Gå til innhold

M5 stjålet, kræsjet, og funnet. problem med forsikring!


j_b
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

"hvis" ja. hvis jeg dreper noen så sitter jeg inne i mange år også! og "hvis" jeg hadde kjørt ned noen med denne ikke gokjente m5 ja. men det har desverre ikke skjedd. men riktig det du sier, hvis det skjer.. bla bla bla..

at jeg tør? jeg tør mye rart jeg. selvmordoppdrag er bare spennende det. så lenge jeg ikke her helt idiot i hua!

Synes du viser en veldig umoden holdning her. Kan ikke se "hvis" etter at et uhell har skjedd. Og uhell (ligger jo i ordet) skjer når du minst venter det og det kan like gjerne være din feil. Blir du innblandet i noe der noen blir skadet risikierer du økonomisk uføre selv om det ikke var din skyld. Jeg bryr meg ikke om deg, men liker ikke at andre blir satt i fare av at folk som deg kjører rundt i bygg som ikke er godkjente (og som dermed ikke har noen garanti for å være forsvarlig uansett hvor godt du har bygd)

kan godt si det. men hvorfor skal vi snakke om et annet "hvis" når det "virkelige" har skjedd? i dette tilfellet her.

tror det er flere enn meg som kjører ikke godkjente biler. ikke eu godkjente biler er også ikke godkjente biler heller vel?

uhell er uhell, det kan skje med godkjente biler også vel? tror det er flere uhell hos godkjente biler enn ikke godkjente biler. spørs hvordan uhellet skjer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"hvis" ja. hvis jeg dreper noen så sitter jeg inne i mange år også! og "hvis" jeg hadde kjørt ned noen med denne ikke gokjente m5 ja. men det har desverre ikke skjedd. men riktig det du sier, hvis det skjer.. bla bla bla..

at jeg tør? jeg tør mye rart jeg. selvmordoppdrag er bare spennende det. så lenge jeg ikke her helt idiot i hua!

Synes du viser en veldig umoden holdning her. Kan ikke se "hvis" etter at et uhell har skjedd. Og uhell (ligger jo i ordet) skjer når du minst venter det og det kan like gjerne være din feil. Blir du innblandet i noe der noen blir skadet risikierer du økonomisk uføre selv om det ikke var din skyld. Jeg bryr meg ikke om deg, men liker ikke at andre blir satt i fare av at folk som deg kjører rundt i bygg som ikke er godkjente (og som dermed ikke har noen garanti for å være forsvarlig uansett hvor godt du har bygd)

kan godt si det. men hvorfor skal vi snakke om et annet "hvis" når det "virkelige" har skjedd? i dette tilfellet her.

tror det er flere enn meg som kjører ikke godkjente biler. ikke eu godkjente biler er også ikke godkjente biler heller vel?

uhell er uhell, det kan skje med godkjente biler også vel? tror det er flere uhell hos godkjente biler enn ikke godkjente biler. spørs hvordan uhellet skjer...

sier seg vel selv at det er flere ulykker med godkjente biler, da ikke godkjente biler vel er 3-4% av den totale bilparken i norge..

Uhell er uhell ja, men det koster flere millioner om noen skader seg i et trafikk-ulykke, så da spør jeg deg:

Hvem vil du at skal måtte betale de pengene..Deg eller forsikringsselskapet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel ikke noe vits å gnåle mer om dette. j_b har jo allerede sagt at han ikke kommer til å kjøpe ikke godkjent ombygd bil igjen. Holder ikke det?

Han må jo få prøve å komme seg best utav det som har skjedd allikevel. Jeg ville foreslått for forsikringsselskapet en utbetaling tilsvarende en 520i i grei stand, pluss den gamle bilen, så kan du selge motor/drivverk så sant dette er i orden, og gå opp mot hva en ombygd bil er verdt - de er bare verdt delene de er bygget av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig de som tar imot betaling for det. Hvis det er meg, jeg betaler til forsikring, forsikring utbetaler de tilfellene der.

men jeg har ikke kjørt ned noen i hele mitt liv, har ikke skadet andres bil, alt jeg lurte på om var jeg kunne få erstatning mer enn en 520i bare :)

hvorfor retter så mye sånne spørsmål til meg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel ikke noe vits å gnåle mer om dette. j_b har jo allerede sagt at han ikke kommer til å kjøpe ikke godkjent ombygd bil igjen. Holder ikke det?

Han må jo få prøve å komme seg best utav det som har skjedd allikevel. Jeg ville foreslått for forsikringsselskapet en utbetaling tilsvarende en 520i i grei stand, pluss den gamle bilen, så kan du selge motor/drivverk så sant dette er i orden, og gå opp mot hva en ombygd bil er verdt - de er bare verdt delene de er bygget av.

Dette hører man bare fra de som ser saken fra 2 sider! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sier seg vel selv at det er flere ulykker med godkjente biler, da ikke godkjente biler vel er 3-4% av den totale bilparken i norge..

Uhell er uhell ja, men det koster flere millioner om noen skader seg i et trafikk-ulykke, så da spør jeg deg:

Hvem vil du at skal måtte betale de pengene..Deg eller forsikringsselskapet?

3-4%? Hoho, da må du tro om igjen... Biler med ettermontert senkesett, kappa fjører, ulovlige lys, og ikke minst CHIPTRIMMEDE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer 316, det er mange som snakker veldig høytidilig om seg selv, og i praksis er like store lovbrytere. Felger / senkesett = Ugyldig forsikring, om den ikke er innskrevet i vognkort.

Hjelper også veldig lite om man oppgir at man har 300hk i bilen sin, og forsikringen høyer polisen til riktig sum, så lenge Biltilsynet ikke har godkjent bilen. Det betyr ved en ulykke at all din godtroenhet (og betalte kroner) ovenfor forsikringa er totalt bortkastet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...