Gå til innhold

E30, 320 stv, til 5000kr på FINN


feita
 Share

Anbefalte innlegg

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18404748

Var og så på denne bilen i dag, vet ikke hvor mange her som ser på biler i denne prisklassen, men tenkte jeg kunne dele litt info i tilfelle noen var interesert. Jeg endte altså opp med å ikke kjøpe, til tross for lav pris og at jeg hadde med prøveskilt. Prisen er nok kanskje riktig, men bilen var ikke det jeg var ute etter.

Jeg hadde håpet jeg kunne gjøre et kupp(dumme meg), det jeg er mest misfornøyd med er at dårlig motor og clutch ikke var nevnt i annonsen eller på telefon. Og at han heller nevnte en småfeil som defekt bensinpåfyllingsrør. OG at når det ble oppdaget at motor og clutch var dårlig nektet han å gå ned i pris.

Han har tauet bilen uten å ha den riktige tauekroken(etter at bildet i annonsen er tatt) og har dratt ut bunnen av støtfangeren foran litt sånn at den også er skjev ved overgangen til skjermene.

Motoren er langt fra så sprek som den burde ha vært, til tross for at det står "motor og gir fungerer bra". Etter mye om og men sa han at den kanskje ikke gikk på alle sylinderene. Den lekker også litt olje fra bunnpannepakningen(mente han). Den tikker forresten også mye.

Clutchen synger på siste verset, dette synes jeg ihvertfall han burde nevnt i annonsen.

Småfeil:

*baklys defekt(bremselys fungerer)

*termostat til motoren er tatt ut(kjøler hele tiden)

*tankmåler defekt

*Panseråpner wire er røket(drar i vaier som stikker ut av grillen)

*handskerommet holder seg ikke oppe

*bremser bak må luftes

*mangler en list ved takrenna

*noen få løse ledninger i motorrom

*spylevesketankmålerledning defekt

*lekkasje i bensinpåfyllingsrøret(visstnok rusthull)

*Var ellers litt smårust og en skjerm som ikke var montert helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tilbø ham 3000, men han sa han ikke vil gå under 5, var visst noen andre som så på bilen i går, de hadde kjørt fra elverum og ville heller ikke ha den. Han sa jo også at det var mange som ringte og sa de kunne komme og hente den med en gang, problemet da er jo bare at mange ikke kommer og at han ikke har fortalt om dårlig motor og clutch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner te følelsen. Få, om noen bruktbiler er hva man forventer seg...

Da gjelder det å se potensialet og prute som F... :wink:

Hehe, spørs jo litt på hvor mye penger du er villig til å gi for en bil det. Når jeg doblet budsjettet mitt ble bilene plutselig mye mye bedre, det er rart med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner te følelsen. Få, om noen bruktbiler er hva man forventer seg...

Da gjelder det å se potensialet og prute som F... :wink:

Hehe, spørs jo litt på hvor mye penger du er villig til å gi for en bil det. Når jeg doblet budsjettet mitt ble bilene plutselig mye mye bedre, det er rart med det!

Hehe... Det var det som gjorde meg til BMW-eier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når motor og clutch ikke er brukende, er denne holken knapt verdt vrakpanten. Skal vedde på at den er full av rust hvis du går den etter i sømmene. Og innen den igjen ser pen ut, har du brukt masse penger og tid på en bil som gjør seg best som delebil til et bedre utgangspunkt. Mitt råd er å lete videre, øke budsjettet hvis du kan og ha is i magen. Den riktige bilen dukker opp til slutt.

Maks 15000

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18305178

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18244446

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalte 4000,- for 320i-deletouringen min for en tid tilbake, og da var motor og gir helt i orden. Ellers var den litt bulket og med rust på bakluka (men ikke på noe bærende), så jeg vurderte tilslutt at det beste ville bli å ta det lille jeg trengte selv, for så å selge resten. Dette viste seg å bli lønnsomt for min sin del, ikke mye som er igjen av den bilen nå.

Har selv sett på den annonsen som her er nevnt, og ville nok ikke brukt denne som utgangspunkt for et prosjekt dersom den er så dårlig som det kommer frem her. Men som delebil høres den egentlig grei nok ut dersom det ikke er akkurat motoren man er ute etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...