Gå til innhold

rotweiler gis bort. . . nå med bilder!


bmwm535i
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

han heter zanto (stoneweilers magic gold) mener jeg det var. er 3 år som jeg skrev men har seperasjonsangst og kan derfor ikke være alene! er ingen i fam som har mulighet til å ha han desverre. er faktisk bedre å avlive han hvis jeg ikke finner ett godt hjem til han. dere får mene hva dere vil, men en hund som sover har det bedre enn en som er alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig hund! Håper du finner et godt hjem til han:)

Hadde jeg bare hatt noen til å passe ham på dagen da jeg er på jobb, hadde jeg gledelig tatt over farskapet for den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg å ta kontakt med oppdretter som linjene stammer fra, bedre om han tar den i retur istedet for å avlive den. Triver selv med oppdrett av annen rase og jeg sier alltid at om dere ikke skulle kunne ha hund så ring meg før dere omplasserer/avliver hunden. Om du kjøpte den av annen person en oppdretter så ring han og be om å få nr til oppdretter. Er ikke bare bare å få omplassert en rottweiler heller.

+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sendt nr ditt til en del venner så jeg håper du får en tlf snart, hadde selv en Rottweiler som jeg måtte avlive pga kreft, hadde jeg hatt mulighet for og ha hund nå så hadde jeg vært på døra di i forgårs, jeg er enig i at hvis man må kvitte seg med hunden så er det faktisk bedre og avlive den enn at den skal havne et sted hvor den ikke vil ha det godt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Skeptisk til å ta over såpass gammel". Javel, får å ta over en rottweiler bør man etter min mening både vite hva det innebærer å eie en rottweiler + man bør ha kjennskap til hund. Jeg ville ikke anbefalt noen en rottweiler som første hund. Har selv vokst opp med rottweiler tispe da jeg var ca 13 år. Leste masse bøker om rasen før vi anskaffet rottweiler, du bør vite at du kan stille opp mot rottweileren om du må, rottweileren er en smart hund med veldig god husk. Hannhund veier opp mot 80kg+ fullvoksen, har sett håndtering av rottweiler som ønsker å overta herredømme hos oppdretter, denne hannen tok han i retur pga den utfordret eieren sin. Ikke for å skremme noen men greit å vite hva slags rase som passer før man anskaffer hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seperasjonsangst, og andre adferdsproblemer kan kreve litt jobb, men er overkommelig både for eier og hund.

Råder folk til å kanskje kontakte noen som kan gi profesjonelle råd.

Tok over ei kamptrent AMSTAFF tispe, som hadde vokst opp i et bur da politiet skulle avlive etter at eier hadde sonet to dommer pga hunden.

Ble fineste hunden jeg har hatt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har overtatt en 3 år gammel shæfer som hadde blitt omplassert to ganger. Ingen problemer, og den vet hvem som er sjefen i huset.

Skal sies at jeg er oppvokst med hunder og har hatt hunder rundt meg i over 23 år av mitt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...