Gå til innhold

BMW E-30Turbo


e30 tic
 Share

Anbefalte innlegg

Blir meget bra! Er det vanskelig og få godkjent turbo nå til dags? Ser at det ikke er du som har godkjent den, men lurer bare :)

eg har inntrykk av at det er vanskelig å få godkjent ting om dagen, mistet litt motet når jeg sjekket opp å få godkjent den forrige min.

derfor føler eg at eg gjorde noe "smart" når eg fant denne som har alt i vognkortet fra før!

går med planer om å slenge inn en søknad for å godkjenne 320 turbo, men får se hva det blir til.

provoserende når statensvegvesen forlanger dokumentasjon som ikke er mulig å få fatt i, samtidig som det går mange andre gromme biler med ekstremt mye hk som er godkjent på div grunnlag.

tragisk at vi ikke kan ha en bilkyndig gruppe som kunne behandle alt likt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir meget bra! Er det vanskelig og få godkjent turbo nå til dags? Ser at det ikke er du som har godkjent den, men lurer bare :)

eg har inntrykk av at det er vanskelig å få godkjent ting om dagen, mistet litt motet når jeg sjekket opp å få godkjent den forrige min.

derfor føler eg at eg gjorde noe "smart" når eg fant denne som har alt i vognkortet fra før!

går med planer om å slenge inn en søknad for å godkjenne 320 turbo, men får se hva det blir til.

provoserende når statensvegvesen forlanger dokumentasjon som ikke er mulig å få fatt i, samtidig som det går mange andre gromme biler med ekstremt mye hk som er godkjent på div grunnlag.

tragisk at vi ikke kan ha en bilkyndig gruppe som kunne behandle alt likt.

Føler det likedan jeg også. Men vurderer og slenge inn en søknad for 320 min også. Men da vurderer jeg og sette en effekt lik som på m20b25 motor, og skifte bremser til 325 bremser. Er vel en tanke større de enn 320 bremsene. Så blir det skivebremser bak også. Er det noe mer som skal til da? Vet liksom ikke hva jeg skal skrive i søknaden .... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det samme jeg tenkte på før jeg kjøpte den lilla

du får nesten skrive det du sier, hvilke stab stag, bremser osv du vil bruke, bekrefte med delenr at karosseriene er like, flytte batteriet bak osv.

den grå min har alt dette så jeg vurderer å søke på den for morro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det samme jeg tenkte på før jeg kjøpte den lilla

du får nesten skrive det du sier, hvilke stab stag, bremser osv du vil bruke, bekrefte med delenr at karosseriene er like, flytte batteriet bak osv.

den grå min har alt dette så jeg vurderer å søke på den for morro.

Den må du gjøre veit du, jeg skal prøve og sende søknad på mandagen, så kan jeg oppdatere deg om hvilke svar jeg får :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikkje lett å få ting godkjent idag, når du sliter med å få godkjent 200hk i ein golf for eks for biltilsynet forlanger dokumentajson på att att styring bremser og karroseri tåler kreftene, altså papirer som er så og sei umulige å få tak i som vanlig person. Mens nåken kan kjøra med 500 600hk eller 1000hk godkjent i ein bil for eks. sko gjedna sitt papirer på dokumentasjon dei viser på bt som viser att motor fester å styring og karroseri tåler det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikkje lett å få ting godkjent idag, når du sliter med å få godkjent 200hk i ein golf for eks for biltilsynet forlanger dokumentajson på att att styring bremser og karroseri tåler kreftene, altså papirer som er så og sei umulige å få tak i som vanlig person. Mens nåken kan kjøra med 500 600hk eller 1000hk godkjent i ein bil for eks. sko gjedna sitt papirer på dokumentasjon dei viser på bt som viser att motor fester å styring og karroseri tåler det.

Men ser ikke problemet hvis jeg eventuelt legger meg på 173 hk, som 325 har, så skifter til 325 understell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikkje lett å få ting godkjent idag, når du sliter med å få godkjent 200hk i ein golf for eks for biltilsynet forlanger dokumentajson på att att styring bremser og karroseri tåler kreftene, altså papirer som er så og sei umulige å få tak i som vanlig person. Mens nåken kan kjøra med 500 600hk eller 1000hk godkjent i ein bil for eks. sko gjedna sitt papirer på dokumentasjon dei viser på bt som viser att motor fester å styring og karroseri tåler det.

Men ser ikke problemet hvis jeg eventuelt legger meg på 173 hk, som 325 har, så skifter til 325 understell.

faren for at BT ser et problem du ikke ser er desverre stor:) må huske på at du får et høyere dreiemoment enn 325 har orginalt med turbo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

faren for at BT ser et problem du ikke ser er desverre stor:) må huske på at du får et høyere dreiemoment enn 325 har orginalt med turbo

Sant det! hehe :lol: De er vell pirkete på bt ja.

Jaja, men det er vel bare og sende inn søknad så får vi se.

du får gjøre det, si fra hvilket svar du får

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikkje lett å få ting godkjent idag, når du sliter med å få godkjent 200hk i ein golf for eks for biltilsynet forlanger dokumentajson på att att styring bremser og karroseri tåler kreftene, altså papirer som er så og sei umulige å få tak i som vanlig person. Mens nåken kan kjøra med 500 600hk eller 1000hk godkjent i ein bil for eks. sko gjedna sitt papirer på dokumentasjon dei viser på bt som viser att motor fester å styring og karroseri tåler det.

Men ser ikke problemet hvis jeg eventuelt legger meg på 173 hk, som 325 har, så skifter til 325 understell.

faren for at BT ser et problem du ikke ser er desverre stor:) må huske på at du får et høyere dreiemoment enn 325 har orginalt med turbo

trur ikkje det er så problem å få e30 karroseri godkjent med 173hk med bremsepapier på motoren siden det er godkjent i 325 og at det samme karroseri. Men trur ikkje bt ser så mykje på nm men meir på hk du prøver å godkjenne med... har snakt med bt om godkjenning då meinte han det var berre å bestille time hjå bmw verksted for å dokumentert at rette deler stod på bilen. Har prøvd å godkjenne ein vw men når eg snakte med vw impotør henviste dei meg til vwaudiforum for å sjå korleis andre har godkjent biler, vetsje korleis bmw verksted er på det??? det så er problemet med godkjenning av trimma bilar er at ingen tar ansvar... for bt og impotør vil ha ryggen fri vis du kommer i ei ulykka for eks. Men det er jo å treffe på rett person på bt virke det ut som tør å og sei eller å gå god for att det du har gjort er godt nok. Vis du trimmer utover det karroseri er godkjent for....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en aldri så liten oppdatering, har begynt å demontere banehjulene mine.

di to beste kantene skal få seg en runde i en dreiebenk.

skal snart bestille 2stk nye 2" kanter til bakhjulene.

nwsfh204lkdndqnc5dw2.jpg

har begynt å se over ledningsnettet jeg skal ha i bilen, blir montert haltech e6x med MSD6al tenning.

et bilde av den rotete, og ikkje heilt ferdige garasjen som bmw'en skal inn i om kort tid.

lk657eraxwxizjbh28ew.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble lei av å skru å fryse så nå er den isolert og litt kjekkere å jobbe i. kjekt å kunne stå i vanlige klær å drive på med hobbyen, det kostet jo like mye som bil prosjektet men det er sikkert verdt det i lengden :wink:

alt som går til huset er jo "invistering" :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...