Gå til innhold

Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?


 Share

Anbefalte innlegg

Just now, Daniel. said:

Gratulerer :) Få opp en tråd med bilder nå :D

Tusen takk for det, Daniel! Skal opprette en tråd så fort bilen har kommet ned til Oslo med trailer! :D Her tar jeg i mot all tips og triks fra dere kyndige mennesker! 

Endret av Dusy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Reef89 skrev:

Fantastisk verktøy hvis en vil slippe tørkeriper. Varm og fltrert luft.
Går som en lek og man slipper også rennemerker fra speil, dørhåndtak osv.
IMG_3494.thumb.JPG.4e96dc71567b0d81d6de68be9b8e6b53.JPG


 

Er dette den dyre eller billige versjonen ? Sikler på en sånn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Tøft. Fås de med batteri?

Nei, er kun med ledning, dessverre litt for kort om man ikke ha stikkontakt på hver side av bilen. Så nå har jeg byttet ut ledningen med en lenger så jeg slipper skjøteledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

denne har jeg siklet noe voldsomt på også, livredd den er for veik....  hvordan er denne kontra blåsepistol å 7 bars trykk ? perfekt for oss med svart bil :D

 

Man kan jo spørre seg selv ja hvorfor denne og ikke blåsepistol fra en vanlig luftkompressor:
Her er det varm luft, den er filtrert som gjør at en ikke sprøyter ureine partikler som siver i luften. Man husker kanskje fra gymmen på skolen der det var forbudt og blåse i ansiktet eller i hånden til folk med blåsepistolen til fotballene.

https://bilpleiekongen.no/produkt/bigboi-blowr-buddi/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Reef89 skrev:

Man kan jo spørre seg selv ja hvorfor denne og ikke blåsepistol fra en vanlig luftkompressor:
Her er det varm luft, den er filtrert som gjør at en ikke sprøyter ureine partikler som siver i luften. Man husker kanskje fra gymmen på skolen der det var forbudt og blåse i ansiktet eller i hånden til folk med blåsepistolen til fotballene.

https://bilpleiekongen.no/produkt/bigboi-blowr-buddi/

 

nå er jo ikke partikler og annet fremmedlegeme noe dilemma med industrikompressor med filter å vannavskillere både her å der.  men dytter den mer eller like mye luft ? på en godt behandla bil så tror jeg ikke varmefunksjon har like mye å si som hvor mye luft den dytter.

forseglet m5'n med hydro2 fra carpro og ellers vellstelt lakk å den var det fort gjort å blåse tørr med trykkluft fra stor industrikompressor, men med billig liten garasje kompressor så vil jeg aldri bli ferdig med å tørke så kapasitet på trykkluft er avgjørende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

nå er jo ikke partikler og annet fremmedlegeme noe dilemma med industrikompressor med filter å vannavskillere både her å der.  men dytter den mer eller like mye luft ? på en godt behandla bil så tror jeg ikke varmefunksjon har like mye å si som hvor mye luft den dytter.

forseglet m5'n med hydro2 fra carpro og ellers vellstelt lakk å den var det fort gjort å blåse tørr med trykkluft fra stor industrikompressor, men med billig liten garasje kompressor så vil jeg aldri bli ferdig med å tørke så kapasitet på trykkluft er avgjørende.

Varmen er jo mest for at det skal tørke og ikke bare blåse vannet ned i en annen sprekk, som han også sier på videoen. Og denne lille dingsen fungerer så klart best på en bil som er glatt fra før og på min store syver så var denne helt innafor, veldig fornøyd! ..men når det er sagt så var grunnen til at jeg kjøpte denne var får at med svart bil så ser en tørkeripene veldig. De kommer uansett hvilke håndkle man har, nå slipper jeg :) 

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Reef89 skrev:

Varmen er jo mest for at det skal tørke og ikke bare blåse vannet ned i en annen sprekk, som han også sier på videoen. Og denne lille dingsen fungerer så klart best på en bil som er glatt fra før og på og på min store syver så var denne helt innafor, veldig fornøyd! ..men når det er sagt så var grunnen til at jeg kjøpte denne var får at med svart bil så ser en tørkeripene veldig. De kommer uansett hvilke håndkle man har, nå slipper jeg :) 

ja du mist fort livsgnisten etter å ha berørt en svart bil får så å se den i sola...  har du testen denne mot den mellomste modellen ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

ja du mist fort livsgnisten etter å ha berørt en svart bil får så å se den i sola...  har du testen denne mot den mellomste modellen ? 

Det er riktig.
Nei ikke prøvd de andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...