Gå til innhold

Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?


 Share

Anbefalte innlegg

6 timer siden, Ingvaldsen skrev:

Før og efter en liten men omfattende kattvask

 

Godt å se noen bruker nilfisk og ikke dette AVA rælet. Leser ikke om noe annet enn ava vrøl på nettet om pistoler som lekker og maskiner som ikke fungerer. Har brukt samme nilfisk spyleren i over 10 år, overlevd en haug med minusgrader. Ryker den så skal jeg hvert fall investere i BMW innen høytrykkspyler, kranzle. Er da hvert fall noen deler som ikke er plastikk der.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, tennbrikket skrev:

Godt å se noen bruker nilfisk og ikke dette AVA rælet. Leser ikke om noe annet enn ava vrøl på nettet om pistoler som lekker og maskiner som ikke fungerer. Har brukt samme nilfisk spyleren i over 10 år, overlevd en haug med minusgrader. Ryker den så skal jeg hvert fall investere i BMW innen høytrykkspyler, kranzle. Er da hvert fall noen deler som ikke er plastikk der.

 

Jeg har den Ava greie pga min Nilfisk røyk 😂 så den får duge til jeg bygger garasje med ordentlig vaske system! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, tennbrikket skrev:

Godt å se noen bruker nilfisk og ikke dette AVA rælet. Leser ikke om noe annet enn ava vrøl på nettet om pistoler som lekker og maskiner som ikke fungerer. Har brukt samme nilfisk spyleren i over 10 år, overlevd en haug med minusgrader. Ryker den så skal jeg hvert fall investere i BMW innen høytrykkspyler, kranzle. Er da hvert fall noen deler som ikke er plastikk der.

 

Har ingen erfaring med ava men denne nilfisken kjøpte jeg for 5 år siden og har gått uten feilslag og lekasjer siden.. går nok i 5 år til!

sett litt på kranzle, disse må jo ligge under bruk vist ikke så havarer de etter kort tid. Men en dag blir det nok en fastmontert kranzle ilag med en Skikkelig trommel og seperat skumpistol👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutes ago, Ingvaldsen said:

Har ingen erfaring med ava men denne nilfisken kjøpte jeg for 5 år siden og har gått uten feilslag og lekasjer siden.. går nok i 5 år til!

sett litt på kranzle, disse må jo ligge under bruk vist ikke så havarer de etter kort tid. Men en dag blir det nok en fastmontert kranzle ilag med en Skikkelig trommel og seperat skumpistol👍🏻

Skal ikke gjøre dette til en HT-spylertråd, men: Ditto, bruker en Nilfisk E-130/140 selv, kjøpte den vel når vi flytta inn så 8 år siden nå, aldri noe feil med den. Eneste jeg har bytta ut er plastslangen mot en 13 meters stålarmert gummislange jeg fikk lagd av slangeverkstedet vi bruker på jobb, samt kjøpt Auto-dyse og underspylingslanse. Vel verdt investeringen! 

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, papertiger skrev:

Ditto, bruker en Nilfisk E-130/140 selv, kjøpte den vel når vi flytta inn så 8 år siden nå, aldri noe feil med den. Eneste jeg har bytta ut er plastslangen mot en 13 meters stålarmert gummislange jeg fikk lagd av slangeverkstedet vi bruker på jobb, samt kjøpt Auto-dyse og underspylingslanse. Vel verdt investeringen! 

Kan du sende meg en slik slange? ;-) Jeg har også en slik, kjøpt for 5 år siden i år, den står ute hele året, riktignok i bod. Den holder koken fortsatt. Fatter sin Kärscher tok kvelden etter en vinter, så Nilfisk holder jeg meg til. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er de AVA høytrykkene så dårlige da? jeg har en sånn på andre året og er veldig fornøyd. Jeg har egentlig dårlig erfaring med Karcher, en orka ikke mer etter 5 år og en annen begynte å lekke innvendig så jeg ga den bort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg overdriver litt, men etter å ha vært medlem av bilpleie Norge på Facebook så består jo 90% av innleggene av defekte ava spylere. Nå har jo dem solide salgstall så det vil jo påvirke litt. Jeg har heller ingen god erfaring med Karcher, men nilfisk derimot. Den bare fungerer, ser man på de store nilfisk spylerne på diesel så ser man jo at de kan en ting eller to om spylere.

Kranzle derimot er jeg nysgjerrig på. Dette virker jo til å være BMW kvalitet innen spylere. Prisen er høyere, men så fins det trossalt messing her og der. Er jo garanti på ava, så man får jo dekt eventuelle reparasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   3 medlemmer

×
×
  • Opprett ny...