Gå til innhold

Hvordan er det med lærling plass der ute?


Reset
 Share

Anbefalte innlegg

Lærling innen bil skal ikke være vanskelig da, ihvertfall ikke i ålesund.

Men fikk nesten ikke lærling som industrimekaniker selv, men da i bergen. Selv om jeg hadde 5.4 i snitt på VG1 og nesten 5 på VG2.

Syns dette er en fin tråd selv om det ikke har noe med bil å gjøre, litt morsomt å høre andre sine historier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var dårlig utvalg av lærlingeplasser som elektriker da jeg var ferdig på VK2 elektro for et par år siden... Fikk da plutselig et tilbud fra tigerstaden om å gå i læra som signalmontør. Er nå ferdig utdannet, og angrer ikke et sekund! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor en tråd om dette på bimmers?

Hvis ikke du liker det så gi faen i å lese... Slutt å syte!

Det er vel ikke helt slik det funker...

Hadde Reset vært baker, hadde tråden hatt lite å gjøre her.

Nå er han jo mekaniker, så da synes jeg den passerer lett, da det kan relateres til forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du ikke lærlingeplass i Molde, får du bare flytte litt på deg. 2 år ett annet sted i landet er bare gull det :)

Å komme bort fra mammas kjøttkaker og lage sine egne er bare bra.

Lykke til med plass. Finner du et stort verksted i nærmeste by ville jeg hoppa på noe sånt da du har større sjanser til å holde på med mange ulike ting i forhold til et lite servicesenter i nabobygda ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge de mekanikerne jeg kjenner er det mye å gjøre om dagen ihvertfall!

Kan likevel være at det er vanskelig å få lærlingeplass fordi verkstedene ikke vil signere arbeidskontrakter som binder dem i flere år når det er usikre tider (man har svært gode rettigheter som lærling!).

Da jeg skulle ut i lære som serviceelektroniker etter 3 år på skole fikk jeg heller ikke lærlingeplass, men fikk i stedet ta fagprøven uten læretid (enklere når man faget krever tre år på skolen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...