Gå til innhold

M52b25 koker ved kø??


badsha
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Hadde en e36 320 cab som begynte å bli varm etter noen minutter i kø.Trodde det var topppakn/toppen så endte opp med å selge bilen som den stod siden jeg ikke hadde noe sted å skru. Viste seg å være vannpumpen :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker folkens lurer på om d kan være viskosen da den går i samme hatighet uansett om den er kaldt elelr varm.... men nåla står midt på når man kjører osv. kun når d er kø starter problemet:)

og det kan ikek være topppakningen pga ser ingen hvit eksos eller vann i olja:) er flink til å slå av bilen med engang den går litt over midten.

men som sagt vet jeg ikke hva problemet er.

Fliid skal jeg kjøre mottoren varm, så slå av bilen så sjekke om vifta går rundt?

jeg vet jeg spør mye dumt, men er ikke akkurat god på dette:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha!:) Nei når motoren sprenger ekspansjonstanker og radiatorer å greier da hadde jeg jaggu meg innsett fakta uansett merke.. Toppa til ekspansjonstanken skal forresten slippe ut trykket før ting begynner å sprengest. sjekk denne først. Rent vann koker førøvrig MYE tidligere under trykk enn frostveske gjør.. Men koker den åkkesom så..

Januar/februar så sprakk ekspansjonstanken på min 01 mod e46 (vanlig feil på disse) og gikk tom for vann, rant ut. . Jeg visste da ikke det med en gang, og kjørte pr min en morgen så ble den veldig varm veldig fort. Skrudde den av før den kokte. Så det manglet frostvæske.

Så fant jeg til slutt ut at det var tanken, så denne ble byttet og byttet samtidig termostaten siden den ikke var så dyr.

Fylla på frostvæske igjen og lufta bilen, vips så blåste det varmt og bilen holdt normal driftstemp.

Så toppen trenger ikke nødvendigvis å gå den. jeg betaler heller mer for deler på en BMW som gir meg glede av å kjøre den enn å spare penger på å kjøre TOYOTA/VW og sånt fanteri :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

badsha. Kjør motoren på drifttemp en stund. Stopp motor å kjenn på viften, da skal den være tight å fin. Hvis du kjenner når den er kald, så er den veldig "løs". Snurr på den, så skjønner du hva jeg mener. Jeg kan nesten garantere at den er gåen.

Men sjekk du : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...