Gå til innhold

Banebil vurderes kjøpt


spruddel
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg, broren og faren min vurderer å kjøpe en banebil sammen. Vi tenker i første omgang på E30/E36, men noe annet kan også være av interesse (E34 og liknende). :D

Bilen skal være i teknisk bra stand, det vil si lite eller ingen rust og ikke et skruprosjekt ("klar til bruk"). Bilen trenger ikke nødvendigvis være perfekt (vi ser ikke etter noen "utstillingsbil"/samleobjekt, men en bruksbil på bane).

Ønsket effekt er fra 250hk og oppover

Prisklasse: Maks ca. 250.000,-

Vi ser etter en "banebil" som er registrert/godkjent. Vi har undersøkt dette nøye og forsikring vil være mulig å tegne på en slik bil så lenge den er registrert og bygg/ombygg/oppgraderinger er godkjent. Så det er altså mulig å forsikre bilen for banekjøring med ansvarsforsikring (og også kasko hvis ønskelig). Det er noen kriterier for banebruken (bl.a. dekkes ikke konkurranser og kjøring må skje i regi av klubb) men ellers vil det i praksis være "fritt fram". Årsaken til kravet om forsikring er selvfølgelig at evt. skader på 3.part og personer skal være dekket (så slipper fører å være økonomisk ruinert i årtier framover om noe skulle skje....); det er ille nok å påføre andre (og seg selv) skader om ikke dette også skal resultere i økonomisk ruin...dette er bare en fordel synes jeg!

Sum a summarum; godkjent/registrert bil til banebruk er hva vi ser etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg skal jo selge e30 M3`en min med M5 maskin. Bilen er klar til bruk på bane med større bremser (e36 M3 framme og bak) Z3M bakstilling. E36 M3 frammstilling. KW justerbart senkesett +++++ Bilen har skilter og er ikke import. Jeg har brukt bilen på ACR i ca 250 runder uten å gjøre annet enn å skifte Olje, Bremser og dekk. Alt annet har fungert og fungerer prikkfritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...