Gå til innhold

Elektrisk turbo... Nåken så har prøvd?


narcatis
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg må le av folk som mener alle volvoer er daue, kun fordi de ikke har hatt noe værstinbygg selv.. du mener selvsagt også at shs performance sin 242 er dau da, siden alle volvoer er daue... uff

Mente sikkert i utgangspunket da, greitt nok at man kan lage værstingsbygg av Volvo, men fyttigrisen for stygge å tunge de er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må le av folk som mener alle volvoer er daue, kun fordi de ikke har hatt noe værstinbygg selv.. du mener selvsagt også at shs performance sin 242 er dau da, siden alle volvoer er daue... uff

Av orginale Volvoer tørr ihvertfall jeg å påstå at ingen av de eldre føles særdeles spreke. Spesielt den festlige Renault-sekseren er ikke særlig overbevisende, men 740TIC er ihvertfall i stand til å flytte litt på seg.

Hva noen klarer å bygge med en Volvo som utgangspunkt blir lite relevant. Sikkert nok av Lada o.l. som kan underbygge dette!

I teorien er det ikke noe galt med en elektrisk turbo, men høres vanskelig ut å få til i praksis. Er nok mer effektivt med en elektromotor som hjelper direkte til på fremdriften hvis man først skal blande inn en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De elektriske viftene jeg har sett, ligger ofte på 40-50w effekt. Det er umulig at disse skal klare å lage noe saft til en motor i det hele tatt.

For å klare å lage mer effekt, så må det mer trykk til, for er en sylinder allerede full, som i at motoren klarer å ha full sylinderfylling, så hjelper det ikke om en liten vifte blåser en svak bris inn i innsugsmanifolden...'

Er jo derfor turboer og kompressorer lager TRYKK, fordi de kan ikke fysisk presse mer enn 1l luft inn i 1l rom, uten å komprimere luften slik at den er tettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må le av folk som mener alle volvoer er daue, kun fordi de ikke har hatt noe værstinbygg selv.. du mener selvsagt også at shs performance sin 242 er dau da, siden alle volvoer er daue... uff

Herregud så kverrulanter man skal være. I utgangspunktet så er de fleste ungdomsvolvoer DAUE ( LES; 240, 740 OG 940 )

Ungdomsvolvo = volvo uten snurre. Dvs en sleten gammal 4 med 132/116 alkoholtørste småhester.

Catch my drift.

Ontopic; funker ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må le av folk som mener alle volvoer er daue, kun fordi de ikke har hatt noe værstinbygg selv.. du mener selvsagt også at shs performance sin 242 er dau da, siden alle volvoer er daue... uff

Mente sikkert i utgangspunket da, greitt nok at man kan lage værstingsbygg av Volvo, men fyttigrisen for stygge å tunge de er.

det er din smak, jeg vil mye heller ha en 242 med 500+hk enn pagani zonda, bugatti veyron eller hva det en måtte være.. fordi de både er penere og det er stilen å frakjøre disse homseracerne folk uten peiling liker. Firkantete biler med klassisk utseende og mye pulver er veien å gå! :) ikke audi tt, bmw z3, z4 og sånt.. det er bare flaut og de fleste rister på hodet.

E39 er pen syns jeg, men da må de være skaaaamlave, med kantfelger, sota helt fram osv. Ellers så holder de ikke mål, like pene som volvo 200-serie blir de aldri desverre.. men er fine!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må le av folk som mener alle volvoer er daue, kun fordi de ikke har hatt noe værstinbygg selv.. du mener selvsagt også at shs performance sin 242 er dau da, siden alle volvoer er daue... uff

Mente sikkert i utgangspunket da, greitt nok at man kan lage værstingsbygg av Volvo, men fyttigrisen for stygge å tunge de er.

det er din smak, jeg vil mye heller ha en 242 med 500+hk enn pagani zonda, bugatti veyron eller hva det en måtte være.. fordi de både er penere og det er stilen å frakjøre disse homseracerne folk uten peiling liker. Firkantete biler med klassisk utseende og mye pulver er veien å gå! :) ikke audi tt, bmw z3, z4 og sånt.. det er bare flaut og de fleste rister på hodet.

E39 er pen syns jeg, men da må de være skaaaamlave, med kantfelger, sota helt fram osv. Ellers så holder de ikke mål, like pene som volvo 200-serie blir de aldri desverre.. men er fine!;)

Mange gode sopp å finne i skogen der du bor? :lol:

Håper dette ikke var seriøst ment!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...