Gå til innhold

Svært nært kjøp av bmw, hjelp !


micberg
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann !

Har da vurdert å kjøpe denne bmw'en, men lurer på om det er spesielle feil eller steder jeg burde sjekke etter skader ? Selger har bestilit nafbruktbiltest til bilen imorgen. Jeg bor i tromsø og bilen står i Møre og Romsdal, så jeg vil ikke kjøpe en bil som stopper på Saltfjellet eller får masse verkstedregninger på kort tid.

her er linken til bilen:

http://bil.autodb.no/autodb/view.wa2?_c ... 1249821921

AutoDB-kode: 951100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke noe med saken å gjøre... jeg har hatt det på min 320 ;-) se etter slitte foringer/hør ved å dunke forsiktig i gummien på dekkene, kjenn etter rust, ikke bare se!

se om dekkene er slitte i innerkant, dette tyder ofte på dårlige foringer! ellers er det alt anna som en vanlig bil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Subframe disaster ? hva betyr dette ?

eier nevnte at han skulle bytte til nye 17" fra 18" fordi 18" tommerne hadde blidt litt for slitte. han skal fakse over naftest imorgen kveld av bilen, som han skulle dekke selv.

vil bare ikke dra så langt og få store feil på veien hjem, eller utgifter på flere titallstusen når man kommer hjem.

skulle gjerne hadt mere peiling på bmw tekniske ting.

er prisen stiv ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil si at 28 tusen, for en bil med 6er og m-techfanger ikke er galt...

har mange fler km å gå også...

subframe disatser er at traversforingene (opphenget bak) revner fra karrosseriet... kjip ting å komme utfor... men ikke tenk på det du... naftesten vil nok bemerkeforingene bak, hvis det ksulle være et tegn på det ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar :)

skjønner jo at man må sette seg ned å lese litt og lære mer om biler hehe

har bare tidligere vært uheldig, kjøpte en bmw e30 323 89model for 2 år siden, og den ble jeg kun plaget med, og da nektet selger på alt og mente det var min feil osv, tapte 35 000 på den bilen iløpet av 2 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja man har lært på den harde måten, for å si d sånn :P

Har hadt lyst på en e36 i 3 år nå, så håper den lever opp til forventningene.

men som sagt man får jo det man betaler for, så man har jo ikke forventninger i 100 000 kr klassen.

men hva er de vanligste "store" feilene på disse bilene ? har hørt at toppene kan bli fort slitne,foringer,dempere og mest rust.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er like normalt på alle biler vil jeg tro... på 4 sylinderene blir kammene fort slitte, og bmotoren tikker, men på 6 syl, er ikke det et bagatellproblem i forhold... de fleste purrer som om de var nye...

demperene har like god holdbarhet som alle andre, foringene blir fortere slitt hvis bilen er senket mye, men ofte så holder de i mange år før man bytter ;-)

rust er forskjellig på alle biler... oftest er det importerte som har mest, da ikke alle er (likegodt) tectylert ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen altså, da ble det ikke bil allikevel..

Selger ringte meg akkurat å fortelte at broren hadde lånt bilen idag, og krasja med ett rovdyr..

haha... sikkert bare sprøyt ;-) var nok mye tull på naf kontrollen, så vil han selge den til noen som ikke vil ha framlagt test :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...