Gå til innhold

El.vindu har låst seg, i åpen stilling!! e36 coupè...


Kobar
 Share

Anbefalte innlegg

vinduet har bestemt seg får ikke å lukke seg igjen mer, så nå står det på bunn, og det kommer kun en klikkelyd fra el.motoren når jeg trykker nedover på knappen i midtkonsollen... kommer ikke lyd når jeg trykker oppover :? har tatt av dørtrekket og sprayet kontakter, og dunket litt på motoren, samt skiftet bryter i midtkonsoll, men uten hell...

kan det være motoren som har tatt kvelden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vinduet har bestemt seg får ikke å lukke seg igjen mer, så nå står det på bunn, og det kommer kun en klikkelyd fra el.motoren når jeg trykker nedover på knappen i midtkonsollen... kommer ikke lyd når jeg trykker oppover :? har tatt av dørtrekket og sprayet kontakter, og dunket litt på motoren, samt skiftet bryter i midtkonsoll, men uten hell...

kan det være motoren som har tatt kvelden?

Ta ut og sett inn igjen komfortrelèet.

Det funket på min da takluka ikke ville lukke seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vinduet har bestemt seg får ikke å lukke seg igjen mer, så nå står det på bunn, og det kommer kun en klikkelyd fra el.motoren når jeg trykker nedover på knappen i midtkonsollen... kommer ikke lyd når jeg trykker oppover :? har tatt av dørtrekket og sprayet kontakter, og dunket litt på motoren, samt skiftet bryter i midtkonsoll, men uten hell...

kan det være motoren som har tatt kvelden?

Ta ut og sett inn igjen komfortrelèet.

Det funket på min da takluka ikke ville lukke seg.

Hvor sitter komfortrelèet?

skal jeg måle i kontakten om motoren får strøm?

det virker jo som om den får strøm da den klikker når jeg trykker på nedover... men ingen lyder om jeg trykker oppover, mulig at motoren er gåen, og kun kan sveive vinduet èn vei? for det står helt i bunn nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går motoren en vei, så skal den kunne gå andre vei også... Da ville jeg ha sjekket bryteren, prøv å bytt bryteren med det vinduet som virker.!

det er allerede prøvd!

Har nå koblet fra batteriet, lot den stå 20min ca, og koblet på igjen, ingen forskjell!

Målte om motor fikk strøm, det gjorde den! 12,5volt i kontakten... så da er det motoren da? ligger komfortrelèet i døra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men funker vinduet som det skal på andre siden?

Isåfall er ikke komfortrelèet problemet.

Men du kan for sikkerhetsskyld prøve å ta det ut og sette det inn igjen.

Relèet befinner seg bak dekselet under rattet.

Sitter et lite sett med relèer under der.

Det er et blått relè.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den andre siden funker akkurat som det skal ser du.. klikkelyden kommer fra motoren når jeg trykker på nedover knappen! noen som har vinduheismotor til coupè? er de like som på sedan?

Må jeg av med hele skinna får å skru av motoren? trenger vell kun skifte den svarte boksen, regner med den er skrudd fra baksiden iogmed at jeg ikke ser èn eneste skrue som den boksen er festet med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk litt avansert teknikk det der med vinduene på coupe, siden de skal lukke seg ned 1cm når du åpner døra :roll: Men har samme styreboks i min sedan, da jeg bytta fikk jeg samme problem.

Vinduet låste seg nederst, men etterhvert la jeg merke til noe... viss du finner dørbryteren, så trykk den inn å slipp, å gjør det ett par ganger så stiger vinuet sake men sikkert. Funka ihvertfall for meg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey.

Til dere som ikke får til dette med vinduet.

Har muligens 1 tips.

La en person sitte inn i bilen, og trykke på knappen som får vinduet opp. Så har du en annen person som legger press på døra. (legg press innover) Legg press mens bryteren blir trykket inn.

Dette funket fett for meg, og ruta for meg funker knall nå. ;)

Får håpe dette hjelper for dere folkens. :P

Mvh, Michael.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...