Gå til innhold

2jz-gte i e36?


320it
 Share

Anbefalte innlegg

Motorfester får du her:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... m=28038103 0084&_trksid=p2759.l1259

Jeg setter selv min Supra motor i en E30.... Det er jo fordi jeg har kosta på denne motoren såppass og ikke ønsker å ha den i en Supra med hvite skilter mtp hk avgift... http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=122161

Igjen så er det jo bare og klemme ut 700 hjulhk på en original supra motor å da uten og engste seg... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

syns at folk kan bygge det de selv syns er heftig?

hele grunnen til at jeg liker bmw er i utgangspungtet basert på at e30 karossoriet er så nyyydelig fint. støtter ombygging!

Selvfølgelig skal folk kunne gjøre hva de vil. Jeg bare lurte på hvorfor og ikke minst hvordan f.eks en E30 kan bli bedre med en Toyota motor enn med en BMW motor. Blir E30´en virkelig bedre eller handler dette egentlig mest om antall hestekrefter ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare gøy med noe utenom det vanlige!

Folk får gjøre (nesten) hva de vil for min del.

2JZ-GTE er bedre enn de aller fleste BMW-motorer, ihvertfall når det kommer til trimming :wink:

Hei!

Nå tror jeg du fort kan terge på deg BMW folket her... hehe... Vel du kan trimme BMW motorer til vanvidd også, men hvis vi tenker prismessig så tror jeg man kommer bedre ut med en 2JZ motor... tror jeg...

Ellers så tror jeg nok og jeg mener selv at jeg gjør dette for at det er bare litt utenom det vanlige og rett og slett har lyst å ha det gøy :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå snakker jeg ikke at den blir bedre, men personlig interesse.

kan være han har mer erfaring med å skru 2jz?

skal ikke si at 2jz er bedre enn noen andre, men potensialet er jo det samme og prismessig kommer 2jz best ut mye pga fast and the furious.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

supramotoren er vei ei bmw blokk.. Å resten er det vel yamaha som har lagd/bygd?

1JZ-GTE toppen sier de at yamaha har hatt en hånd på, men 2JZ-GTE toppen er nok ren toyota/videreutviklet fra 1JZ evt prikk lik 1JZ... usikker jeg!

Blokka er jeg 99% sikker på at er toyota... en annen ting er at 6 trinnskassa er en GETRAG :-)

Fredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

supramotoren er vei ei bmw blokk.. Å resten er det vel yamaha som har lagd/bygd?

1JZ-GTE toppen sier de at yamaha har hatt en hånd på, men 2JZ-GTE toppen er nok ren toyota/videreutviklet fra 1JZ evt prikk lik 2JZ... usikker jeg!

Blokka er jeg 99% sikker på at er toyota... en annen ting er at 6 trinnskassa er en GETRAG :-)

Fredrik

Ja, en kompis drifter med toyota soarer 1JZ-GTE, er stemplet yamaha på toppen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

supramotoren er vei ei bmw blokk.. Å resten er det vel yamaha som har lagd/bygd?

1JZ-GTE toppen sier de at yamaha har hatt en hånd på, men 2JZ-GTE toppen er nok ren toyota/videreutviklet fra 1JZ evt prikk lik 2JZ... usikker jeg!

Blokka er jeg 99% sikker på at er toyota... en annen ting er at 6 trinnskassa er en GETRAG :-)

En Getrag gearkasse vet jeg hva er, men resten blir jo litt gresk for de fleste her inne vil jeg tro. Det er sikkert interessant å bruke ulike deler fra ulike produsenter til et custombygg, men av en eller annen grunn blir det noe ekstra (iallefall for meg) hvis f.eks en custom E30 er bygget opp av BMW deler... f.eks med en M70 motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grunnen til at jeg har tenkt på dette er at jeg har kort med penger til hærjebil, 3 literen blir litt for svak.

kunne jo bygd meg en m50 turbo motor, men det koster jo det tre ganger så mye med et snikbygg på denne enn en komplett 2jz

og der er det enormt potesiale til videre trimming, uten at det koster skjorta.

hadde jeg bada i penger hadde det blitt en m50b28 turbo sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...