Gå til innhold

Beivakongens m3 e36


 Share

Anbefalte innlegg

Hva slags dimnsjon er det på felgene du har satt på fra GS? kan hende du får problemer med at de tar i demperne foran! snakker av erfaring :P

8,5 bred, ikke sikker på innpress.

Ja har lest litt om det men står at mange har løst det med en spacer på noen mm og andre sier at med Bilstein får man ikke problemer med dette.

Får nå se i morgen hva som skjer men satser på at det blir ok :)

Har ikke du Bilstein foresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 133
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da var jeg ferdig med monteringa forran,gikk helt greit uten problemer.

Heller ikke noe problemer med å få på hjulene igjen.

Før jeg begynte.

ufuqp9aypygqt6yi9jme.jpg

Der var gammeldemperen ute.

kczwa1n4pv0kqqbe6ps7.jpg

Monterte også nytt topplager og forsterkingsplate.

3jb0ivmquy8isi92gocs.jpg

Ny på plass.

jw0flg6w727go8ld17it.jpg

Nye krengingsstag.

e85dztb0cybpqh9qfpgn.jpg

Her er den skrudd helt i bunn og jeg er overasket av at den ikke ble lavere men den siger vell litt etter litt kjøring tenker jeg.

3dvf8j7wlxn4juwkm6da.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke så ille når det ble skifta på begge sidene,ble lav nok for meg ivertfall;)

Ja dekka fulgte med og var så billige at jeg tok de med i pakken, holder sikkert til min bruk en stund så får det bli noen ordentlige dekk når jeg skal skifte.

Lurer på å kjøpe gateslics til orginal felgene.

Skal ta bak i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser gromt ut det her, digger felga der!

hva er egentlig grunnen til denna innfestinga på kyllingbeina?

Er festa i demperen og kregningsstaget,hvorfor det er sånn vet ikke jeg.

Ser du tar på deg valsing,kan du sende meg noen gode råd på pm så blir jeg glad;)

Venter på hjulbuevalse i posten når som helst nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sonar dekkene er faktisk ikke dårlig! :)

prøv å google sonar og erfaringer og test så vil du se at det faktisk ikke er så veldig mange som er enige med deg der. Dekk er det som holder bilen på veien, derfor synes jeg man burde vurdere å koste på seg litt ordentlige dekk, hvertfall når det er snakk om m3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morro å se at det passet, jeg må ha 5mm på 8.5" felger med Et42. Kan være at det blir litt bedre plass på M3 da den får en litt annen hjulstilling pga annen bærebru... jo, har pss9 på min også! :)

Grunnen til at stab.linkene på M3 er montert høyere opp på demperen er fordi da får stab.staget bedre effekt. Man trenger med andre ord ikke like tykt stag for å motvirke krengning slik som på E36 med stab. linkene i bærebrua! og da sparer man vekt! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit at sonar ikke er noe bra dekk så er vi ferdige med den diskusjonen innpå her.

Monterte coilovers bak i dag,smekket det på med lavest innstilling der også men det ble litt for lavt etter min smak så der skal jeg justere opp når julbuevalsa kommer.

Nytt vs Gammelt.

qp8lsif6m8517vze32s2.jpg

Justeringa på bakfjøra.

4au5axk30c32hrua158v.jpg

Der var det på plass.

smym7d5x8j9zh7m9rfji.jpg

Justering på hardheta.

q3wu7dqtmitixwl3gaqp.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser gromt ut det her, digger felga der!

hva er egentlig grunnen til denna innfestinga på kyllingbeina?

Er festa i demperen og kregningsstaget,hvorfor det er sånn vet ikke jeg.

Ser du tar på deg valsing,kan du sende meg noen gode råd på pm så blir jeg glad;)

Venter på hjulbuevalse i posten når som helst nå.

pm sendt.

skal justeringa bak sitte nede? alle andre set jeg har sett til e36 så sitter dem oppe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut dette 8)

Hvor mye måtte du gi for pss9 kitt'et (kun settet) ?

skal justeringa bak sitte nede? alle andre set jeg har sett til e36 så sitter dem oppe

Er vel både pluss og minus med det, mye enklere å komme til for justering men det står dog også litt mer utsatt til for skade/slitasje.

Men pss9 er gjennomprøvde kitt og tror nok fordelen her er langt større enn ulempen :)

En annen ting er jo at de da kan bruke opp/ned teknologien sin bak også når demperen snu's som her. I bilsteins b6/b8 serie er det (i allefall til e36) kun forran de benytter seg av opp/ned teknologien, mens her i pss9 kittet har bakdemperene fått det også. Om man skulle benyttet opp/ned teknologi bak også uten å snu hele demperen (som her i pss9 kitt'et) måtte de brukt samme løsning som det pss9/b6/b8 har forran og det ville gitt tyngre dempere, som jo er ett minus.

Edit, missforsto nok hva du/dere snakket om, dere snakket vel om høydejusteringen på fjærene bak (jeg tenkte på justerings skruen på demperen) :wink:

Jeg lar dog svaret ovenfor stå siden det da om ikke annet kanskje var noe fornuftig der :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...