Gå til innhold

Kjøp av E38 735iL og videre utvikling..MASSE NYE BILDER S. 6


 Share

Anbefalte innlegg

Kommer nok til å bli E38 på meg senere, men har da mest lyst på 740 eller 750, kunne også tenkt meg med manuell, men det er vel bare 740 som er levert med.

OT men, som du sier så ble 750i aldri levert med manuell, Men det ble også produsert relativt få 740 med manuell. Med tanke på datidens kundegruppe er jo ikke dette så rart, men skulle man ikke finne en så er jo ombygging en mulighet. Har en kamerat som gjorde dette og det var visst ikke noe hokus pokus på 7-serie heller :)

trodde automat var standard på alle E38 jeg. men kunne få manuell om du ville som ekstra utstyr. og at det var få som gadd å kjøpe en stor cruiser med manuell

750 fikk man aldri med manuell, ikke som ekstrautstyr heller. Men at det var ekstrautstyr på 740 og de andre modellene kan godt hende :)

Uansett er det få orginale 740 med manuell, men der er som sagt ikke så mye arbeid å bygge om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da har jeg kjøpt bilen!!! :D:D:D

E38 735iL, 1997 modell, gått 66500km. Helt strøken.

Naf-test gjennomgått og merknadene var slakk håndbrekkvaier og dårlig sidespeil. I shall fix!!

Hentet den på Gardermoen og kjørte den HJEM til Bergen :-)

I et rasende tempo!

Har aldri kjørt 7-serie før og det er bare helt fantastisk!!! Bilen flyter på veien og V8 motoren vet ikke hva motbakke er for noe. Helt konge!!

Drømmetur over fjellet, uten tvil!

Den største overraskelen var faktisk hvor lite bensin motoren brukte.

Jeg trodde jeg skulle bli ruinert, men brukte ikke en gang halve tanken. Og da kjørte jeg SVÆRT uøkonomisk! ca 0,85 på milen.

Hvor stor er tanken på en slik bil egentlig? 90 liter?

Har hatt bilen en dag nå og kjøpt hvite blinlys med krompærer på alle sider. Har skiftet de bak og de på siden, easy go, lett å skjønne hvordan man gjorde det. Men front blinklysene var det værre med. Gav opp etter en stund, skal prøve igjen i morgen. Finner rett og slett ikke ut av hvordan man skal få ut lykten. Tok av et plastdeksel på innsiden av framre blinklys og kom frem til selve pæren, men det var det. På passasjersiden skjønte jeg ingenting da det var så trangt at vann ikke kunne kommet inn der en gang.

Har også bestilt eksosjobb hos Svendsen eksos. Jeg går for 2 firkantede stusser, en på hver side. Slik som den svarte 7-serien i bildene vist tidligere her inne.

Anlegg jeg har funnet meg er som følger:

Spiller:

Pioneer DEH 700BT

Sub m/forsterker:

Focal Bomba 27V1

4-kanals Forsterker:

Focal Solid 4 Black

Høytalere:

Focal 130VRS (slim), en i hver dør

Når dette er gjort er jeg fornøyd. Lengre inn i fremtiden skal jeg også ha felger, angeleyes lykter, taksenker/på bakrute og kanskje en lakkering av hele bilen til svart. Kommer nok på mer etterhvert :-)

Skal poste bilder om en stund, I promise. Må bare få på lyktene og rørene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aj aj aj, får lyst på 7'er nå ja!

Gleder meg til bilder! Men må si meg enig med Otis, gjør det du kan for å komme unna bytta av spiller. Jeg skjønner at det finnes bedre, mer fleksible spillere på markede, men oj'a meg som det ødelegger den strøkene bilen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får si ifra om det er noe du trenger :) min svenske 750 er nå parkert i garasjen for ribbing til lekebil. (gammel svensk en) har ikke råd til å gjøre noe slikt med en norsk bil :)

skal igrunn selge alt som veier og jeg ikke trenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer med E38. E38 er det fineste som noen gang har kommet ut av en bmw fabrikk :D du blir nok veldig glad i denne bilen. er en skuffelse og komme inn i andre biler etter dette. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok en 735iL nå pga det er et så strøkent eksemplar av E38. Det er viktig for meg. Så skal jeg gjøre noen få oppdateringer som hvite blinklykter, eksosen ut og bra musikkanlegg. Da er jeg i himmelen!!

Lurer en del på om jeg skal ha doble, runde eksospotter eller enkle, firkantede. Har også sett doble, firkantede pottet, det så også bra ut.

Og noen har pottene ut gjennom hull i bakfangeren, altså uten å skjære et hakk liksom. Bare et hull på hver side slik at en del av bakfangeren sitter igjen under pottene hvis du forstår.

eksempel på potter gjennom bakfanger:

e39potter.jpg

doble, runde potter:

e38runde.jpg

enkle, firkantede:

e38firkantede2.jpg

doble, firkantete:

e38firkant2.jpg

Hva med denne eksosen da?

b7zr8n2nt30kfmrxonpr.jpg

jvmqakd7xfqsw2jrzd87.jpg

ypf5k771ln6epq4qvhru.jpg

qk0hxy33yw8yud5cw1k9.jpg

zr8kz9zvhz6t9dot82pk.jpg

Denne liker jeg veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut det der^^^^

Men går nok for en enkel firkant på hver side.

Nå har jeg vasket bilen grundig innvendig, er alltid mye smårusk i skinnene som forsetene sitter på. Og nedi sprekker og kroker i dører, askebegre og dørlommer osv.... Deilig å få alt rent!

Angående frontblinklys, fikset det og her kommer en kort forklaring for eventuelle kandidater som kan komme borti samme problem:

For å bytte front blinklys på e38 må man åpne panseret (surprise, surprise) og finne hullene (en på hver side/en for hver lykt) i selve kanalen/kanten helt på siden av motorrommet. Nedi hullet sitter det en skrue man må skru løs med stjerneskrujern. OBS! ikke skru den av, bare løsne den!!! Og det er greit å ha et langt skrujern. Når skruen har komt litt løs kan man dra hele blinklykten ut og koble fra ledningen og skifte lykt.

Hvis koblingen på din nye hvite blinklykt ikke passer til den som er på bilen bare beholder du den orginale koblingen på bilen og setter krompæren i den.

(søkeord/tags: e38 7 serie blinklys krompære montering bytte skifte hvordan lys lykt blink foran bak siden)

Angående blinklys bak:

Et problem med krompærene bak er at tappene ikke passer til socketen som er på 2001-look lykten. Det fikser man bare ved å file vekk den ene tappen. OBS!! 2001-look lykten fra GSbildeler har ikke noen foringer/gummilister. Kjøp en gummilist med lim på ene siden og kutt opp passende stykker og lim det på lykten før du monterer den fast. Selv med disse foringene vil jeg ikke anbefale å høytrykkspyle rett på lyktene, å svampe bilen er alltid best!! 8)

Var noen kommentarer på hvorfor jeg ville bytte spiller i bilen; forstår at alt ser best ut orginalt, men vil ha mp3 cd'er i bilen fremme i midtkonsollen. Jeg vil ha vekk kassettspilleren og putte en enkel og passende spiller der istedet. Og håper at "lokket" som er over kassetspilleren nå også vil kunne dekke den nye spillerene. Da ser det SVÆRT anonymt ut!!

De neste tingene jeg skal fikse er:

a) Speilglass på passasjerside er missfarget! Trenger et orginalt speilglass med 2 vinkler, varme, elektrisk og avblendbart. Anyone?

B) Regnsensoren ser ut til å være defekt, gotta fix that! noen ideer?

c) Bilen har ikke skipose og når sub skal settes i blir den stående bak en stålplate i stedenfor. Kan blir lite lyd å høre fra den da er jeg redd. Har ikke så lyst til å fjerne den stålplaten heller. Hmmmm....

Ellers må jeg bare si at bilen går som en kule! Setter den i Sport og så: "vrooooom!!!" :D:D:D Og FOR EN KOMFORT!! Kan det bli bedre?

Pictures to come.....

Finner ikke kabelen til digitalkamaraet :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ja, motorolje:

Castrol SLX Pro 0W-30 ?

Og her kommer kanskje et dumt spørsmål, men jeg er ikke redd for å dumme meg ut:

Folk snakker om 7,5-8 liter olje. Skal man fylle så mye?

På vanlige biler sjekker man oljen og fyller på 1-2 desiliter liksom for at man skal holde nivået mellom de to hakkene på målepinnen.

Er det ikke noe slikt på en 735iL også? Fyller på litt her og der når man ser at nivået er lavt. Eller missforstår jeg noe her....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du skal ha enten castrol slx 0w-30 eller edge 0w-30. Angående mengde oppgir castrol 7,5 liter. Dette er ved oljeskift, altså tappe ut all olje, bytte filter og fylle på ny. Det du snakker om med dl. er bare for å holde oljenivået mellom oljeskift hvis motoren bruker litt olje...

Og angående anlegget: Ikke for å mase, men det blir IKKE pent med uorginal spiller. Ikke tror jeg den går under lokket heller, men har aldri sett uorginal i 7-serien.

Hvis du er avhengig av MP3 så ta en titt på dette:http://www.bavariansoundwerks.com/product/516/282/BMW-iPod-Kit-E38-by-DICE/

Det blir dritstrøkent og kan styres fra rattet(Noe jeg tror du mister med uorginal spiller)...

Edit: Må trekke tilbake det om at det ikke funker me lokket over uorginal spiller og det ser heller ikke sååå ille ut. Fant bilder nå, og det funker myye bedre enn på e39, men det er fortsatt best med orginal for å beholde alle funksjonene :P

Edit2: Du har gjort hjemmelesa di ser jeg nå! Spilleren du vil ha funker jo seff med rattbetjening også... Så da faller alle argumentene mine bort, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor stor er tanken på en slik bil egentlig? 90 liter?

Gratulerer med grom bil. Så denne lå ute når jeg kjøpte min E32 730. Det er likt tank volum på E38 og E32, og med reserven så har du ca 100 liters tank. Jeg kjørt emin så og si helt tom, kjøre computeren viste da 3km igjen før tømt, og da fylte jeg 97 liter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har 80 liters tank. dårlig bensin lampa begynner å lyse når det er 8 liter igjen.

på 750 er det også 80 L tank. der begynner dårlig bensin lampa å lyse når det er 12 L igjen husker ikke info om motorene i mellom der. men er nok 80 L der også.. allden infoen står i instruksjonsboka. hvretfal i min :P hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...