Gå til innhold

Del hva du støtte på - en "spotte"-tråd.


Galro
 Share

Anbefalte innlegg

Mustanger koster rundt 100 000 norske.

Startprisen på en ny Mustang er på 21.000$. Mustang er på ingen måte en dyr bil, men enkelte lands avgifter har gjort dem dyre. Dessuten tilbyr Fod en del oppgraderingspakker som er med på å drive prisen opp.

:)

Det virket som om at Kuwait hadde helt egne bilpriser, helt uavhenging av hva de koster andre steder rundt om i verden. Avgifter til staten er det ikke snakk om engang. Styling/tuning koster ikke en brøkdel av det som det koster i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk en Toyota Celica Supra, med 2,8 liters motor. Ganske så spesielt, faktisk.

Navnet varierte litt fra sted til sted. Noen steder het den Celica Supra (i Norge kanskje?), mens den mange steder er kjent som Celica Xx. Uansett så blir den vel regnet som forgjengerne til dagens ... Ops, gårsdagens Supra. Egentlig er det en bil som jeg ikke har veldig mye imot om forblir sjelden.

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KJØRETØYDATA

Kjøretøy: TOYOTA CELICA XX -

Understellsnummer: MA46119364

Typegodkjenningsnummer:

Årsmodell: 1980

Førstegangsreg.: 0

Førstegangsreg. i Norge: 19811007

Avregistreringsdato: 0

Importert: N

Fra Understellsnummer:

Karosseritype:

Kjøretøygruppe: PB

Farge:

Så, deeeet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må jeg bli "forræder" og si at jeg absolutt foretrekker Alfa sin "tolkning"..

Siden du har en signatur som i stor grad unnskylder slikt "forræderi", så får det gå.

Nå synes jeg det blir litt feil å snakke om Bmws og Alfa Romeos tolkninger. I begge tilfeller snakker vi om et rent Bertone-design, men med merkenes egne kjennetegn. Begge bilene respektive merkenes griller på plass, men det er det. Grillens måte å legge seg over panserkanten på kan for øvrig også sees i Bertone-designede Alfa Romeo 2600 Sprint.

I Bmws tilfellet hadde fabrikken svært lite å gjøre med selve designet. Etter at chassisene var bygd ferdig hos Bmw i Tyskland, ble de sent ned til Bertone i Italia for å få kledd på karosseriet.

Bilen er interessant for Bmw, ettersom den kom samtidig med Bmws 1500, eller selve bilen som startet Neue Klasse-serien til merket. Begge disse to var Bmws første bruk av den nå kjente "Hofmeister kink-en".

Likevel ser de fleste ut til å være enige med deg. Til tross for sjeldenheten, til tross for at den deler svært mange komponenter med rådyre 507 og 503, og til tross for italienske aner, så er bilen relativt rimelig i dag.

Her et eksempel:

http://rmauctions.com/CarDetails.cfm?Sa ... &Currency=

Hadde jeg hatt god peiling på å sveise rust og å skru bil hadde garantert en Alfa fra 60-tallet stått i min garasje :)

Slikt lærer man etter et eventuelt kjøp. Jeg synes du velger å se på problemstillingen fra en gal vinkel: Om du ikke kjøper en Alfa Romeo fra 60-tallet, hvordan skal du da lære deg å skru bil?

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spottet denne fantastiske klassikeren utenfor København igår ettermiddag. Aston Martin DB5 (1963-65) går med sine 282 HK meget bra... noe jeg fikk observere... det var såvidt jeg fikk hevet opp mobilen og tatt et bilde... 8)

Forøvrig... denne klassikeren omsettes for beløp rundt 3 millioner kroner på internasjonale auksjoner... så det må ha vært en sofistikert herremann bak rattet.

5srw9ttajq5w3qfy39dr.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, noen som har valgt å ha CCN-merke i frontruta og. Jaja, nå har jeg sett det og... Flott bil forresten :)!

Joda... jeg har BMWCCN merke både foran og bak, men snart blir merket foran erstattet av en Sveitsoblat... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg møtte en M3 CSL her om dagen... utrolig nydelig bil... til tross for at den lå i 60 i 90 sona..... liten japse som kjørte den..

men deilig lyd hadde den uansett.. ikke helt sikker på om det var ekte CSL, emn den var dønn lik en ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig... denne klassikeren omsettes for beløp rundt 3 millioner kroner på internasjonale auksjoner... så det må ha vært en sofistikert herremann bak rattet.

Det er interessant å se hva det å være med i film kan gjøre for en bil. Db4 og Db6 som begge deler mye av designet sitt med Db5, går nemlig for mye rimeligere priser.

For øvrig møttte jeg på en eldre franskmann i går. Jeg valgte å kjøre over Ekeberg på vei hjem fra byen i går. På toppen går det trikkeskinner langsmed Ekerbergveien. Over disse trikkskinnene så er det flere planoverganger til diverse småveier og private innkjørsler. I en av disse dukket det plutselig opp en grå Citroen Sm i det jeg nesten hadde kjørt forbi den. Dessverre så rakk jeg ikke å ta bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":257fwv7z]Ikke like spennende som en DB5, men en gammel sak jeg så i Pilestredet:

w06kq2oh20y0qfabc0uy.jpg

Den gamle saken er en Wolseley 15/6 med lekkert design fra Pininfarina (Bmc brukte designet på en rekke andre modeller og). Akkurat denne bilen brukes mye, til og med om vinteren. Ser denne kjent ut?

3305768373_55c1b2d55c.jpg

3305769051_78ff478c54.jpg

3305768741_2affd82cc2.jpg

3306423561_d20bf0ae60.jpg

3306599208_4ca65e2c79.jpg

3306599948_6053441313.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...