Gå til innhold

Min E60 & F01 tråd.


Reef89
 Share

Anbefalte innlegg

Ikke skjedd så mye fortiden her.
Fikk i dag endelig ferdig montert ambient stolpe lys. Begynte på dette tidligere, men viste seg at den ene LEDen var defekt så fikk bare fullført ene siden. Koed var veldig raske med å sende en ny en så da var det bare å hive seg rundt.
IMG_3375.thumb.jpg.9379b26478745a126dfe8a2e057c24f4.jpg
IMG_3462.thumb.jpg.cf08cc815f659a6c6424f923c8fd5392.jpg
IMG_3461.thumb.jpg.b1b9a4da1e1c9667f1a128c977ed4a21.jpg
IMG_3466.thumb.jpg.27f4f4605e20fa1f360ede4fd0cb0cf0.jpg
IMG_3467.thumb.jpg.e6cb0d6644386d961cd3797c721ec184.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså F01 750 ...Kan det bli noe særlig bedre ?💕

Dette er vel strengt talt så nydelig som det kan bli .

Er så fan av tråder som dette da noen skaffer seg en bil utenom det vanlige .

For dette er noe utenom det vanlige .

Veldig gøy du oppdaterer her .😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sveigis skrev:

Altså F01 750 ...Kan det bli noe særlig bedre ?💕

Dette er vel strengt talt så nydelig som det kan bli .

Er så fan av tråder som dette da noen skaffer seg en bil utenom det vanlige .

For dette er noe utenom det vanlige .

Veldig gøy du oppdaterer her .😀

Ja nei dette har vært drømme bil ganske mange år, veldig fornøyd med bilen :) 
Det er absolutt en bil utenom det vanlige, 750i. Men F0x generelt er jo ikke hverdags syn.
Prøver å oppdatere så godt jeg kan, neste mod. blir idrive hjul, det er på vei i posten.
Frontfanger (mulig panser samtidig) skal lakkeres engang i sommer da den er sliten med steinsprang + riper.

Den største moden, blir muligens skrinlagt:
Det var å oppgradere til LCI frontlamper AHL bixenon US- versjon, etter påstand fra @Saltkjelen. Men dette viste seg å være meget vanskelig å få til da de lyktene ikke floreres av på nett. Sendt 4 mailer til US hoggere 2/4 har svart "nei vi selger kun hele biler" ..forbanna. Samt at av en eller annen grunn så er 9/10 lykter jeg har funnet uten AHL så det liker de tydeligvis ikke i USA.
Har ikke bestemt meg om jeg likevel skal oppgradere til EU lykter ennå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Her fått en ulyd under kjøring. Går på farten og høres godt når jeg slipper gassen og renner.
Under bilen, høres nesten ut som drivverk.?  ..høres ikke utenfra. Høres nesten ut som eksos, men er bare orginalt uten lyd.

Noen tips?
Legger ved mobilopptak, hør spesielt på slutten, durelyd når jeg slipper gassen.
Ulyd.m4a

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Lars89 skrev:

Høres veldig ut som hjullager. Endrer lyden seg i sving?

Har ikke lagt merke til at lyden endrer seg eller blir borte i sving. Men skal kjøre senere, så kan høre etter.
Dekkene foran var av i forje uke, la ikke merke til noe svakheter der men.. ikke sjekket bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først av alt, fin F01 og LCI ratt hjalp veldig mye på interiøret !

Angående ulyden vil jeg også sette hjullager som hovedmistenkt. Test det gjerne i en påkjøringsrampe til E18/E6 som da er en slak høyre eller venstre sving. Da kan man ofte fremprovosere lyden om den kommer fra høyre eller venstre side. Kommer lyden når du svinger til høyre er det venstre hjullager og motsatt.

Hvis du ikke klarer å få sterkere lyd ved å svinge til en av sidene, men den blir bare høyrere av fart så vil mitt andre bud være drivlinjen, da kanskje opphengs lageret til mellomakslingen eller differensialen. 

Håper du finner feilen, for sånne lyder er ikke alltid like lett å finne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Carlsius skrev:

Først av alt, fin F01 og LCI ratt hjalp veldig mye på interiøret !

Angående ulyden vil jeg også sette hjullager som hovedmistenkt. Test det gjerne i en påkjøringsrampe til E18/E6 som da er en slak høyre eller venstre sving. Da kan man ofte fremprovosere lyden om den kommer fra høyre eller venstre side. Kommer lyden når du svinger til høyre er det venstre hjullager og motsatt.

Hvis du ikke klarer å få sterkere lyd ved å svinge til en av sidene, men den blir bare høyrere av fart så vil mitt andre bud være drivlinjen, da kanskje opphengs lageret til mellomakslingen eller differensialen. 

Håper du finner feilen, for sånne lyder er ikke alltid like lett å finne :)

Takk for det :) 

Det var nok venstre hjullager foran. Eneste hjulet som laget lyd når bilen var i lufta. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Reef89 changed the title to Min E60 & F01 tråd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...