Gå til innhold

Har jeg bommet på prisen, eller?


kjochr
 Share

Anbefalte innlegg

Prøver å selge en 07-mod 320dA coupé, men selv om jeg har fått noen henvendelser, går det tregt... Spørsmålet er om jeg har bommet på prisantydningen? Har annonse inne på Finn (kode 18391813), der jeg ønsker bud over 400'. Så vidt jeg kan se, er det den billigste E92-dieselen som ligger på finn for tiden.

Prisen satte jeg fordi jeg har fått tilbud om 400' i innbytte hvis jeg kjøper ny bil hos B.O.S i Bergen. Men får jeg solgt privat står jeg jo mye friere til å kjøpe bil hvorsomhelst - eller importere. Derfor er jeg forsåvidt happy om jeg får tilsvarende innbytteprisen ved å selge selv.

Virker prisen for lav - og dermed useriøs? Eller har jeg bare ikke "truffet" den rette kjøperen ennå? Burde jo ikke være SÅ uinteressant bil dette, vel?!? Noen som har tips? Bør jeg justere på noe (pris opp/ned)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg synes opplegget med "høystbydende" eller "bud over en viss pris" får annonsen til å virke useriøs - det bærer av preg auksjon, og Finn eller lignende sider er ikke rette arena for dette. Som pontensiell kjøper vet jeg egentlig ikke hva kjøpsprisen blir.

Derfor vil jeg heller satt en høyere utgangspris. Med det får du en viss margin for eventuelle prutere, samtidig som annonsen ikke lengre pærer preg av auksjon. Dessuten så kan det ende at du sitter igjen med ønsket sum (eller mer) til slutt.

Ellers skal det også sies at markedet er tregt for tiden.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BOS = Bertel O. Steen = mercedes :o:P

Er veldig enig i det Galro skriver. Jeg tror det er mange som kanskje blir "usikre" når det gjelder bud. De syns gjerne det er vanskelig å komme med et rett bud som ikke er for høy eller lavt. Når selger har en mer bestemt pris så har folk noe å forholde seg til...

Ellers så så jo annonsen bra ut...Det kommer sikkert en kjøper til slutt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en rask titt på annonsen, og den ser både seriøs og fin ut. Hvorfor bilen ikke blir solgt har jeg ikke noe godt svar på, men det er rimelig at du får mer enn det en forhandler tilbyr deg i innbytte.

Lykke til med salget. For øvrig en meget pen bil du har

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med Galro. Rent psykologisk, føler kjøper at han har gjort en bedre handel dersom han prutet bilen din fra 420,- til 400. Istedet for at du har bestemt deg for å ikke selge under 400. Dersom du har 420,- "pris kan diskuteres ved hurtig avgjørelse", øker du også sannsynligheten for at du sitter igjen med et par lapper mer også..

Det du også kan ha i bakhodet er at en slik bil er en "drømmebil" for mange. Og at en del av dem som ringer rett og slett ikke har råd. Nå har ikke jeg sett annonsen din (ligger ingen link i denne tråden som jeg kan se) men etter min erfaring luker man vekk mange av pratmakerne dersom man skriver mest mulig info i annonsen, samt supplerer den godt med gode bilder. Både utvendig og innvendig. Det gir også et bedre intrykk også, enn "Jai sælge biln min BILLIGG RING!! annonseselgere kan dra til ****"

Ellers tror jeg at automatkassen i en slik bil kan få en del potensielle kjøpere til å styre unna. Jeg vil kategorisere en slik bil som gøyere enn mange andre, og når folk vil leke litt, foretrekkes ofte manuell stikke eller smg. Det du også kan skjekke opp i (for å se an markedet) Er hvor mye et importfirma kan selge deg en tilsvarende bil for.. Kan de selge for 380, kan nok det gi deg mye av grunnen, selvom bilen din er den billigste på finn.. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert med tilbakemeldinger...

Synes det er vanskelig, dette her. Med et heller tregt marked, vil jeg jo helst ikke sette prisantydningen for høyt - da er det vel få som gidder å prøve seg på et bud i det hele tatt. Samtidig er jeg ikke villig til å gå under de 400' jeg kan få i innbytte. Det er nettopp derfor jeg i annonsen har presisert innbyttetilbudet jeg har fått - så skjønner forhåpentligvis eventuelle interesserte at bud lavere enn 400 ikke er så interessante.

@Hawkon88: Tror annonsen er omfattende nok, med mange bilder inn- og utvendig. Vet ikke om det er lov å lime inn lenken her, men... http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18391813

Automat/manuell er vel en evig diskusjon. Selv synes jeg manuell blir litt "gir-deg-ihjel" på en diesel, men smaken er heldigvis som baken! :D

Det er BOS i Åsane jeg har vært hos. Er en veldig god innbyttepris, men de har vel tatt det igjen på tilbudet jeg har fått på nybil, tenker jeg...

Kunne prøvd meg med "førstemann som byr 400' får bilen", men det virker definitivt ikke seriøst. Prisantydning 420' med "pris kan diskuteres ved hurtig avgjørelse" er kanskje en grei løsning - jeg får vente noen dager til før jeg eventuelt endrer finn-annonsen.

Igjen, takk for feedback - gjerne flere kommentarer, hvis noen har!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg hadde automat bare vært pluss, og jeg skjønner ikke alt svadaet om at manuell er så fantastisk. Det er noen få som har utbytte av manuell kasse, og de færreste av disse kjøper en 320d, resten hadde bare hatt det bedre med automat (men er kanskje ikke interessert i å betale prisen). Jeg har søkt en del etter ny bil i det siste, og har ikke sett på manuelle utgaver i det hele tatt. De er bare ikke aktuelle. Riktig nok gjaldt dette stasjonsvogn, men det hadde vært samme historien om jeg skulle ha coupé. Blant "menigmann" f.eks. på jobb har jeg også inntrykk av at de aller fleste med manuell ønsker seg automat, men så var det en del dyere i innkjøp osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg hadde automat bare vært pluss, og jeg skjønner ikke alt svadaet om at manuell er så fantastisk.

Jeg foretrekker manuell fordi:

- De er billigere både i innkjøp og vedlikehold.

- De er generelt lettere.

- De leverer generelt bedre ytelser.

- Jeg kan selv velge hvilket gir jeg skal være i til en hver tid.

- De har generelt lavereforbruk.

- Manuelle girkasser er mindre kompliserte enn automatiske, noe som igjen betyr at jeg har mulighet til å reparere en manuell samtidig som det i utgangspunktet er mindre som kan gå i stykker. Det at de er enklere betyr også at fabrikanten kan gjøre mindre feil ved utviklingen.

Hvilke fordeler gir en automat-kasse utover at enkelte vil påstå det er mer behagelig med en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker manuell fordi:

- motorbrems når man slipper gassen.

- mellomgass er moro!

Men det med forbruk stemmer vel ikke med dagens automater. Nå pleier de vel bruke mindre enn de manuelle. De fleste moderne automater kan jo også gires selv så du kan få det giret du ønsker.

Jeg kan heller ikke se noe stort poeng med manuell for vanlige komabilister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge bilen er ny nok til at den har tiptronic så er automat fint. Klart skal du dra bilen på bane så er jo manuel mer moro :lol: En stor fordel har manuel, og det er på vinterføre. Jeg har min første bil med automat nå (E39) og det er veldig behagelig til den daglige køkjøringa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det med forbruk stemmer vel ikke med dagens automater. Nå pleier de vel bruke mindre enn de manuelle.

Du har et poeng der, selv om enda er langt fra alle.

De fleste moderne automater kan jo også gires selv så du kan få det giret du ønsker.

Da blir plutselig halv-automatiske kasser igjen.

Jeg kan heller ikke se noe stort poeng med manuell for vanlige komabilister.

Tja. Hva med slik at de blir litt mindre "komabilister"?

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg hadde automat bare vært pluss, og jeg skjønner ikke alt svadaet om at manuell er så fantastisk.

Jeg foretrekker manuell fordi:

- De er billigere både i innkjøp og vedlikehold.

- De er generelt lettere.

- De leverer generelt bedre ytelser.

- Jeg kan selv velge hvilket gir jeg skal være i til en hver tid.

- De har generelt lavereforbruk.

- Manuelle girkasser er mindre kompliserte enn automatiske, noe som igjen betyr at jeg har mulighet til å reparere en manuell samtidig som det i utgangspunktet er mindre som kan gå i stykker. Det at de er enklere betyr også at fabrikanten kan gjøre mindre feil ved utviklingen.

Hvilke fordeler gir en automat-kasse utover at enkelte vil påstå det er mer behagelig med en?

Hehe. Her var det mye død og fordervelse.

Nå er det jo ikke sånn at alle automatkasser tar kvelden, eller girkasser generelt siden du vil kunne skru på de selv.

Når det gjelder prisforskjellen så reduseres den ved bruktkjøp, og da er det ikke noe å lure på for meg. Da veier alt det positive med automat opp for det negative.

På ytelse så er ikke lenger det noe tema på en bil med så moderne girkasse som denne har. Det skiller 0.1 sekund til 100, og 2km/t i toppfart. Forbruket er i samme klasse, skiller 0.07 liter på mila på blandet kjøring.

hagenisse, Motorbrems er da ikke noe problem. Jeg kjørte 12% ned og opp to ganger med 7eren forrige helg (fullastet), putta den i sport og ferdig med det, brukte ikke bremsene. Den ble liggende i 2. gir på 3500rpm helt fast. Brems i femte når man ruller blir det lite av, men det er jo bare å la den gire ned...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...