Gå til innhold

M5 stjålet, kræsjet, og funnet. problem med forsikring!


j_b
 Share

Anbefalte innlegg

er det samme bil på bildene? Siden det ikke er samme reg nr, ikke samme leppe bak, andre nyrer osv? Hvor lenge var den stjålet før den dukka opp igjen?

det var 17.7 det var oppdaget borte. de har bytta noen deler, sprayet bakfanger og sideskjørt svart. andre speil. skilten som er på første bildene er ikke min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Bilen er jo ikke godkjent for norske veier engang

Det er da biltyvens problem, han som stjal den og kjørte rundt..

Det var vel ikke akkurat(!) biltyven jeg tenkte på!

Er jo i forbindelse med forsikrings oppgjøret å gjøre, at han har forsikret en "annen" bil samt at den ikke er godkjent så det kan bli et problem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor ikke si til forsikrings selskapet / politi, att du hållt på og bygge om bilen, og att den skulle godkjennes? og att du ikke skulle bruke den før den var, nettopp godkjent?

Og att den ble stjålet før du fikk kjangs til og vise den?

For ordens skyld; Man har ikke lov til å begynne å bygge om før man har OK fra BT.

Men jeg syns fortsatt at det er nok gnål om dette. Prøv å få til enighet med forsikringsselskapet "i all stillhet", uten for mye bråk og tjas. Ferdig med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er veldig mange kjente gnålere her ja som alltid skal påpeke andres feil, slik som jeg gjør nå. blir rimelig lei av at dere skal spille på samvittigheten til folk...tror det brenner nok å tape så mye penger osv...han trenger vel ikke mer enn ett svar på at dette ikke var så lurt kanskje? her er det 5 sider? skjønner godt frustrasjonen.

utover det så kjenner jeg maaange som hade slitt med å få bilen sin gjennom tekninsk uten å gjort forandringer mth felg, senk, xenon i lys osv...

også litt humor... hvis jeg forsikrer en fiesta som bmw m5 og krasjer? får jeg tilbake for m5 da? Oo ikke serriøs da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

også litt humor... hvis jeg forsikrer en fiesta som bmw m5 og krasjer? får jeg tilbake for m5 da? Oo ikke serriøs da

Tja, klarer du å overbevise forsikringsselskapet om at regnr du har registrert er en M5 i stedet for Fiestaen regnr er registrert på, har du vel muligens fortjent å få tilbake en M5...

Men i seriøsitetens navn; forsikringsselskapet får opp data om bilen via regnr. Har man bygd om bilen, må den først godkjennes før de kan forsikre den som den ombygde. Inntil da er bilen original i deres øyne. Kjører man derimot med ombygd, ulovlig bil, kan forsikringsselskapet nekte utbetaling. Og de erstatter IKKE mer enn hva forsikringen omhandler. Hvilket er helt naturlig.

Og hjelper gjør det heller ikke å komme krypende til forsikringsselskapet og bedende si "jamen, jeg skulle jo bare... skulle godkjenne senere..." Ikke har biltilsynet tidligere vært informert. Ikke har forsikringsselskapet vært informert. Da sitter man selv pent plassert i begredeligheten og må svelge nederlaget.

Når han etterlyste bilen; etterlyste han en 520i som var stjålet? Eller en M5?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vel ikke vært store behovet for forsikringsselskap om alt det som sies om "hvis" menes seriøst. Finnes ikke forsikringsselskap for etterpåklokskap.

hehe....for å sitere konen til ned flanders i the simpsons: Ned doesn't belive in insurance, he considers it a form of gambling :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsikringa skal vel i teorien punge ut det det koster å få bilen tilbake i den standen den var i?

Motor og slikt er vel i orden etter som jeg har skjønt, så da har det jo lite å si om det er en 320 eller M5 når det er snakk om karrosseriskader.

Kjenner til f.eks en kar som kræsja bilen sin. Var ikke stjelt, men likevel.

Den var nokså stylet med 2-delt candylakk fra automote, full styling rundtom, andre lykter osv osv.

Han fikk bilen fiksa til akkurat slik den var på forsikringa, med to-delt lakk og alt.

Du må bare ikke gi deg!

Forsikringsselskapene er noen hestkuker!

Ring hver dag og klag! Du har ikke gjort ditt som kunde før personen i andre enden av røret er like forbanna som deg. Da begynner det å skje ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...