Gå til innhold

normalt med masse effekt tap i motor gjennom 5år?


sørvice
 Share

Anbefalte innlegg

hei, har en bil som blei bygd i 2004 å da blei de oppgitt 336hk i motorn, men no 5 år seinere kunn 285hk i motor. er en 3.0l m3 motor, som har blitt boret opp til 3.2l.

lurer på om noen veit om de e normalt me so mykkje tap eller om de kan ver nokke gale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

unnskyld for litt feil opplysninga men skal ver 266 på bakhjula.

285 fekk ej oppgitt av han som kjøpte biln, og som no vil heve kjøpe etter 16dager pga der ikkje va 336hk i motorn som ej hadde oppgitt.

men no fekk ej vite de er en tommelfinger reglel at der er 11% tap på frammhjulstrekk og 17% på bakhjulstrekk, so da skal der vell ver 323hk i motoren?

- tap pga av alder, 5 år sida den blei målt på motorn.

13hk er vell ikkje grunn til å heve salget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt normalt at effekten har sunket etter 5 år. Vil tro disse også får smake litt pisk ofte.

At han har målt bilen på en dyno betyr null og niks. Så lenge det ikke er samme benk og du ikke har skrevet at den har 336hk i kjøpskontrakten er det bare å blankt avslå det.

Kan også være mange elementære grunner til at den har mindre effekt, som veldig tett luftfilter, fillete plugger, defekt sensor/nødmodus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Effekt-diskusjonen angående bilen det gjelder er vel veldig off-line?

Det er vel mere snakk om svindel?

Bilen er aventert som en 3,2l,i bilen sitter det en sliten 3,0l som motornummeret er slipt vekk på. Når han som visstnok skal ha bygd bilen ikke vil vedkjenne seg det og i tilegg forteller en helt annen historie om motoren + at det ikke kan fremskaffes dokumentasjon på noe lukter det hele veldig svidd.

Jeg kan jo avslutte med å si at jeg har prøvd bilen og jeg ble nok litt skuffa,den gikk jo som en syk 328i på en god dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vist du klare å lese benke papirene så er det itte mere enn 243 hester på hjulene.. å 266 i motoren.. 70 hester miste du itte på en e36 m3.. da må du oppi 38% tap å det e nesten d samme som 4wd tape på driverkan sine.. motoren e bytta i bilen au for du har slipt bort motornr for bilen ha vorri godkjent me en 326s1 motor (3,2l s50) motor.. biltilsyne godkjenne itte en bil me borra 3,0l som en orginal 3,2l, å bruke motornr åt en 3,2 liter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GODKJENT- ombygd til bmw m3 3.2l selges pga skolegang.

Bygd av SS Performance i skien i 2004, nylakkert i 2008 med mørk grønn/brun effektlakk med flakes.

Spesialbygd Laser effektanlegg med 4 utblås. Pioneer cd/dvd speler med ipod-adapter og 6.5" skjerm.

18" alu.felga med nye bakdekk, 225/35 framme og 255/35 bak.

venter på Bilstein b8 sprint dempera som skal monteres før salg pga en liten lekkasje i eine bakdemperen.

Hvem har egentlig bygd bilen ?

Finnes det noe dokumentasjon på noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette lukter av S.vindel og B-drag. :-)

Jeg ville vært forsiktig med å si noe som helst.. Selger og kjøper er jo tydeligvis uenige her, men begge har jo ikke tatt de forbehold som de burde i en slik sak.

Først og fremst burde selger sjekket opp i dokumentasjon- og fått det som tidligere eier har sagt, skriftlig og underskrevet FØR han kjøpte bilen av tidligere eier.

Det samme burde kjøper gjort.

Forresten, s52b32 heter 3,2liters m3 motoren. Den skal ha 321hk på veiven NÅR DEN VAR NY-

Om selger her, solgte en 3,0 som var borret til 3,2 burde han ikke solgt den som en 3,2 for det stemmer ikke. 3,2 har blant annet dobbel vanoz.

Pitlane_racing. Du skriver jo øverst i noe som tydeligvis er et sitat fra salgsannonsen, at det er SS performace. Jeg ville i første omgang hørt med dem angående dokumentasjon, ettersom jeg forutsetter at de er pliktig å oppgi alle saksdokumenter som er nyere enn 10år.

Du hevder også at bilen har 266+70hk=336hk orginalt. Det stemmer ikke. Er det en orginal s50b30 (3,0 m3motor) skal den ha 286hk orginalt. Er den en s52b32 er den oppgitt til å ha 321hk på veiven)At den taper 20hk gjennom driverket, og etter 15år, vil jeg si er lite.

Det første jeg ville gjort var å finne ut om bilen var orginalt en m3, eller en ombygd fra feks 320? Nummer to- noe som er enkelt å finne ut av, er det en 3,0 eller 3,2liter som evt ble levert orginalt? Har SSP noen form for dokumentasjon på motoren?

Har dere gjennomført kompresjonstest på motoren? Det kan være en god grunn for at effekten er annerledes enn forventet.

Pitline_racing: Det er ikke snakk om svindel så lenge selger har opptrådt i god tro. Foreløbig velger jeg å tro på selger ettersom det tilsynelatene er han som startet tråden her, og utifra spørsmålene han stiller, framstår han som intetanende for saken.

Du bør også ta i betraktning at det er store forsjeller mellom hvilken benk motoren er målt til.

Det er jo avtaleloven vi skal henvende oss til i et slikt tilfelle, og det første dere bør gjøre, er å bli enige om sjekklisten jeg skrev over her. En eventuell jurist bør så avgjøre om begge har handlet i god tro. Han bør også bedømme om kjøper har gjort en god nok research før han kjøpte bilen. Når det er gjort/sagt bør det taes stilling til om kjøpet skal heves, kjøper skal få igjen deler av kjøpssummen eller lignende utifra hvor stort avviket av det produktet kjøper kunne forvente og få, og det han faktisk fikk. I tilfelle selger må betale tilbake noe, bør han spore tilbake tidligere eiere, for å finne ut hvem som evt har byttet motor, og hvem som satt sekken på katten/filte motorkoden osv. for å anmelde ham, med krav om å få tilbakebetalt summen han måtte kompensere til selger for/så mye verditapet til bilen er, pga at den ikke har papirene i orden.

Nå fordeler jeg for all del ikke skyld, eller utfall av saken eller noe slikt, men jeg vil tro dette er så langt saken vil gå, dersom selger burde ha visst.

Lykke til begge to!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...