Gå til innhold

Med fare for å banne i kirka,mercedes med høy km.


jensemann23
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hadde forøvrig hatt ingen eller få betenkeligheter med å kjøpe C-klasse som pendlerbil, men ville styrt unna de første årgangene etter hvert karosseriskifte av de samme grunnene som nevnes lenger opp her selv om jeg jeg synes ikke realiteten er fullt så svart som det høres ut i noen av innleggene.

Kilometerstanden synes jeg derimot er svært høy...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 99' E 300 turbodiesel til salgs, originalxenon, mørkeblå metallic med sort interiør(ikke det fæle blå som pleier å være) Bilen har gått 430 000 ca.. bruker ikke olje/vann, elektriske fungerer..gått som taxi i dalen(mest langkjøring, siden det er litt avstander)

Rustbehandlet og så og si rustfri! Behandlet svært pent(aldri dratt tilhenger med eller kjørt hardt)

67 000kr så er den din. Du kan sammenlikne min med de andre på nettet, så finner du fort ut hvor billig dette er, men jeg trenger penger nå, siden prosjektet mitt skal være klart til april 09. :roll: Litt merkelig at folk kjøper 220cdi som er en liten dau motor til 90-100 laken, når 300 turbodiesel er en helt annen verden med sine 177HK/320NM. Trur det er forbruket de frykter uten grunn, siden min går på 0.6 på langkjøring.

Gått uten ETT feilslag de 2 åra jeg har hatt den. Litt å ta tak i er det, men ikke store tingene.. steinsprut på panseret, slitt girspak, automatkassa går ikke lengre ned i D(justering som pleier å gjøres på rundt 400-500k km på dissen bilene, så går de det sammen en gang til)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke vært skeptisk til å kjøpe en Mercedes med 380k km på telleren. Jobber selv på Mercedes som storbilmekaniker og skrur en del på småbiler når vi har dødtid i vår avdeling, eller mye å gjør på personbilene. Motoren tåler fint millionen;) Samme med drivveket. Enkle å skru på,og grei pris på deler. Rust er jo som nevnt tidligere ett stort problem, men du kan jo høre med en BOS forhandler om det er gjordt noe rustarbeid på den. Min bil var nettopp på verksted pga rust.Ble påkostet arbeid og deler for 250 000 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen på Mercedes-Benz og BMW når det gjelder de alminnelige modellene er først og fremst knyttet til styrerespons og sportslighet/agilitet vedr. understelet og oppsetning av understelet. Hverken E-klassen eller C-klassen er objektivt generelt dårligere enn tilsvarende BMW modeller, men av årsaker nevnt tidligere er det forskjellige kundegrupper som kjøper bilene. Man bør nok tenke litt over hvorfor så mange taxieiere foretrekker Mercedes-Benz... greit nok at taxieierne ofte får attraktive kjøpsavtaler og at de lever av at bilene kjører uten problemer, men i lengden så er det nok ganske sikkert en lavere driftskostnad å eie en MB fremfor en BMW... iallefall når vi snakker om ekstremt mange kilometer på veiene uten motor/gearkasse bytte (les: 750000 ++ Km).

Mercedes-Benz W202 og W203 er det ingen fare med... de rustangrep som finnes er generelt billige å fikse... tilsvarende er det også når det gjelder W124 og W211, men styr unna W210 (E-klassen 1995-2002)... de ruster dessverre friskt. Billig kan Mercedes-Benz også være... for eksempel koster en helt ny original dør til W124 ca. 1100,-... dog ulakkert og ikke montert.

Personlig har jeg sansen for W211... den modellen er uten tvil vesentlig finere enn E60/61... og hvis man f.eks kjøper en 220 CDI T-modell (stasjonsvogn) med automatgear... vil jeg men at man har bil for de neste 15-20 årene hvis man gir bilen litt fornuftig service og pleie.

PS... jeg har hatt tre stk: MB´er... en W124 230E kjøpt ny i 2001 og to stk. W201... en 1984 190E 2.0 kjøpt brukt i 1985 og en 190E 2.3 kjøpt ny i 1989.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en som prøver å selge en 220cdi nå.. 99/00modell med rundt 280k på telleren.

Denne fikk fikset rust på dører og skjermer på garantien for noen år siden men nå er mesteparten av rusten kommet igjen..

Ikke vet jeg, men rundt 10-15år gamle mercedeser styrer jeg unna..

Ang kjørekomfort i W124 jeg er ikke helt enig. De er nok mer "behagelige" enn bmw og gynger litt med i svingene, men setene er langt fra komfortable(standard stoff riktignok)... Jeg hadde vondt i gassfoten da jeg parkerte bilen og gruet meg nesten til å kjøre de siste milene hjem i bmwen, men da jeg satt meg inn i sportstolene mine så forsvant plagene helt.. Akkurat det var jeg litt forbauset over, og husker den dag i dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal kjøpe meg en MB C-klasse W204 nå, og er litt spent på om den vil få rustproblemer etterhvert. Pga frykten for krokan turte jeg ikke kjøpe hvit bil, men endte opp med rust-vennlig rød. Har sett at 2001-2003 W203 kan ha rust i bakskjermer og dører.

Synes også som Fredrik at W211 er fine biler til tross for rustproblemer 04-06. Designet holder seg meget godt, og de er driftsikre.

Valgte C-klasse framfor BMW 3-serie pga design og driftsikkerhet.

Driftskostnader/verditap vil nok være mye det samme. Får bare håpe de har fått orden på stålkvaliteten :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...