Gå til innhold

e30 325, komplett m3 forvandling og volvo maskinist


L.M.e30
 Share

Anbefalte innlegg

  • 4 months later...

takker for det :D

fremgangen på bilen er minimal om dagen, har akkurat kjøpt hus så da flyr både tid og penger på det

å nå er det garasje bygging som står på trappene, tegningene er ferdig og søknaden ble vi ferdig med i dag, nabovarsler blir sendt ut i mårra :D:D:D blir godt å fortsette på prosjektet i en garasje som er mer enn dobbelt så stor som den jeg har holdt på i til nå. håper den står klar i høst så jeg kan få jobbet skikkelig med bilen i vinter :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...
  • 2 years later...
  • 3 weeks later...

takker for positive tilbakemeldinger, har holdt på noen timer de siste dagene med montering av Aero catch panselåser.

tenkte det var greit å begynne med en kosejobb nå som jeg endelig er i gang igjen.

kommer bilder av resultatet når jeg blir ferdi.

 

litt artig/flaks for kassene som skal felles ned i panseret blir liggende inni forsterkninga/ ramma på panseret.

 

post-44059-0-10265200-1416408535_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Ser det er over et år siden sist jeg har lagt til noe her så det er vell på tide.

Har laget fester til forskjermene og frontfangeren. limte den orginale fangerbjelken inn i glassfiberfangern og boret hull til de orginale festeboltene foran. På sidene har jeg fjærbelastede hurtig klips.

20160222_182246.thumb.jpg.593c8b1db0403420160222_180637.thumb.jpg.cdf95f7fabc83920160222_180533.thumb.jpg.09bb04e91ec1b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var å fikk sandblåst tanken her om dagen, ikke akuratt noe oppløftende syn. ca 20-25 knappenål store hull på undersiden og helt oppspist rundt påfylling og utlufting, spesielt sistnevnte så ut som et arkeologisk funn. Er godt i gang med rednings operasjonen men her kommer før bildene.56d41ca45e0ce_tankrustsamling.jpg.7de3f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kom litt snadder i posten her om dagen. FIA godkjent racekat, bensinrør og slange samt et godt utvalg AN koblinger.

er også ferdig med sveisinga på tanken så den er levert til sandblåseren igjen sammen med litt annet småplukk.

20160302_192908.thumb.jpg.9720e43dd5fc84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var å henta delane hos sandblåsern her om dagen. så litt bedre ut nå gitt. legger ut noen bilder av prosessen.

Utluftinga var jo mer eller mindre forvitra så ny måtte lages. løsninga blei et 15mm hydraulikkrør som jeg sveisa fra innsida for å komme til best mulig. resten av utformingen ble "one of a kind" håndarbeid med hammer og skrustikke. hehe... Stålet i tanken var et mareritt å sveise på, tynt og med mye rustporer som lagde kvalm.

56e167040ae00_utluftingtankkronologisk.t

var jo så mye hull under tanken at den var bedre egna som sil. valgte å beholde påfyllings stussen, lagde ny plate rundt.

tanksveising.thumb.jpg.3028918dd56186403

også et bilde av sluttresultatet. nylakkert og fint. fikk blåst og lakkert alt av deler til stabstaget bak samtidig samt påfyllingsrøret.20160304_141345.thumb.jpg.95266e53dce7fe

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...