Gå til innhold

E34 ///M532i S54, Nürburgring reisebrev


NeonMuffler
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Bimmerlorris skrev:

Da får jeg værra han outsideren som mener at de andre felga er finest 😂 Synes ikke de blå «koppene» var så veldig fint 🙈 Uansett så er det viktigste hva du synes er finest Christian ✌️

Hehe, Når det gjelder de koppene er jeg litt enig, men de finnes kun i blå. Har vært på tanken å eloksere de i en annen farge:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 17.1.2018 at 12.38, NeonMuffler skrev:

Hehe, Når det gjelder de koppene er jeg litt enig, men de finnes kun i blå. Har vært på tanken å eloksere de i en annen farge:)

Ja det skjærer litt med den skarpe fargen i alt det mørke. Men hadde gjort seg masse om de var i annen farge eller med bmw-logoen i mørkt. Så først nå at det er svær kant på bakfelga. Det endrer mye. Hadde sett spinkelt ut med liten kant også på bakfelga 🙈 For bevares, felga er superfine 🤘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Bimmerlorris skrev:

Ja det skjærer litt med den skarpe fargen i alt det mørke. Men hadde gjort seg masse om de var i annen farge eller med bmw-logoen i mørkt. Så først nå at det er svær kant på bakfelga. Det endrer mye. Hadde sett spinkelt ut med liten kant også på bakfelga 🙈 For bevares, felga er superfine 🤘

Yep! Kanten er heldigvis større bak ja:) de senterne på compomotive felger er litt annerledes enn vanlige felger, så man får ikke bare satt på vanlige kopper:p så får se hva jeg finner på etterhvert :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@NeonMuffler Akkurat, forstår. Ja da tror jeg det hadde blitt fint med en eloksering som du sier. Men eloksering; fører det til de fargene du ønsker eller er dette noe som fører til en fast farge ? Har litt lite peiling på dette :wink: 

Men en annen ting; du har jo dratt på deg mye erfaring og har kanskje greie på overhaling av topplokk ? Jeg vurderer å sjanse på at det er ventilsetene som er årsak til oljeforbruket på min bil. Har du peiling på pris for slikt ? Har du en mening du kunne delt med meg ang det jeg tenker på ? Er jo ikke så lett å skaffe en byttemotor som er i bra stand. Tenker at det er litt bingo begge deler (overhaling/byttemotor) Kanskje kjenner du noen som sitter på en ok motor (Non-Vanos) eller noen som kunne overhalt toppen ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 20.1.2018 at 13.47, Bimmerlorris skrev:

@NeonMuffler Akkurat, forstår. Ja da tror jeg det hadde blitt fint med en eloksering som du sier. Men eloksering; fører det til de fargene du ønsker eller er dette noe som fører til en fast farge ? Har litt lite peiling på dette :wink: 

Men en annen ting; du har jo dratt på deg mye erfaring og har kanskje greie på overhaling av topplokk ? Jeg vurderer å sjanse på at det er ventilsetene som er årsak til oljeforbruket på min bil. Har du peiling på pris for slikt ? Har du en mening du kunne delt med meg ang det jeg tenker på ? Er jo ikke så lett å skaffe en byttemotor som er i bra stand. Tenker at det er litt bingo begge deler (overhaling/byttemotor) Kanskje kjenner du noen som sitter på en ok motor (Non-Vanos) eller noen som kunne overhalt toppen ? 

Eloksering har et ganske bra utvalg sv farger til aluminium:) sitter bedre enn lakk også. Ja du kan ha rett ang toppen på din. Overhaling av topp er ikke så dyrt hvis du har litt greie kontakter på det:) fikk overhalt ene toppen min for et par laken sist. Da med nye styringer og tetninger + litt ventiler og planing. Desverre driver ikke han med det lenger, så per dags dato kjenner jeg ingen jeg kunne brukt:/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surra bittelitt idag også, bytta ratt til et mere gatevennlig ratt:) hadde sabelt rattet i som jeg bruker til Trackday, som jeg har hatt i 12 år og brukt i nesten alle bilene mine, så det har litt historie for meg:) men nå satt jeg i noe som har ligget på hylla siden jeg kjøpte m5 delebil for noen år sia, prøvde også å selge det uten hell i Norge. Det er et 20år gammelt original semska motorsport ratt:) litt slitt i stoffet men det er vel å forvente etter så mye bruk. 

 

Fikk også på fremse trakt på Carbon innsuget. Måtte kappe det litt for at det ikke skulle gnisse i servoslange:) 

BDDE9FD7-FA0B-4FD5-9ACC-424FE9B15CF1.thumb.jpeg.e43d32d4044ea97d816f2b02b0c930b5.jpeggamle ute29BD3979-22A3-4320-B3D0-75FAD5233C68.thumb.jpeg.330c672ba871a948e0e7023558c3250e.jpeg ned i kjellern å hente et annet gammalt :P

22203625-D15F-4A8F-8F9E-D339A396828C.thumb.jpeg.cb4ed0f428893ecfa870daafcb4c05f8.jpeghar ikke bilde av det montert pga mørk garasje.

 

sage litt:8732DA4D-C86F-4D23-A182-34E86741BEDF.thumb.jpeg.e5fd8fb054b5d82b4441476c8530e545.jpeg

og på igjen: ræva bilde :P7A60817C-A68C-4A11-B7F1-F486EAD340E2.thumb.jpeg.818cb95761b1563f3b78196789b04a59.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Christian 😃

Kan se ut som jeg velger motorbytte. Har en Non Vanos på hånda. Det er jo det som satt orginalt i bilen, så kan være greit å gå tilbake til det. Gått langt men kan jo hende det ikke har stort å si. Bilen har gått langt den også 😂

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • NeonMuffler changed the title to E34 ///M532i S54, Nürburgring reisebrev

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...