Gå til innhold

Eivind's BMW e39! SOLGT


 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

da var bilen i hvertfall EU godkjent! var egentlig ikke noe problem. MEEEEEEN det som er ett problem er at fra stavanger til Ålgård brukte den ca 6 liter kjøleveske! veeeldig kjedeligt, og fikk bekrefta mistanken min om at det var vannpumpa som var gåen på verksted i dag! så da er jo ikke bilen helt i orden enda, men fikk pris på ca 3000 kr så det syntes jeg ikke var så gale så jeg lar bare dem fikse det! liker ikke å jobbe på motoren på en såpass "ny" bil.

men bilen er i hvertfall EU godkjent:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannpumpe skifte til 3000,- var absolutt ikke gærnt.

Mener at GS tar rundt 1700,- bare for pumpa, så det er nesten litt rimelig det tilbudet du har fått.

Hvor langt har din gått?

Min har gått 241000 og har original pumpe, men jeg byttet begge termostatene på ca 239000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke godt lengre en 145 000 km! men fikk beskjed om at det ikke var vannpumpa alikevell som var ødelagt bare loket over termostaten, men de hadde da alerede satt inn vannpumpa :evil: veldig irriterende! og rett før jeg skulle hente bilen fikk jeg en telefon om at de manglet en O ring til ett eller annet rør og det måtte de bestille fra sverige og da kommer det ikke før på torsdag! blir litt skeptisk til verkstedet når de ikke klare og se forskjell på om det er vannpumpa eller bare ett lok som lekker! men de mente at det var slark i lageret og begynte og komme ulyder på pumpa så det var like greit og bare skifte! :? så nå blir det spenende og se hva regningen egentlig kommer på!

fikk foresten tilbud om leiebil! 300 kr dagen for en sleten polo :shock: nei da holder jeg meg heller til caravellen som jeg har stående!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som et litt klønete verksted...

Rart at noen o-ringer skal være defekt, da jeg ikke byttet noen o-ringer på min bil ved termostat skifte.

I tillegg så er det ingen lokk over termostatene, men det kan være at de mener en slange??

Dessuten så er de fleste slange tilkoblingen til BMW helt genialt enkelt å holde på med. Man bare trykker inn en metall klips for å demontere, og montering klikker man de bare sammen igjen.

Jeg synes det høres spesielt ut hva verkstedet sier...

Men vi venter til du får servert en regning! Be om å få vannpumpen utlevert ved bil henting, for å sjekke lageret.

For moroskyld altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja! fant ut at jeg kjenner en av de som jobber på bilen så har fått han til og holden den til side så jeg kan se den! skulle egentlig få bilen igjen i dag men fikk telefon om at de fortsatt ikke hadde fått den o ringen, men han sa den skulle være klar til fredag! trodde ikke en o ring skulle være det vanskeligste delen og få tak i!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får jo o-ringer i tusen forskjellige størrelser i den pakken di selge på biltema.. :P

hehe vett! fikk bilen igjen i dag! eller skal ned og hente den om ett kvarter, endte til slutt på 7900 kr! :twisted::twisted: det var ikke jeg enig i i det hele tatt siden jeg faktisk ikke trengte og skifte vannpumpa så klarte til slutt å få de til og fjerne en time så de påsto de hadde brukt for og sette den inn pluss at jeg klarte og få dem til og ta bort det de tjener på pumpa siden jeg syntes det er helt urimelig at de skal tjene på pumpa de satt inn som ikke trengte og bli skiftet, de ble eninge med meg etter mye fram og til bake, der de ti og med truet med og sette tilbake den gamle pumpa, da svarte jeg "det må dere bare men hva tjener du mest på? betale timer til arbeidere for og sette inn pumpa igjen som jeg hvertfall ikke skal betale eller ta bort fortjenesten! jeg vant den og:P endte da til slutt på 6700, og da klarte han og prestere og spørre om jeg var fornøyd med det! NEI svarte jeg men jeg godtok det fordeom, irriterende da jeg har satt av 4000 kr til den reperasjonen når de sa den kom til og koste ca 3000 kr!

som priken over i en, når jeg kom hjem lå der to årsavgifter og venet på mg! JIPPII de gleder jeg meg til og betale:P

men men nå har jeg i allefall bil igjen med nye vannpumpe, to reimer termostat, termostat hus noen slanger og noe nye pakninger:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får jo o-ringer i tusen forskjellige størrelser i den pakken di selge på biltema.. :P

hehe vett! fikk bilen igjen i dag! eller skal ned og hente den om ett kvarter, endte til slutt på 7900 kr! :twisted::twisted: det var ikke jeg enig i i det hele tatt siden jeg faktisk ikke trengte og skifte vannpumpa så klarte til slutt å få de til og fjerne en time så de påsto de hadde brukt for og sette den inn pluss at jeg klarte og få dem til og ta bort det de tjener på pumpa siden jeg syntes det er helt urimelig at de skal tjene på pumpa de satt inn som ikke trengte og bli skiftet, de ble eninge med meg etter mye fram og til bake, der de ti og med truet med og sette tilbake den gamle pumpa, da svarte jeg "det må dere bare men hva tjener du mest på? betale timer til arbeidere for og sette inn pumpa igjen som jeg hvertfall ikke skal betale eller ta bort fortjenesten! jeg vant den og:P endte da til slutt på 6700, og da klarte han og prestere og spørre om jeg var fornøyd med det! NEI svarte jeg men jeg godtok det fordeom, irriterende da jeg har satt av 4000 kr til den reperasjonen når de sa den kom til og koste ca 3000 kr!

som priken over i en, når jeg kom hjem lå der to årsavgifter og venet på mg! JIPPII de gleder jeg meg til og betale:P

men men nå har jeg i allefall bil igjen med nye vannpumpe, to reimer termostat, termostat hus noen slanger og noe nye pakninger:P

Hei!

Neste gang anbefale deg Øyvind Moe som er kjent blant de andre her på forum. Han fikser bilen (kun BMW) veldig rimmelig. Han jobbet for Bavaria fra før og er veldig kjekt kar. Han holder på Lunde bileltriske ved Statoil besinstasjon i Hillevåg (før tunnel til sykehus). Spør etter

Øyvind Moe

Mobiltelefon

900 23 845

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får jo o-ringer i tusen forskjellige størrelser i den pakken di selge på biltema.. :P

hehe vett! fikk bilen igjen i dag! eller skal ned og hente den om ett kvarter, endte til slutt på 7900 kr! :twisted::twisted: det var ikke jeg enig i i det hele tatt siden jeg faktisk ikke trengte og skifte vannpumpa så klarte til slutt å få de til og fjerne en time så de påsto de hadde brukt for og sette den inn pluss at jeg klarte og få dem til og ta bort det de tjener på pumpa siden jeg syntes det er helt urimelig at de skal tjene på pumpa de satt inn som ikke trengte og bli skiftet, de ble eninge med meg etter mye fram og til bake, der de ti og med truet med og sette tilbake den gamle pumpa, da svarte jeg "det må dere bare men hva tjener du mest på? betale timer til arbeidere for og sette inn pumpa igjen som jeg hvertfall ikke skal betale eller ta bort fortjenesten! jeg vant den og:P endte da til slutt på 6700, og da klarte han og prestere og spørre om jeg var fornøyd med det! NEI svarte jeg men jeg godtok det fordeom, irriterende da jeg har satt av 4000 kr til den reperasjonen når de sa den kom til og koste ca 3000 kr!

som priken over i en, når jeg kom hjem lå der to årsavgifter og venet på mg! JIPPII de gleder jeg meg til og betale:P

men men nå har jeg i allefall bil igjen med nye vannpumpe, to reimer termostat, termostat hus noen slanger og noe nye pakninger:P

Hei!

Neste gang anbefale deg Øyvind Moe som er kjent blant de andre her på forum. Han fikser bilen (kun BMW) veldig rimmelig. Han jobbet for Bavaria fra før og er veldig kjekt kar. Han holder på Lunde bileltriske ved Statoil besinstasjon i Hillevåg (før tunnel til sykehus). Spør etter

Øyvind Moe

Mobiltelefon

900 23 845

skal huske det til neste gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Nydelig bil!!! Fin farge!

Kan jeg spørre hvor mye du gav for denne?

Hadde den virkelig bare gått 145.000KM da du kjøpte den?

Det er jo en 10-års gammel bil, derfor lurer jeg litt på KM-stand :)

Etter altformange mercedeser med alt formye skruing og penger ut vindue, har jeg endelig klart og få kjøpt meg en skikelig bil, nemlig en E39 520D, var veldig i tvil om å kjøpe diesel, men etter og ha hatt den i nå litt over en måne samt reist på ferie med den, har jeg funet ut at den er jo ganske greit! går rimelig gret i allefall i forhold til den slappe 2,3 motoren så sto i merce, pluss at den bruker en treiendel av det mercedesen brukte på mila, så er jeg rimelig fornøyd.

bilen har greit med utstyr som.

sportskinn

Xenon

kjørecomputer

ryggesensor (som lager litt mer lyden en den skall :P)

+++ :P

fremtidige planer,

blir nye lykter (kjøpt)

nye fanger forhåpentlig ac schnitzer,

senking

nye felger

sote ruter

pluss mere når pengene strømmer inn (lite sansynlig :P )

3x3at5z0cjwlx28osrjy.jpg

msvga9947z3r6pck1ii1.jpg

3iemux1ahu8oq84q2lyo.jpg

ge6n60ixg2ft1sy6s8rp.jpg

3ssb5f6od59q5z473p67.jpg

flere bilder kommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...