Waldez Skrevet September 17, 2008 Share Skrevet September 17, 2008 Har en E30 som når den er kald starter med en gang nøklen vris rundt. Varm derimot må den kjøres ganske lenge på starteren noen tips om hva det kan være. Gjelder en M20 motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nygaard Skrevet September 17, 2008 Share Skrevet September 17, 2008 har samme problemet med min, så jeg henger meg på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325ixx Skrevet September 17, 2008 Share Skrevet September 17, 2008 samme problemet her... når det er kald, starta den med ein gang.. når den er varm er det litt små seig..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KalMar Skrevet September 17, 2008 Share Skrevet September 17, 2008 kan være tempføler til motor styringa, at bensin tryket lekker... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325ixturbo Skrevet September 17, 2008 Share Skrevet September 17, 2008 hvordan oppfører den seg ved starting da fjusking og rykking? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Waldez Skrevet September 17, 2008 Forfatter Share Skrevet September 17, 2008 Nei går helt normalt da den først starter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325ixturbo Skrevet September 17, 2008 Share Skrevet September 17, 2008 hvordan er den ved starting før den starter, bare masse filing ??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Waldez Skrevet September 17, 2008 Forfatter Share Skrevet September 17, 2008 Det er filing på selvstarter ja. Da den første starter går den normalt.Da den er kald starter den med en gang nøklen vris om. Ligner litt på problem som eksisterte i gamle dager da bensinen kunne koke i flotøren på forgassermotor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet September 17, 2008 Share Skrevet September 17, 2008 jeg har det stikk motsatte problemet, må kime en stund for å få start når den er kald, men det er møkka biltema bensinpumpa mi, bare faenskap med den. funker fint med en gang den starter er på min 4'rde biltemapumpe (byttet på garanti 3 ganger). funker fint en mnds tid så begynner den å lage lyder og til slutt stoppe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bamsebrakar Skrevet September 17, 2008 Share Skrevet September 17, 2008 Har samme problem på min m20b25, har tenkt litt på fordeler men får ikke det til å gå opp...så faller nok tilbake til bensintilførselen..noen av dere som har prøvd å skifte bensintrykksregulator? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bamsebrakar Skrevet September 17, 2008 Share Skrevet September 17, 2008 Altså den er treigstarta når den er varm, det er da snakk om å kinne alt i fra 10-25sek.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Waldez Skrevet September 17, 2008 Forfatter Share Skrevet September 17, 2008 Har ikke byttet BTR kan prøve i morgen da jeg har en liggende.Tror ikke det er fordeler jeg heller. Dessuten den jeg har er av den gamle typen med fordeleren på siden av blokka. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325ixx Skrevet September 17, 2008 Share Skrevet September 17, 2008 min skinner eg max 5 sekund når den er varm, og starter heilt fint av og til.. men når den er kald kjem den med ein gang.. m20/b25 motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eksos Skrevet September 17, 2008 Share Skrevet September 17, 2008 Har samme problemet på min m20 motor, tar rundt 5 sek å få start når den er lunka/varm, stort sett.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet September 17, 2008 Share Skrevet September 17, 2008 Dette er noe som går igjen, på veldig mange M20`r når årene nå har gått og M20'n begynner desverre og bære preg av mange år med slitasje, blandt annet. Noen har fått løst dette "problemet" ved og bytte o-ringene til dysene. (Dette gjelder de som har problemet kun ved varm/kald) Det er mest nærliggende og tro at bensin trykket forsvinner (Da er den bestandig tregstartet), pumpa trenger da litt tid på seg for og få ygget opp trykk i systemet igjen, slik at motor starter. Så generelt, skjekk bensintilførsel osv. En liten lekkasje (tenker da på "bensindamp") er nok til at du mister trykket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå