Gå til innhold

M5 stjålet, kræsjet, og funnet. problem med forsikring!


j_b
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

I tillegg kan kansje også eiger bli tiltalt for forsikringssvindel da kjøretøyet ikkje samsvarer med forsikringen. Vart fortalt dette av BT engang...

Var det jeg mente med bot ja :) Kalkulert risiko å kjøre med ting som ikke er godkjent. "Billig" og gøy, men kan fort bli dyrt og svi surt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT: j_b, var det ikke du som ble frasjtålet M3'n din, så var det en heksejakt uten like her på bimmers, før du fikk bilen tilbake, og en "kompis" av deg kom tilbake med nøklene ?

Håper Du får noe igjen for den M5n min, ialleffall deler osv som ikke er ødelagte, men i verstefall sitter du vell igjen med utgifter :(

Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det var meg også. "kompisen" kunne hjelpe til denne gangen :( han var på ferie.

må ta alt med smil :) jeg kunne godkjenne den så lett, men pga jobben, fikk jeg aldri tid det. kjøper heretter godkjente biler jeg ass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg kan kansje også eiger bli tiltalt for forsikringssvindel da kjøretøyet ikkje samsvarer med forsikringen. Vart fortalt dette av BT engang...

Nja, svindel og svindel.. Det er jo han som sitter igjen med "tapet".. Men det kan få følger, for du har kjørt ett objekt som ikke har vært forsikret (for det er jo ikke gyldig forsikring siden objektet du har forsikret ikke samsvarer med de data de har på en 520) Sannsynlligvis nekter de (eller krever tilbake, såkalt regress) utbetalingen fordi den forsikringen du har hatt ikke er gyldig på den bilen du har brukt den på..

Så er det jo også klart at de KAN få følger for deg siden du har kjørt rundt i en ugyldig bil, men som regel stopper det der.. Forikringsselskapet derimot, kommer ikke til å gi deg pengene for en M5 i det her tilfellet.. Da kommer de til å sette seg kraftig på bakbena, så jeg fråråder deg til å klage..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er midt i en prosess allerede, saken blir løst om få dager, uansett om det er 1kr eller 50øre, skal jeg ha ha fra forsikringen. må jeg betale tilbake til dem eller få en saftig bot så gir jeg faen. de skal erstatte meg uansett. hvis ikke så erstatter jeg dem det som til.

dere hører fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at du tør dette her, virker som selvmordsoppdrag slik jeg ser det...

burde også være en vekker at hvis du meier ned noen med en slik bil, kan det bli regresskrav fra ansvarsforsikringen som dekker skader på andre personer, da er du fort gjeldsslave resten av livet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"hvis" ja. hvis jeg dreper noen så sitter jeg inne i mange år også! og "hvis" jeg hadde kjørt ned noen med denne ikke gokjente m5 ja. men det har desverre ikke skjedd. men riktig det du sier, hvis det skjer.. bla bla bla..

at jeg tør? jeg tør mye rart jeg. selvmordoppdrag er bare spennende det. så lenge jeg ikke her helt idiot i hua!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"hvis" ja. hvis jeg dreper noen så sitter jeg inne i mange år også! og "hvis" jeg hadde kjørt ned noen med denne ikke gokjente m5 ja. men det har desverre ikke skjedd. men riktig det du sier, hvis det skjer.. bla bla bla..

at jeg tør? jeg tør mye rart jeg. selvmordoppdrag er bare spennende det. så lenge jeg ikke her helt idiot i hua!

Mye hvis her i verden, men det har jo ikke skjedd som du sier. Uansett ville ihvertfall ikek jeg kjørt sundt i en bil som ikke er godkjent, samma det om den er i tipp topp stand, plutselig står du i klemma og har en helsikkes stor gjeld på grunn av at du havnet i en bilulykke og kvestet en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"hvis" ja. hvis jeg dreper noen så sitter jeg inne i mange år også! og "hvis" jeg hadde kjørt ned noen med denne ikke gokjente m5 ja. men det har desverre ikke skjedd. men riktig det du sier, hvis det skjer.. bla bla bla..

at jeg tør? jeg tør mye rart jeg. selvmordoppdrag er bare spennende det. så lenge jeg ikke her helt idiot i hua!

Synes du viser en veldig umoden holdning her. Kan ikke se "hvis" etter at et uhell har skjedd. Og uhell (ligger jo i ordet) skjer når du minst venter det og det kan like gjerne være din feil. Blir du innblandet i noe der noen blir skadet risikierer du økonomisk uføre selv om det ikke var din skyld. Jeg bryr meg ikke om deg, men liker ikke at andre blir satt i fare av at folk som deg kjører rundt i bygg som ikke er godkjente (og som dermed ikke har noen garanti for å være forsvarlig uansett hvor godt du har bygd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, sant du sier. men det er en tanke jeg ikke tenker på for det har ikke skjedd. men det blir ikke "ikke godkjent ombygd" bil på meg herretter ihvertfall.

jeg har akkurat ringt forsikringen og bedt om større deknink på m3'en. i tilfelle det skjer igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...