Gå til innhold

hva er forkjell på 318ism42 og 318ism44


bmw_roadkill
 Share

Anbefalte innlegg

BMW M44 er en stempelmotor med fire sylindre i rekke, 16 ventiler og doble overliggende kamaksler fra BMW. Motoren erstattet M42-motoren, og var ganske lik M43-motoren med 8 ventiler.

M44B19 1.9 L (1895 ccm/115 in³) 103 kW (138 hk)

BMW M42 er en stempelmotor med fire sylindere på rekke, 16 ventiler og doble overliggende kamaksler bygget av BMW, første gang i E30 318is i 1989. Motoren er basert på BMW M40, som ble benyttet i 318i, men er utstyrt med doble overliggende kamaksler med kjededrift, hydrauliske ventilløftere og økt kompresjon (10:1).

M42B18 1.8 L (1796 ccm/109 in³) 100 kW (136 hk)

Ellers BMW-motorer: http://no.wikipedia.org/wiki/Liste_over_BMW-motorer

(Kilde: Wikipedia)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M42 motoren i E30 er ikke lik m42 i e36. Annet el-nett, sensorer og insug bl. annet. Utennom at M44 er 1,9L og m42 er 1,8L er jeg ikke sikker på hvilke forskjeller det er, men m44 er jo en nyere motor så den har helt sikkert en mer moderne teknologi. Så har den også Startsperre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M42 motoren i E30 er ikke lik m42 i e36. Annet el-nett, sensorer og insug bl. annet. Utennom at M44 er 1,9L og m42 er 1,8L er jeg ikke sikker på hvilke forskjeller det er, men m44 er jo en nyere motor så den har helt sikkert en mer moderne teknologi. Så har den også Startsperre?

Er usikker på startsperre, men sikkert bare å google litt. Står også litt på Wikipedia (der jeg hentet mitt forrige innlegg ifra). :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...