Gå til innhold

Kjøp av E38 735iL og videre utvikling..MASSE NYE BILDER S. 6


 Share

Anbefalte innlegg

Tipper du blir fornøyd også kan du jo skrtyte over å eige gammlebilen til Kongen og da, er nok uansett holdt ganske bra den bilen ikke var den så mye kjørt heller.

Skulle egentlig kjøpe E38 selv men den jeg ville ha ble snappet opp av noen andre før jeg fikk summet meg, så endte opp med en E39 523 isteden.

Kommer nok til å bli E38 på meg senere, men har da mest lyst på 740 eller 750, kunne også tenkt meg med manuell, men det er vel bare 740 som er levert med.

Sånn rent økonomisk/ytelsemessig ender jeg nok opp med en 740, men dette er bare ett tankespill foreløpig, da jeg har en del planer med E39'n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

:shock:

Så voldsomt ut :-)

Forresten, leste om blinklysene dine: de du endte opp med til slutt er desidert best! Vet du om bmw sine originale hvite blinklys er blanke som de du endte opp med eller hvite som de du hadde først? eller har de kanskje forskjellige orginale?

Nå ser det ut som den 735 jeg linket til først er den jeg ender opp med. Har den da om ca 1 uke (har bedt selger ta naf's salgstest først pga jeg bor laaangt ifra og verken har tid eller nok kunnskap til å gjøre like grundig sjekk).

Hvis/når kjøpet er i boks så skal jeg poste litt bilder etterhvert som jeg "fikser" på ting.

Litt artig; jeg har aldri kjørt en slik bil en gang :-)

Har prøvekjørt en gammel 3-serie en gang, alt jeg noensinne har kjørt av bmw, hehe.

Det er bare noe med E38 sin look som er helt fantastisk.

Jeg er ikke helt blank da, jeg jobber hos en bilforhandler og har kjørt mye store, brede jaguarer med kraftige motorer. og alle mulige land rovere. volvo s80 v8 er en neste drømmebil jeg må ha :-)

og helt til slutt, the utlimate dream, bentley flying spur speed

ja, i know, jeg er ikke som de fleste bmw-kjøpere/eiere

tror orginale hvite blinklys er litt mørkere enn de jeg hadde. det har jeg hørt. men vet ikke. ble fornøyd med de jeg endte opp med.

jeg hadde en E30 før. og må si 7er er en helt annen verden i forhold til en 3 serie som er flott å kjøre. så 7er er veldig fin å kjøre. mye bedre enn en 3er

jeg testet E38 dagen før jeg kjøpte min. ble ikke akkuratt skuffet over bilen jeg hadde hatt lyst på i mange år. så kjøpte en dagen etter jeg testa en E38. hehe

du får legge ut bilder og info når du får den da. og legge ut alle oppgraderingene dine her. tror nok ikke du blir skuffet over den bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer nok til å bli E38 på meg senere, men har da mest lyst på 740 eller 750, kunne også tenkt meg med manuell, men det er vel bare 740 som er levert med.

OT men, som du sier så ble 750i aldri levert med manuell, Men det ble også produsert relativt få 740 med manuell. Med tanke på datidens kundegruppe er jo ikke dette så rart, men skulle man ikke finne en så er jo ombygging en mulighet. Har en kamerat som gjorde dette og det var visst ikke noe hokus pokus på 7-serie heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg misunner deg følelsen og spenningen før man kjøper den bilen man har sett lenge på! Det er nesten det beste ved å kjøpe ny bil :D

Lykke til med bilkjøp iallefall, og post bilder!

Ja, den følelsen er digg!!

Tenker på hva jeg skal gjøre med den og planlegger litt i hodet :-)

Og jeg er fra vestlandet så må fly over fjellet og hente den. Da blir en 7-8 timers langtur min første tur med bilen og det er jo helt perfekt!!

Skal poste bilder ja! 8)

:shock:

volvo s80 v8 er en neste drømmebil jeg må ha :-)

Motoren står jo feil vei.. kan ikke ha tverrstilt V8 vettu! :P

Men grabba med 735 om det blir kjøp! ;)

Ja, hehe. Tverrstilt motor fra Yamaha.

Men det er noe med lyden fra V8'ere i en Volvo. Deeeeilig.

Og ja, MÅ ha en Lexus LS400 '93/'94 modell med 4.0 V8 (standard).

Det er også en drøm som kunne vært greit å oppfylle :-)

Stod egentlig mellom en slik og E38 nå, men Lexusen var vanskeligere å få tak i et godt eksemplar av og så blir det jo import og litt mer styr.

jeg testet E38 dagen før jeg kjøpte min. ble ikke akkuratt skuffet over bilen jeg hadde hatt lyst på i mange år. så kjøpte en dagen etter jeg testa en E38. hehe

du får legge ut bilder og info når du får den da. og legge ut alle oppgraderingene dine her. tror nok ikke du blir skuffet over den bilen.

Will do, sir! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg er fra vestlandet så må fly over fjellet og hente den. Da blir en 7-8 timers langtur min første tur med bilen og det er jo helt perfekt!!

Hehe, gjorde akkurat det samme andre veien når jeg kjøpte e39'en, bortsett fra at jeg kjørte begge veier :D

Det var en deilig tur hjem ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebiler! Har hatt 4 stk gjennom årene. (Ingen igjen) Skjønner godt at du vil ha V8, men ville nok gått for 735 eller 740. 730'en er forholdsvis slapp, og begynner å bli gammel. Sluttet med den i begynnelsen av 96' og ble erstattet av 728. Rust er litt problem på eldre modeller, som de fleste andre BMW'er fra samme årstall. Ellers har jeg hatt utrolig lite problemer med alle mine. Ingen verkstedregninger i nærheten av hva som er tidligere nevnt her.. Skulle du være så heldig å komme over en bra 740, ville jeg gått for den. Da har du masse power også. Stor forskjell mellom 735 og 740!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok en 735iL nå pga det er et så strøkent eksemplar av E38. Det er viktig for meg. Så skal jeg gjøre noen få oppdateringer som hvite blinklykter, eksosen ut og bra musikkanlegg. Da er jeg i himmelen!!

Lurer en del på om jeg skal ha doble, runde eksospotter eller enkle, firkantede. Har også sett doble, firkantede pottet, det så også bra ut.

Og noen har pottene ut gjennom hull i bakfangeren, altså uten å skjære et hakk liksom. Bare et hull på hver side slik at en del av bakfangeren sitter igjen under pottene hvis du forstår.

eksempel på potter gjennom bakfanger:

e39potter.jpg

doble, runde potter:

e38runde.jpg

enkle, firkantede:

e38firkantede2.jpg

doble, firkantete:

e38firkant2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg syns den på bilde 2 var best :P hehe

jeg syns 2 runde er finest. derfor tok jeg det. syns også det er finest når det ikke er hull i fangeren men bare utskjært i bunnen.

er ikke stygge de andre løsningene heller. men syns absolutt runde med utsklæring i bunnen er tøffest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synn jeg ikke har bilder, men noen har kjenner kanskje til bilen. Broren min hadde den i et år før ha solgte den til sør-Nordland(Helgeland).

Det var en 1998 740iA 4,4liter med full AC Schnitzer pakke; Senka, 20" på sommer, 4stk firkantige og rustfrie stusser bak(For en lyd!!!). Full pakke interiørt med Navi-TV, Telefon, skinn m/memory og masse mer.

4,4literen regnes som den mest vellykkede i pris/ytelse. Var knapt merkbar forskjell i ytelse enn 750iA, men da til mye lavere pris/vedlikeholdskostnad.

Det var en drømmebil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knapt merkbar forsjell mot 750? hum, tja.. syns nå det er helt rått bånndrag og respons i V12 som jeg hadde tidligere..

Syns ikke 4.4 var i nærheten..

Samt. at V12 kan du kjøre ned på 0.8-0.9 på langkjøring, kjørte 0.84 fra sandefjord til oslo med 100-110 på crusien var meget imponert over dette.

målt med tank fylling.

Men, pga. norske avgifts hel....e så er det ikke så lett å leve livet..

bare min mening.. har hatt 730,740 og 2stk 750

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt forskjell er det vel mellom 740 og 750. Det er oppgitt en differanse på 0,4sek på 0-100.

Forbruk er oppgitt til 1,4l/mil for 750

og 1,3l/mil for 740

Broren min målte snittforbruket med ca 60% bykjøring på 1,2l/mil. Langkjøringen lå noe mellom 0,7-0,8.

Men bilen gikk gromt godt! Og i tillegg gav ACS eksosanlegget en dyp og grom lyd.

E38 er uten tvil en kongebil!

Bare så synn at den koster litt mye å holde dem vedlike.

RS

Knapt merkbar forsjell mot 750? hum, tja.. syns nå det er helt rått bånndrag og respons i V12 som jeg hadde tidligere..

Syns ikke 4.4 var i nærheten..

Samt. at V12 kan du kjøre ned på 0.8-0.9 på langkjøring, kjørte 0.84 fra sandefjord til oslo med 100-110 på crusien var meget imponert over dette.

målt med tank fylling.

Men, pga. norske avgifts hel....e så er det ikke så lett å leve livet..

bare min mening.. har hatt 730,740 og 2stk 750

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer nok til å bli E38 på meg senere, men har da mest lyst på 740 eller 750, kunne også tenkt meg med manuell, men det er vel bare 740 som er levert med.

OT men, som du sier så ble 750i aldri levert med manuell, Men det ble også produsert relativt få 740 med manuell. Med tanke på datidens kundegruppe er jo ikke dette så rart, men skulle man ikke finne en så er jo ombygging en mulighet. Har en kamerat som gjorde dette og det var visst ikke noe hokus pokus på 7-serie heller :)

trodde automat var standard på alle E38 jeg. men kunne få manuell om du ville som ekstra utstyr. og at det var få som gadd å kjøpe en stor cruiser med manuell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...