Gå til innhold

Har jeg bommet på prisen, eller?


kjochr
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Trenger du gi gass for at den girer ned da? min gjøre det helt automagisk. Var skikkelig plagsomt i starten og jeg trodde noe var galt. Men nå når jeg er vandt til det er det greit å kjøre med.

Og Hawkon, er du sikker på at automat gir tillegg i forsikringspremie? Jeg trodde det gav rabatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke påstå det hardnakket erik lepe (sto du parkert med z4en på os i dag?) men mener jeg betalte ekstra for det på e34en..?

Uansett er eneste argumentene jeg kan komme på mtp prisendring med automat er at automat koster ofte SYKT mye ekstra, hvor det selfølgelig gjør bilen mer verdt, og derfor høyere forsikring, ellers kan det rett og slett være at biler med automat krasjer mindre? Vi har jo allerede konkludert med at de som liker å kjøre hardt foretrekker manuell? Noen som jobber med bilforsikring her ikke som kan gi et godt svar på dette? Mer enn "ja/nei"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gunnar- jo det er en dsg kasse som kan flippes over i "manuell kontroll", hvor jeg kan gire +/- noe jeg prøvde, men konklusjonen ble gang på gang at jeg glemte at jeg hadde den i manuelt modus, og hadde da ikke riktig gir klart når jeg gikk hardere på gassen.. Noe som er et enda større irritasjonsmoment.

:shock: Hadde du hatt en manuell kasse så måtte du jo både clutcha og gira da også. At du glemmer å gire er jo ditt problem, ikke kassen sitt. Kjører du den som manuell så kjører du den som manuell, da må jo knollen din også være i den modusen. Det hadde ikke skjedd noe mer om du prøvde å dra på i 7. gir på en manuell kasse uten å gire.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår jo at en manuell ikke går noe bedre enn en dsg i 7gir- og at feilen ligger hos meg, men det er likevel kjøreopplevelse vi diskuterer, og jeg pleier å huske og gire ned hvis jeg vet at jeg trenger mer skyv når jeg kjører manuell.. Eneste situasjonene jeg har brukt kassen i manuell modus er ved motorbrems i bakker, hvis jeg trekker tilhenger med litt vekt i, og nå når jeg ikke ville at den skulle gire ned. Dette er jo selfølgelig kun min feil, og min frustrasjon- men gir likevel utslag i min kjøreopplevelse hvis du forstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det å endre annonsen var riktig ja!

Interiøret synes jeg personlig er et stort pluss i forhold til svart skinn, og det vet jeg at det er flere som gjør selv om de fleste vil ha svart.

Automatgir liker jeg ikke selv fordi jeg er mye mer samkjørt med meg selv enn med en girkasse når jeg kjører og synes det totalt sett gir best comfort, men han ene på forumet som selger BMW mener jeg hadde automat fordi det var mye enklere å få solgt den igjen da, men svarer kanskje selv her?

Har sett en del godt voksne menn i Bergen i E92 den siste tiden, og vil tro at kombinasjonen av interiør, motor og girkasse kan treffe den gruppen bra hvis de ser på bruktbiler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger du gi gass for at den girer ned da? min gjøre det helt automagisk. Var skikkelig plagsomt i starten og jeg trodde noe var galt. Men nå når jeg er vandt til det er det greit å kjøre med.

Og Hawkon, er du sikker på at automat gir tillegg i forsikringspremie? Jeg trodde det gav rabatt.

Min girer ned i bratte nedoverbakker hvis jeg trykker litt på bremsen, altså ikke helt av seg selv, men ikke langt ifra :)

Gir jeg litt gass igjen så frikobler den igjen (eller putter den i høyeste gir)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hawkon, Jeg forstår hva du mener, er bare ikke enig i at det er automaten sin skyld. ;) Hvis du vil kjøre en DSG-kasse helt manuelt, så kan du jo fint gjøre det. Det blir bare en tilvenning å huske å gire. Så kunne du heller kjørt den som automat der automat er best, på daglig kjøring i kø, by og tettbebygde strøk ... det beste fra to verdener? :)

Men nå skal jeg ikke være årsak til mer OT i denne tråden her.. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort noen justeringer i finn-annonsen på bakgrunn av tipsene deres, blant annet mønsterdybde på sommer- og vinterhjul. Utstyrslisten med koder er hentet rett fra bestillingen/kontrakten ved nykjøp, men det er riktig at comfort access er del av den ene pakken.

I pakkene er det mer utstyr enn det jeg har listet opp, men jeg tenker sånn at det alltids kan være kjekt om en som bestemmer seg for å kikke på bilen oppdager at det er enda mer utstyr enn han først hadde trodd... Kan jo være det lille ekstra som vipper kjøpslysten fra "kanskje" til "yes!" - og jeg tror ikke det er automatisk avblendbart innvendig speil i annonsen som er avgjørende for om en interessent tar kontakt. :wink:

Debatten om automagisk vs. rørestikke skal jeg ikke si så mye om - alle har sine preferanser, og det finnes ikke noen fasit. Interiørfargen var et bevisst valg fra min side ("alle" andre har svart interiør), og feedbacken fra dem som alt har ringt på bilen viser at fargen er et pluss. Igjen, smaken er som baken!

Ellers har jeg mest tro på at "stilla" skyldtes ferie. Siste uken har jeg hatt fem stykker på tråden, og to av dem skal kikke på bilen i helgen. Så det er von i hengjande snøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...