Gå til innhold

E30 M3 Warsteiner i Trondheim


EirikL
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

og engelsk:P

viste ikke tyskland hadde;)

:shock: Og du har selv eid en tyskprodusert granada :shock:

Trodde dette var almen viten for bilinteriserte, men man kan jo ikke vite alt :wink:

granadaen var under mitt eie fra jeg var 15-17, hadde ikke så mye peiling da:D interessen havner stortsett på toyota og bmw så fokus var nok ikke tilstede på ford:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fins både tysk, amerikansk og australsk ford :wink:

... Samt fransk (solgt til Simca), brasiliansk og indisk Ford for å nevne noen. Ford-konsernet er gigantisk og har vært det siden A- og T-Forden gjorde sitt inntog.

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ford er vel merket some rsolgt mest i verden også, de har iallefall verdens mest solgte bilserie, F-serien!:D

Så vidt jeg vet har Toyota nettopp gått forbi Gm som verdens mest-selgende bilkonsern, med Gm hakk i hæl. Jeg er også usikker på hvor godt F-serien til Ford selger nå for tiden, men lenge var den verdens mest-selgende modell. Uansett hvem som selger absolutt mest, så er det liten tvil om at Ford-konsertet er stort.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ford er vel merket some rsolgt mest i verden også, de har iallefall verdens mest solgte bilserie, F-serien!:D

Så vidt jeg vet har Toyota nettopp gått forbi Gm som verdens mest-selgende bilkonsern, med Gm hakk i hæl. Jeg er også usikker på hvor godt F-serien til Ford selger nå for tiden, men lenge var den verdens mest-selgende modell. Uansett hvem som selger absolutt mest, så er det liten tvil om at Ford-konsertet er stort.

:)

vw konsernet da? det regnes vel som verdens største?

med vw, audi, skoda, seat, porsche, bugatti, lambo, osv.. samt ikke bare biler:P

vw er jo også verdens største lastebilprodusent, lages i brasil:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vw konsernet da? det regnes vel som verdens største?

med vw, audi, skoda, seat, porsche, bugatti, lambo, osv.. samt ikke bare biler:P

Ifølge Wikipedia produserte Volkswagen 6,517,288 biler i fjor. Toyota produserte i samme periode 9,237,780 biler, mens Gm lagde 8,282,803 stk. Ford som ble nevnt over lå litt etter der igjen med et produksjonstall på 5,407,000 biler.

Med forbehold om at dagens økonomiske klima ikke har endret forholdene totalt, så ligger Vw fortsatt et stykke bak i produksjonstall. De har svært mange forskjellige divisjoner, men merker som Lamborghini, Bugatti, Bentley eller (snart) Porsche selger ikke såpass mange biler at produksjonstallene betyr noe i slike sammenhenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...