Gå til innhold

Elektrisk turbo... Nåken så har prøvd?


narcatis
 Share

Anbefalte innlegg

Fatter ikke at det finnes folk som går på og kjøper noe sånt.. Denne gir i beste fall 0 effekt.. En elektrisk vifte kan ikke gi/produsere mer effekt enn den bruker, i dette tilfelle effekt fra bilen (strøm) I så fall så har produsenten løst energi problemet i verden... Nobels pris til oppfinneren.! :applause:

hvorfor er ikke det mulig?? en kompressor gjør jo akkurat det!

Les hva som blir skrevet, en kompressor er ikke elektrisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fatter ikke at det finnes folk som går på og kjøper noe sånt.. Denne gir i beste fall 0 effekt.. En elektrisk vifte kan ikke gi/produsere mer effekt enn den bruker, i dette tilfelle effekt fra bilen (strøm) I så fall så har produsenten løst energi problemet i verden... Nobels pris til oppfinneren.! :applause:

hvorfor er ikke det mulig?? en kompressor gjør jo akkurat det!

Les hva som blir skrevet, en kompressor er ikke elektrisk...

han mener nok ikke at en kompresser er elektrisk:p

men heller det at den tilfører mer effekt enn det trengs for å drive en kompressor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatter ikke at det finnes folk som går på og kjøper noe sånt.. Denne gir i beste fall 0 effekt.. En elektrisk vifte kan ikke gi/produsere mer effekt enn den bruker, i dette tilfelle effekt fra bilen (strøm) I så fall så har produsenten løst energi problemet i verden... Nobels pris til oppfinneren.! :applause:

hvorfor er ikke det mulig?? en kompressor gjør jo akkurat det!

Les hva som blir skrevet, en kompressor er ikke elektrisk...

han mener nok ikke at en kompresser er elektrisk:p

men heller det at den tilfører mer effekt enn det trengs for å drive en kompressor

Ja, men S andersen sier at en elmotor(noe på strøm) ikke kan generere mer kraft enn den bruker, dvs at en kompressor, som ikke er elektrisk, ikke har noe som helst med utsagnet å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skjønner ikke hvorfor dere sammenligner dette med kraft inn kraft ut?

Den henter jo krafta fra strøm, noe batteriet og dynamo leverer.

Var en periode jeg leste om dette og da var det noe om at turboen slo inn for fult over 3k rpm eller noe, og i den perioden brukte den en go del AMP. Husker ikke hvor mye. Men det var en del.

Så det med at den løser verdensproblemer og faens oldermor, kan vi jo slå fra oss med engang da dette ikke er kontekst med spørsmålet.

Men om en el-turbo fungerer, har jeg mine tvil på, spesielt på store motorer som trenger mye luft. Men om den kan ha effekt på en 1,4 eller 1,6 maskin.. Det tror jeg faktisk, men lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om motoren produserer kraft til en mekanisk presse eller en elektrisk presse blir jo akkurat det samme. I teorien kan en elektrisk presse funke meget bra, ettersom motoren kan lade batteriet ved normal kjøring for så å tappe det når du tråkker gassen i bånn.

MEN for å få til dette må man ha et heftig batteri som kan levere MYE strøm på kort tid, og man må ha en meget heftig el-motor. Det er mulig å få det til, men om det blir noe billigere enn en mekanisk presse er et helt annet spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om motoren produserer kraft til en mekanisk presse eller en elektrisk presse blir jo akkurat det samme. I teorien kan en elektrisk presse funke meget bra, ettersom motoren kan lade batteriet ved normal kjøring for så å tappe det når du tråkker gassen i bånn.

MEN for å få til dette må man ha et heftig batteri som kan levere MYE strøm på kort tid, og man må ha en meget heftig el-motor. Det er mulig å få det til, men om det blir noe billigere enn en mekanisk presse er et helt annet spørsmål.

Ja den må nok være en del heftigere enn den hårføneren det er henvist til her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SIG har sjønt det her da :)

Dette har jo IKKE noe med energi loven i det hele tatt, da det er BENSINen som gir motoren energi, IKKE kompessoren, mekanisk eller elektrisk!

en mekanisk kompressor kan stjele opptil 100hk fra veiva, men ennå gi luft til 300hk mer i motoren!

OG Ja da bruker motoren mer bensin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men for at dette skal gi effekt, må jo vifta også være effektiv mens du kjører, som SIG sier, det trengs et enormt stort batteri for og få dette her i gang i det hele tatt. Det sies også at dem har fått ladetrykk fra disse viftene her på 0.2-0.3 bar, men gir dette noe effekt hvis den lader bare 0.2-0.3 bar? Det jeg ikke helt skjønner enda, hvorfor diskutere et tema som ikke har blitt prøvd ut? Det som for meg til og gruble er at jeg ikke har sett en jævla video som viser at dette gir effekt, og fungerer effektivt, det eneste dem tester disse på er colabokser, og svarte søplesekker..? Hvorfor da ikke legge ut en video som viser dette i praksis, og at det faktisk fungerer!

Fikk litt lyst til og kjøpe dette, bare for og finne ut om det gir mer effekt, og at det ikke er bullshit.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en slik duracellvifte til en volvo jeg hadde engang i tiden, ikke fordi jeg trodde den gav meg noen effekt. Heller fordi jeg ikke klarte å la være.

Den hjalp skal vi se... ikke en kløyva dritt. Forutenom at volvoen nå hørtes ut som en jet motor, så flytta den seg ikke noe mer. KANSKJE bittelitt mer guff på høyt turtall ( for der er volvoer virkelig daue ), ellers ingenting!

Ble fort solgt videre.

Denne vifta klarer ikke blåse noe mer enn motoren suger uansett, det er en vanlig 12v vifte. Det er ikke noe sprut til å produsere noe trykk, den vil kanskje derimot stjele effekt fordi den blir en motstand for motoren. Motoren klarer rett å slett ikke suge så mye som normalt, fordi det er en stor feit stygg vifte i veien ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...