Gå til innhold

Kjøp av E38 735iL og videre utvikling..MASSE NYE BILDER S. 6


 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Strøken bil, men savner noen lekre felger, og kanskje litt dekkshine? :)

Ja, enig!! Men har ikke råd :-(

Har prioritert vedlikehold først.

Jeg vil ha Alpina sine felger, men det blir i hvertfall ikke før våren.

Nå er det vinterdekk på bilen :-)

Angående tectyl:

Jeg gjorde det ikke selv.

Jeg fikk det gjort i Åsane hos Thorsen ATV Senter S.

De skulle ha 4 990 kr for å tectylbehandle en 7-serie.

Tillegg for sandblåsing var 1 900 kr.

Med NAF medlemskap får man 10 % på selve tectylbehandlingen, men ikke sandblåsingen.

Så totalen ble ca 6 400 kr.

Jeg synes det var dyrt, men når jeg sjekket på nettet fant jeg bare disse og en annen aktør. De var litt billigere (rundt 5 500kr for alt), men de hørtes så lite servicevennlige som mulig på tlf.

Valgte Thorsen ATV pga måten de snakket og forklarte på via tlf, gode nettsider og ikke minst et solid rykte blant samtlige venner/bekjente jeg forhørte meg med. Så den prisen fikk bare stå til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da sandblåste de alt?

De sandblåste det som måtte sandblåses.

De sa på tlf at det var en del flekker av rust her og der.

Og det stemmer sist jeg så under bilen, ingen store rustangrep, men flekkvis "normale" rustangrep. Jeg har ikke kompetanse til å si hva som er mye og hva som er lite egentlig.

Jeg forstod det slik at det er 1 900kr for sandblåsing uavhengig av mengde de må sandblåse. Altså en fast sats for denne biltypen.

Skal du ha bilen din til understellsbehandling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

En skikkelig spennende og seriøs tråd dette! Du får melde deg inn i BMWCCN Hordaland om du ikke allerede har gjort det og samtidig stille på treffene på Arenum ;)

Ser ut som at du brenner bilen din og da er det viktig å møte likesinnende ;)

Må faktisk innrømme at jeg fikk mer sansen for E38 etterat jeg tok en titt igjennom denne tråden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En skikkelig spennende og seriøs tråd dette! Du får melde deg inn i BMWCCN Hordaland om du ikke allerede har gjort det og samtidig stille på treffene på Arenum ;)

Ser ut som at du brenner bilen din og da er det viktig å møte likesinnende ;)

Må faktisk innrømme at jeg fikk mer sansen for E38 etterat jeg tok en titt igjennom denne tråden :)

Takker!! E ikkje medlem ennå, men ska bli. Tenkte å vente til våren pga sesongen no nesten e slutt. E vel bare 14 nov igjen og da e eg på jobb :-(

Har vært med på noen treff, var ikke du der på det ene då vi dro til Jæger og så på en bil som hadde fått ene forhjul revet av nesten? Tror vi var ca 12 biler den gangen. Kolonne fra Arenum til Kokstad.

Ellers har eg jo gitt lyd fra meg i den tråden (treff i Bergen).

Og JA! E38 e så digg! hehe....

Du burde få Angel eyes eller noe sånt :) Bilen får et mye tøffere look.

Men ellers e38 er pent!

Ja, skulle kjøpe d, men så hørte eg at de eg hadde valgt ut kunne svi lykten og ikke var bra for bilen. De fra biltema. Så blir d litt dyrt med skikkelige (e vel 3-4 tusen). Felger først! (eller...?) hehe...

Flere kjendiser enn Kongen som har eid den, husker bl.a Howard fra NRK hadde denne, pratet med eier og tittet på bilen på Tryvann et år, under vårmønstringen :)

Å? Står ikke hans navn i listen fra Autosys om hvem som har vært eier. Kanskje den stod i en annen sitt navn då eller, vet du?

Jaja, viktigste er jo at eg eier bilen no!! 8)

At en entusiast har eid bilen bør trekke mer opp enn om en kjendis har eid den, men e nok dessverre ikkje alltid slik....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...