Gå til innhold

545 V8, sjelden tass =)


Erebus
 Share

Anbefalte innlegg

Ikke helt ukjent selger heller :wink:

Nei... og han er her inne også under profilen HenrikE30+. Her inne er han kanskje mest kjent for denne bilen. Henrik er godt kjent innen BMW miljøet i Norge og hvis jeg skulle ha kjøpt en så kostbar bruktbil av noen tror jeg faktisk at Henrik ville ha vært førstevalget... :wink:

Man kan også kontakte Henrik via denne adressen: visepresident@bmwccn.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ikke helt ukjent selger heller :wink:

Nei... og han er her inne også under profilen HenrikE30+. Her inne er han kanskje mest kjent for denne bilen. Henrik er godt kjent innen BMW miljøet i Norge og hvis jeg skulle ha kjøpt en så kostbar bruktbil av noen tror jeg faktisk at Henrik ville ha vært førstevalget... :wink:

Man kan også kontakte Henrik via denne adressen: visepresident@bmwccn.no

Jepp, Henrik er en meget hyggelig fyr. Er heller ikke rent få pene biler han har hatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PDC er noe unødvendigt tull,bilen har tross alt speil...

Sportsseter? Nei, bilen har da seter fra før av.. Head up Display? Har da instrument og vanlig frontrute fra før av.. Elektriske seter? Man har da manuelle fra før av.. Kjøre bil? Har da friske bein å gå på.. Og så kan man jo gå videre inn på hva som er tull. Ikke det at man har behov for PDC, men på en slik bil er det jo idag en selvfølge at det er det. I tillegg er det jo en helt genial funksjon som ikke akkurat gjør skade på bilen.. Jeg er sikker på at de fleste skjønner hvor jeg vil hen.. :wink:

Skjønner hvor du vil, men syns PDC bare er utrolig irriterende å bruke. Piper i hytt og pine... Da er ryggekamera MYE bedre

Er av typen utstyr som man har bare for å ha alt utstyr og ikke fordi man faktisk har lyst på det :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hvor du vil, men syns PDC bare er utrolig irriterende å bruke. Piper i hytt og pine... Da er ryggekamera MYE bedre

Er av typen utstyr som man har bare for å ha alt utstyr og ikke fordi man faktisk har lyst på det :wink:

Greit nok at du er flink nok til å parkere bil til at du ikke trenger, men vil du virkelig ha flere biler uten PDC, dvs mye større sjanse for å bli påkjørt når du står perfekt parkert av ikke-fullt-så-gode parkører (om det da er et ord)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Kjære motstandere av regnsensor og PDC. Jeg lurer på om det er litt jantelov ute å går blant dere? Selvom jeg klarer å føle hvor grensa mellom låste hjul og ikke går, og har hatt flere biler uten ABS- så vil jeg ha det. Er trossalt mye greiere å kjøpe PDC med en gang, enn å måtte kjøpe ny fanger+lakk hvis en skulle være uheldig.

Jeg syns det er utrolig greit å heller høre på pipingen enn å måtte snu hodet hvis jeg skal nærmest mulig en vekk eller noe slikt. Framme derimot, er en annen sak- selvom det er greit med avstandsmåleren til bmw.

Ryggekamera er bare smør på flesk hvis jeg har PDC syns jeg.

Kjør bil i Bergen med såpass mye regn og tuneller som vi har, så ønsker du deg regnsensor du og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vil eg ikke akkurat sammenligne ABS mot PDC ettersom det førstnevnte er i mine øyne,og sikkert de flestes,noe som en virkelig har bruk for til tide for å unngå å ta liv. Tenker da på f.eks tilhengeren på lastebilen eg bruker,men er like relatert til personbiler der bilistene ikke løfter foten av br.pedalen i ren panikk ved en nødsituasjon. Da er ABS virkeligt nyttigt og kan redde liv.

Dette kan vel neppe sammenfattes med et PDC system vel? ;)

Det eneste vil da være viss et dyr eller liten unge har forvillet seg bak bilen din,men i de fleste situasjoner ser eg på dette systemet som helt unødvendigt.

Eg har dette på M3'n,og gamlingen har dette på W210 320CDI'n,men kjører med dette utkoblet hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer meg også veldig fint uten parksensor, men det er veldig deilig å manøvrere med det, rett og slett fordi jeg er latt. Det er bare å innrømme med en gang :roll:

Neste bil jeg skal ha må ha Parksensor, både fordi en slik bil må ha slikt utstyr og fordi det også er greit å ha med tanke på at bilen skal selges en gang igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Så ikke denne tråden før nå faktisk...

Ang. PDC så oppdaget jeg det faktisk ikke før jeg satt meg inn i bilen rett etter jeg hadde kjøpt den. FAEN!!! Tenkte jeg...

Jaja, kontrakten var skrevet og ingenting å gjøre med det. Etter 3 dager tenkte jeg ikke på det lenger. Men, det var bare nok en påminnelse om at man ikke må slurve når man kjøper bil.

Ettersom jeg har forstått så VAR det en forglemmelse at dette ikke ble bestilt på bilen fra starten av. Saken er at alle modeller utenom 545/550/M5 har disse pakkene i utstyrslisten (som bla. inneholder PDC). På de jeg nevnte er feks. PDC noe som man må velge individuelt fra listen. Derav den sannsynlige feilen...

Utenom dette så er bilen en fantastisk pakke og jeg koser meg på HVER ENESTE tur. Føler meg litt heldig som får lov til å cruise rundt i en bil som kostet kvalmende 1.626.000,- kroner ny...

Bilen er forøvrig til salgs ennå. HBO 590K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe!

hvordan opplever du 545en kontra typiske norgesmodeller som 530d og 535d henrik?

530d og 535d er fantastiske biler. Ingen tvil om det.

Men, for meg er det ingenting som kan sammenlignes med en stor bensinsugemotor. Her har man alt i en pakke: Bunndrag, turtallsvillighet, et nydelig effektregister osv. I mine øyne er den overlegen alle dieselmodellene. I tillegg har den jo en deilig lyd også:)

Diesel er bra det, men jeg har fortsatt ikke hatt en eneste dieselbil, og det blir nok slik i uoverskuelig framtid:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e36cab1: ABS er selvsagt meget greit å ha, antiskrens også egentlig, men var mest for å sette det på spissen. Beklager at jeg glemte å presissere det.. ;)

Henrik, lov å spørre om hva du livnærer deg på? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt ukjent selger heller :wink:

Nei... og han er her inne også under profilen HenrikE30+. Her inne er han kanskje mest kjent for denne bilen. Henrik er godt kjent innen BMW miljøet i Norge og hvis jeg skulle ha kjøpt en så kostbar bruktbil av noen tror jeg faktisk at Henrik ville ha vært førstevalget... :wink:

Man kan også kontakte Henrik via denne adressen: visepresident@bmwccn.no

Takker forresten for de positive ordene Fredrik! Det var noe jeg satt pris på å lese:)

Forøvrig ble jeg oppmerksom på at den visepresident@bmwccn.no ikke er operativ - det er henrik@bmwccn.no man må bruke. Spread the word:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...