Gå til innhold

Problem med kjøleveske/klimaanlegget


Torminator
 Share

Anbefalte innlegg

Mister over tid bittelitt kjøleveske, og har av og til kjøleveskelukt fra klimaanlegget akkurat i det jeg starter bilen. Merker det best på varme dager. Hadde bilen på GS for å sjekke om det kunne være noen lekkasje fra kjølesystemet, men de trykktestet og fant ingenting. Ble byttet til nytt varmeapparatregister i fjor høst. Bilen har aircondition og automatisk to-sone klimaanlegg. I dag byttet jeg kupèfilter, og da jeg stakk hånda inn der filteret skal sitte så kjente jeg at varmeapparatregisteret var fuktig/vått. Skal et være det? Er fuktigheten slik som kommer fra dreneringen/overløpet til airconditionen? Veldig takknemlig for alle synspunkter og tips!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke på stå att jeg er noen ekspert, men kan kanskje tenke meg att det kan være kondens.

Hadde noe kjøleveske lukt i min E36 også og her viste det seg at det var toppakningen som var gått. Kan sikkert være hundre andre ting også, så behøver ikke å være så ille da men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å kjenn på registeret en gang du garantert vet at det ikke er kondens?

Kanskje når den har stått en stund.

Har akkurat samme problemet selv men har ikke kommet i gang med å fikse det enda. har e36 med analog 2sone klima, lukter litt kjøleveske i varmt vær som du sier, og litt sånn sur fiskelukt iblant hvis jeg har på omluft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte på om det kunne være det jeg også. For luktet ikke kjøleveske av fingrene etterpå...

Men hvis det hadde vært toppakningen så ville jeg tro at de ville merke det når de trykktestet den.

Lurer på om dert kan være at lukta henger igjen etter at jeg hadde den lekkasjen på varmeapparatregisteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å kjenn på registeret en gang du garantert vet at det ikke er kondens?

Kanskje når den har stått en stund.

Har akkurat samme problemet selv men har ikke kommet i gang med å fikse det enda. har e36 med analog 2sone klima, lukter litt kjøleveske i varmt vær som du sier, og litt sånn sur fiskelukt iblant hvis jeg har på omluft.

Høres ut som noe av det samme! Skal se om jeg får sett på det. Si ifra hvis du finner ut av det ja! :D Så skal jeg si ifra om jeg finner ut av det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...