

EDGE Sport 0W-40

EDGE 5W-30

Magnatec 5W-40 C3

Hvordan skal jeg velge?

Ikke peiling : ) Hørt MAgnatec olja er vanvittig bra ivartfall : ) Så og gå for den vil nå vel ikke være dumt : ) Du kan forørvig lese mer på castrol sine sider, de forskjellige tallene opplyser om tykkelse ved kald og varm, det kan være nyttig og ta til betraktning. 0w-40 er en meget tynn olje, og siden din tikker litt så kan det være godt for den og få en litt tykkere en, 5w-30 kan være tingen for deg :) Men skal nå ikke se bort ifra at Magnatec oljen kan gjøre underverker for motoren : )

Okej:) Tusen takk for hjelpen=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og etter jeg har tappet bilen, bør jeg skylle igjennom den med en billigolje (biltema) eller noe for å få ut alle rester av gammel olje, eller holder det å bare tømme, ta av filter, sette på nytt filter å fylle motoren?
Dette er godt nok.

Torshov har nok denne oljen, elelr så kan du ringe Castrol Norge og spørre de hvem som har denne i ditt nærområdet ; )

Motorrens QMI som de selger på Torshov er heller ikke dum, blander sammen med olja og kjører med den til neste oljeskift. Det er rens nok i massevis. De sleger to typer, en som du heller i peilepinne røret mens den gamle olja er oppi og lar bilen stå på tomgang en stund 8om jeg ikke husker feil) så kan du tappe olja. Nr 2 er tilsetning til oljen du skal kjøre med, kjører da eks antall km. rett etter oppfyllingen for at det skal fungerer. står instruks på produktet. Meget godt produkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...