Gå til innhold

Eirikoo - E39 M5


 Share

Anbefalte innlegg

Var å prøvekjørte denne bilen da den var til salgs. Kan skrive under på at den er meget strøken både utvendig og innvendig :D

Å for en deilig lyd fra den Supersprint eksosen!

Var veldig nære et kjøp, men det ble en Titansølv 2000 modell i steden.

Du har vertfall fått deg en nydelig bil!

Må bare spørre; bor du i nærheten av der du kjøpte den? Var sikker på jeg såg bilen en dag. :)

Takker og bukker!

Bilen er veldig pen den!

Jeg bor nok ikke i nærheten nei, så jeg hadde blitt overrasket om bilen hadde vært der igjen helt uten videre. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå har jeg akkurat kommet tilbake fra tur til Nürburgring, og tenkte jeg skulle dele noen av de flotte bildene bruttern (espenoo) har tatt, og skrive litt om turen!

Vi fikk kjørt endel på Nordsløyfa selvfølgelig, og faktisk også på GP-sløyfa.

Det ble plutselig åpnet for turistkjøring der på kort varsel, og vi ble tipset av noen ringrever vi kjenner der nede. :wink:

Vi dro nedover på kvelden den 19 august, og lastet opp M5'en med alt man trenger på guttetur til Nürburgring.

Det er vel stort sett klær, campingstoler, og kamera. (pluss litt penger...)

Etter en lang dag i sola, så føltes det ganske bra med en øl eller to.

IMG_6930.jpg

Ettermiddagen vi kom ned var det turistkjøring, så vi tok et par runder med M5'en, men det føltes ikke optimalt. Var litt for trøtt og treg i kroppen.

Neste dag sov vi litt lenger, og dro ut for å se på testing av prototyper og vanlige biler på Ringen. I kjent stil var det frikadeller og rundstykker til frokost i Brünnchen. ;)

Vi møtte et par trivelige karer som kom fra Nederland, og hang med dem resten av dagen.

De hadde kommet i pappas Mondeo diesel, og hadde fått streng beskjed om å IKKE kjøre på ringen, så gleden var stor da de fikk sitte på et par runder for å se på løypa. Bilen oppførte seg fantastisk selv i høyt tempo rundt sløyfa og full bil.

Ingen klaging selv i sjikaner, og kompresjonene og løftene gikk meget bra.

Dette her er vel slik jeg følte meg: :)

IMG_7100.jpg

Lørdagen gikk med til å titte på endel løp på GP-banen.

Legger ved noen bilder av det også:

IMG_6797.jpg

IMG_6838.jpg

IMG_6720.jpg

IMG_6712.jpg

IMG_6596.jpg

IMG_6566.jpg

IMG_6385.jpg

IMG_6380.jpg

IMG_6378.jpg

Søndagen gikk vel med til å titte litt rundt ringen og omegn.

På mandag hadde espenoo bursdag, så da fikk han gaven fra meg:

IMG_7222.jpg

IMG_7217.jpg

Vi leide en Suzuki Swift med bur og skikkelige stoler og belter pluss bra bremser og semislicks.

Vi hadde lyst til å lære banen bedre å virkelig stå i ramma uten å tenke på at det er 1500km hjem igjen med samme bil.

Litt flere bilder:

Eirikoo:

IMG_7233.jpg

Espenoo:

IMG_7273.jpg

Dette var en meget morsom bil, ikke mye hester, men om man fikk linja til, gikk det faktisk ganske så kvikt! Utrolig gøy!

Følte oss helt trygge, selv om man både sladdet litt og hoppet i noen seksjoner. :roll:

Et artig klistremerke fra en bensinstasjon, der de tydeligvis er lei av å vaske. PS: Jeg stod likevel!

IMG_7329.jpg

Toppfarten jeg noterte var 293km/t, dette var ca 300 på meteret.

Er mere å gi, men forholdene var ikke perfekte, og trafikken litt i overkant. Føles ikke trygt med 150km/t i fartsforskjell til neste felt..

Fikk ikke bilde av det, da forholdene ikke var helt bra.

Men her er et bilde av litt lavere fart:

IMG_7321.jpg

Her er flere M5-bilder!

IMG_7106.jpg

IMG_7104.jpg

IMG_7091.jpg

IMG_7073.jpg

IMG_7072.jpg

IMG_7071.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags dekk kjører du på?

Det husker jeg faktisk ikke.. Sitter forskjellige dekk foran og bak på den nå fra forrige eier.

Skal bytte til Bridgestone RE050 neste år tipper jeg.

Mener det er Dunlop foran og Vredestein bak jeg nå.

Ganske bra dekk begge to egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig tøffe bilder du tar :D Ser ut som en moro tur :wink:

Det var en veldig moro tur!

Det var mitt 6. år til ringen nå, og det er alltid gøy! :wink:

Bildene kan jeg desverre ikke ta æren for, det var min kjære bror som tok dem.

Han har fått alle de kreative genene i familien tror jeg. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig pen bil!

Bare lurer, hvilke bilpleieprodukter bruker du ?

Hei!

Jeg bruker akkurat nå, Meguiars NXT tech wax.

Er fornøyd med den.

Er ikke skikkelig polerings-nisse, men den får noen omganger i året ja.

Polerte skikkelig 2 ganger før vi dro ned, så den er lett og holde ren etter det. På setene har jeg brukt leather creme fra Autoglym.

Jeg synes det er digg med ren bil, men jeg bruker den også.

Den er nok ikke så ren alltid, bruttern måtte true med å ikke ta bilder av den om jeg ikke vasket i løpet av turen. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan forøvrig melde om at bilen brukte ca 1.2 liter olje på denne turen, det ble i området 4000km i løpet av en uke.

Det er slett ikke verst for en motor mange mener sluker olje. :wink:

Jeg vurderte å få tak i en nyere M5 pga det, men leste også at det er stor forskjell på oljeforbruket på de tidlige S62-motorene.

Og min er tydeligvis ikke den verste i klassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdagen gikk med til å titte på endel løp på GP-banen.

Legger ved noen bilder av det også:

IMG_6596.jpg

IMG_6566.jpg

IMG_7091.jpg

Hei

Fin bil du har. E39 M5 er drømmen for meg hvertfall :)

Artig med tur til Nüburgring, kjørte der gjennom Danmark nedover eller? Går vel ganske greit uten å bli noe særlig sliten i den bilen der :)

Ble litt nyskjærrig på det løpet dere hadde sett på. Så den Porschen der på Oldtimer'n for noen uker siden. Mankan til brutal bil! Også lyden i M1 da, tror det er den sjukeste billyden jeg har hørt noen gang. Går disse bilene i en eller annen serie kanskje?

Hilsen Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M1 er heeeeeelt rå ja!

Den serien med de gamle bilene er CER serien, Classic Endurance Racing.

Skikkelig morsomt å se på. Den ble kjørt sammen med hovedløpet, som var 1000km endurance for Lemans-prototyper.

Så de samme bilene på Oldtimer ifjor, og Oldtimer er et skikkelig kult arrangement! Har vært på det 3 ganger hvertfall.

Vi kjørte nonstop gjennom Sverige og Danmark ja, uten ferger.

Fordelen med denne bilen er at den er ganske tyst selv i høy fart, så ikke noe problem å sove selv om vi ligger i rundt 200 og cruiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hatt noe særlig sans for M1 til jeg fikk se dem i fullt kjeppjag rett foran meg. Da ble jeg litt imponert :) Var også første gangen jeg var på Oldtimer nå, litt av et arrangement. Trodde jeg var for ung til å oppleve mange av de bilene og enda bedre var det at de ikke sparte på krutte med de gamle vognene heller 8)

CER serien ja, det skal jeg prøve å huske.

Helt uten ferge ja, det er en lang tur. Kjørte den veien hjem et år, men de 2 siste turene har vi tatt ferge mellom larvik og hirtshals.

Hilsen Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...