Gå til innhold

M5 stjålet, kræsjet, og funnet. problem med forsikring!


j_b
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en ombygd M5 E34 som var tilsalgs. Men den ble stjålet, og den var forsikret som en 520i. Så erstatning blir da en 520i. Men jeg og taksmannen ble aldri enig om en "riktig" pris. Plutselig igår kveld fikk jeg en tlf fra politiet, at bilen var funnet på Østreaker vei (var ikke langt unna fra der den ble stjålet), den var kollidert, og en kar ble tatt! Han var da narkotika påvirket nemlig..

Tullingen har farget om diverse deler på bilen, bytte ut speilene og baklyktene, skulle han liksom bruke bilen så lenge?

Så det jeg lurer på nå er, blir erstatning fortsatt 520i eller M5?

Nå som de har klart å fange noen!

Tok noen bilder da jeg gikk og så på den idag tidlig

1s6k4hmtcffyi5587lkt.jpg

j7l5axqjcsjxa4bqu7pb.jpg

z5mkvoonulh5htbzy2zj.jpg

2s88d6pwglesxjt6c8z2.jpg

yks67ougkv555wlnjl6g.jpg

Før den ble stjålet

kuiwwjp45vjl09llh2pf.jpg

bz208xeqzhnomoq03h25.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hvis den er forsikret som en 520i, så er det dette du får oppgjør for! Iflg. forsikringspapirene er det jo en 520i som er blitt stjålet, og som nå har kommet til rette!

Mulig du kan få noen kroner for skader, tort og svie etc men dette vet jeg ikke sikkert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en ombygd M5 E34 som var tilsalgs. Men den ble stjålet, og den var forsikret som en 520i. Så erstatning blir da en 520i.

Det er jo helt naturlig. Hvorfor forsikret du den ikke som en M5? Var den godkjent ombygd?

Har du den forsikret som 520i har du ingen verdens krav på å få utbetaling som M5, selv om den har blitt funnet. Det er DITT ansvar å forsikre riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan velge hva man vil forsikre den som dersom den er godkjent. Forsikres som 520 med en valgbar tilleggsforsikring. Men uansett, du har jo anmeldt tyveriet og krysset av for at du ønsker tyven straffet. Evnt erstattningsoppgjør i retten dekker først forsikringsselskapets utgifter deretter dine ekstra utgifter for å bygge den opp som M5 igjen. Dersom tyven har gjort skalde på 3 persons eiendom med bilen din i tillegg som ditt forsikringsselskap må dekke spørs det som det blir noe igjen til deg. Antagelig er h*n ikke betalingsdyktig i det hele tatt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør forlange å få utbetalt maks ihvertfall - dvs. tilleggssummen fullt ut. Normalt er vel 10.000,- i ekstrautstyr/løsøre. Ofte er det kjekt å skru den opp litt for oss som ettermonterer litt stasj på bilene våre. Jeg dro på litt ekstra på grunn av felgene. Det koster meg et par hundrelapper ekstra i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joa, skjønner det. men hvis du bruker 150000,- på m3'en, jeg stjeler den og knuser den, så du får bare tilbake m3 uten de ekstra 150000,- da? og jeg som stjælte bilen, trenger ikke erstatte mer enn en standar m3?

det som er, jeg tenkte at han som stjælte bilen, skal erstatte meg det han har ødelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...