Gå til innhold

Del hva du støtte på - en "spotte"-tråd.


Galro
 Share

Anbefalte innlegg

Ja det var godt å høre 👍 Det som er så fint med Porsche sentrene er at selgerne der er dedikerte entusiaster. Går du inn hos en BMW forhandler så er det om å gjør å fortest få deg inn i en i4 eller IX…eller hva importøren har pålagt dem å pushe den måneden. Det finnes unntak, salgssjefen hos BMW i Arendal er en veldig fin fyr og entusiast. Digger når man kan prate med en BMW selger og kun bruke intern kodene og de skjønner hva slags biler jeg mener. Jeg har vært på Porsche senteret her i Kristiansand for å kikke på Panamera, og selv om jeg var ute på sondering så ble jeg veldig godt tatt i mot. Jeg sa det skulle mye til for å få meg ut av BMW, og møtte full forståelse og respekt for det. Jeg fikk prøve en Panamera e-Hybrid, og bare for moro skyld så fikk jeg slengt til meg nøklene til en Taycan 4S også. Da får man ett godt inntrykk…men om jeg har aldri så lyst på en Panamera så synes jeg det blir for dyrt. Jeg gjør hele tiden den feilen at jeg ser på hva jeg kan få fra BMW for samme penger. Og man trår ikke feil ved å velge hverken BMW eller Porsche, uansett segment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
3 minutter siden, Marius2002 skrev:

En i7 plukket opp pentfolk utenfor et hotell idag, ingen andre enn Kjell Inge Røkke som var sjåfør, en liten tur i hjembyen :) 

Edit: dårlig kvalitet med bilde av skjermen på dashcam.

 

F02C037B-FE86-45EE-87F5-6FF2FF50EBFC.jpeg

Så ekstremt mye penger også ratter han i7, den typiske moldenser! 

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Marius2002 skrev:

En i7 plukket opp pentfolk utenfor et hotell idag, ingen andre enn Kjell Inge Røkke som var sjåfør, en liten tur i hjembyen :) 

Edit: dårlig kvalitet med bilde av skjermen på dashcam.

Så han har gitt seg med å kjøre Audi S8? For en kjiping 😅 Han har vel de siste 25 årene blitt observert i samtlige generasjoner av S8. 

4 timer siden, N.E.W. skrev:

Ser ganske komfortabel ut da. Han har noen andre grombiler, bla. Norges eneste? Ford GT

Det er faktisk fire Ford GT på skilt i Norge. Fire stykk av siste generasjon som kom i 2018 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Så han har gitt seg med å kjøre Audi S8? For en kjiping 😅 Han har vel de siste 25 årene blitt observert i samtlige generasjoner av S8. 

Ja jo, observerte han kom inn til landing i privatflyet fra kontoret i går og siden i7en er spottet i Oslo og her så må noen andre ha kjørt den opp :) Tipper i7en gjør nytten og vel så det. Har vel nok av andre biler med lyd, kunne jo kjørt Rolls, men en sort i7 er litt nøytral for et utrent øye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Marius2002 skrev:

Ja jo, observerte han kom inn til landing i privatflyet fra kontoret i går og siden i7en er spottet i Oslo og her så må noen andre ha kjørt den opp :) Tipper i7en gjør nytten og vel så det. Har vel nok av andre biler med lyd, kunne jo kjørt Rolls, men en sort i7 er litt nøytral for et utrent øye.

Eller som mange slike rikfolk gjør, de beholder også den gamle bilen når de kjøper ny. En lege her i området hadde en A8 4,2 som han har hatt i mange mange år, når han kjøpte ny A8 for noen år siden så beholdt han bare den gamle fordi den var "så god" 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et godt eksempel på dette er Johan Ugland i Grimstad. 

Han har jo stående en hel samling/museum full av gamle bruksbiler.

Alt fra førkrigs RR til Bentley Turbo R, Chrysler 300, Countach, LM002 osv. 

Er vel relativt lenge siden han kjøpte noe gromt nå. Kjører stort sett rundt i en tidlig 2000-talls RR Phantom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutes ago, Fredrik 90 said:

Eller som mange slike rikfolk gjør, de beholder også den gamle bilen når de kjøper ny. En lege her i området hadde en A8 4,2 som han har hatt i mange mange år, når han kjøpte ny A8 for noen år siden så beholdt han bare den gamle fordi den var "så god" 😂 

Stemmer det. Vi beholdt jo 420d’en når vi kjøpte 530d’en, «fordi den var så god» 😬. Slikt rikfolk gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, N.E.W. skrev:

At Renault 5 er voldsom er kanskje å ta i, men mye sjeldnere å se en slik en77F87AC0-58FD-442F-B3A9-3BF2F0AA61A1.thumb.jpeg.260d049e627edb4d68743a4c1daa42fc.jpeg, enn alle Lamboene som kjører rundt i Oslo.

 


Jøsses, en Renault 5 tror jeg ikke at jeg har sett her hjemme siden tidlig 2000 tall 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...