Gå til innhold

ABS/ASC Styringsenhet e39. Koding?


Stephan.s
 Share

Anbefalte innlegg

Tok diagnose med carsoft og fikk ABS sensor v.side frem. Dette er jo typisk plassering for det som til slutt ender opp med å være feil på CUen.

Men, det jeg egentlig lurer på, er da, om det går ann å kjøpe en slik brukt?

Har forstått at disse uansett må kodes, så går det da å kode om en brukt en?

edit: hvor sitter forresten denne CUen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send den du har til modulemaster.com,, 5års garanti på jobben og ingen koding når du får den tilbake. :D

Glemte:,, Fungerte veldig bra for meg,, modulen var borte bare i 3uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send den du har til modulemaster.com,, 5års garanti på jobben og ingen koding når du får den tilbake. :D

Glemte:,, Fungerte veldig bra for meg,, modulen var borte bare i 3uker.

Tanken var akkurat det R.S, men saken er jo at uten en i bilen, så mangler man jo diverse vitale instrumenter 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, sant nok det. Planen var aldri å handle ny uansett. 8)

Men hvordan gjorde du det da med tollen og slikt? Noen spesiell ordning man må igjennom for å hindre at den blir stoppet i tollen på vei tilbake og må ut med momsen?

Noen som forøvrig vet og hva BMW tar for koding av en slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ikke skiftet sensor. Står litt 50/50 mellom å forsøke å bytte den og resette, eller bare reparere modulen med det samme.

Minstankene på modulen er rett og slett fordi den melder venstre front som feil, som er, utifra det jeg har lest, den som oftest melder feil når det er modulen.

Samt at den fysiske ABSen er ikke eksisterende. ABSsen skal jo egentlig fungere til tross for at den kun får signal fra 3 sensorer.

edit: Burde kanskje måle først ja som du sier, for å konstarere om sensoren er gåen eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe problem med Toll,,, Sendte med postpakke(TNT)(se hjemmesiden deres for å se adresse og hvordan de vil ha den pakket), la ved alle vitale data i pakken som ,navn, adresse, tlf, email osv.

Verdi oppgitt til ca 9$. De returnerer med UPS så du får den levert hjemme :D

Send de en mail med forsendelse nummer osv, så kontakter de deg for betaling's info når den er ferdig reparert. De virker veldig profesjonelle og imøtekommende :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, så det kan være kun sensor :D Ble noen kilo lettere nå. Har bare fått inntrykk av at ABS skal fungere til tross for at ASC/ABS lampene lyser.

Diagnose er tatt, og resatt, men lampene kom opp igjen etter å ha passert 20kmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok da ny diagnose i dag, og ABS/ASC melder som følger:

7 Front Left Wheel Speed Sensor OR Inlet Valve.

Tok og målte venstre sensor til 3020 Ω, og dette skal jo være innenfor det normale. Målte da også høyre side for å være sikker, som da viste 3070 Ω.

Da vil jeg jo tippe sensorer er i orden. :?

Så da står det igjen med modulen vil jeg tro. (eller i bestefall hjullagret)

Resatte feilen, men etter ca 20m kjøring var den tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde samme symptom. Når bilen var kald, ingen melding. Når jeg kjørte en stund, så kom begge lamper. Diagnosen med DIS visste "speed wheel sensor, front left" . Byttet sensor, Diagnosen visste samme feil igjen. Jeg måtte bytte ny ABS unit. Jeg har lest på de andre forum at de sprutet inn kompressluft oksygen (veldig kald) på ABS enhet. Hvis lampen forvinner, så er ABS styreenhet feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke prøve det enkleste først??

Koster 1100 på MECA og koster 495 på Biltema med de hadde selvfølgelig ingen inne når jeg skulle ha

Min hadde samme feilmelding og målte 3 kiloOhm ny sensor målte flere megaOhm

Aner ikke om det er forsjell på fabrikater det kan jo være

Skitet sensor og dette har fungert knirkefritt etterpå.

Hilsen

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...