Gå til innhold

Saab+BMW = sant?


knut_olestad
 Share

Anbefalte innlegg

Det handler om fremtoning eller distributed presence som britene sier... W140 var en strandet hval på dette området.

Mulig framtoningen ikke er bra, men W140 er uendelig mye bedre enn forrige modell på absolutt alt. Det skulle jo egentlig bare mangle, men etterfølgeren (W220?) er jo ikke uendelig mye bedre enn W140. Spesielt kvalitetsfølelsen har fått seg en real knekk - og den er fortsatt ikke imponerende i noen mercedes imo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 102
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det handler om fremtoning eller distributed presence som britene sier... W140 var en strandet hval på dette området.

Mulig framtoningen ikke er bra, men W140 er uendelig mye bedre enn forrige modell på absolutt alt. Det skulle jo egentlig bare mangle, men etterfølgeren (W220?) er jo ikke uendelig mye bedre enn W140. Spesielt kvalitetsfølelsen har fått seg en real knekk - og den er fortsatt ikke imponerende i noen mercedes imo.

Joda... W140 var teknisk sett en vesentlig bedre bil enn W126... og det skulle bare mangle som du påpeker. Allikevel var den dessverre en strandet hval imagemessig... stor og pompøs der f.eks E38 var elegant og sporty.

W126 var et fenomen da den kom på markedet i 1979... noe W140 ikke var da den kom på markedet i 1991. Selv idag kan man observere relativt fornuftige W126 modeller som bruksbiler, mens det er faktisk tynt med W140 modeller på gatene idag. W126 ble utviklet til en standard i motsetning til en pris... og tilsvarende også for W124 og W201. Slik er det dessverre ikke mer, men i forhold til på 90-tallet har dagens Mercedes-Benz modeller mye mer substans... teknisk, kjøredynamisk og imagemessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor en bil i det segmentet liksom skal være sporty. Biler på 2 tonn ++ blir ikke sporty. De kan bli griseraske de også, men sporty - aldri.

W140 utstråler "her kommer jeg og jeg har mer penger enn deg" - og det er akkurat hva slike biler skal utstråle! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor en bil i det segmentet liksom skal være sporty. Biler på 2 tonn ++ blir ikke sporty. De kan bli griseraske de også, men sporty - aldri.

W140 utstråler "her kommer jeg og jeg har mer penger enn deg" - og det er akkurat hva slike biler skal utstråle! :wink:

Hehehe... sporty og sporty Fru Blom... jeg ser poenget og er naturligvis helt enig med deg. Trolig passer begrepet dynamisk passer bedre i denne sammenhengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

W140 var en katastrofe for Mercedes-Benz... tilsvarende også med W210. Man skal huske på at trekløveret W124, W126 og W201 totalt sett var en enorm suksess for Mercedes-Benz. Situasjonen var litt mer tilfredstillende vedr. W202, men signifikant bedre ble det ikke før W211, W220 og W203 kom på markedet. Mercedes-Benz har funnet seg selv igjen... heldigvis... :wink:

Forskjellen var vel at W140 slet imagemessig, men ikke med kvalitet.

Mens W210 slet/sliter med store mengder rust. Men utenom det er W210 gode biler, lettskrudde samt at motor/gir er skuddsikkert. Ekstrem kmstand på veldig mange av disse bilene. Det må dog nevnes at W124 ruster dem og, men de har en tendens til å bli favorisert pga W210s problemer. W211 er vel en av MBs bedre modeller på mange år, til tross for litt rust på noen årganger.

W203 er en god bil, men de ruster dessverre mer enn W211. Alt av utvendig paneler må byttes etter bare få år...Så disse burde man være observante med på bruktmarkedet. Håper W204 er mer solid på det området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... altså de gangene BMW involverer seg med andre bilprodusenter ,blir det jo bare bra! Alt BMW tar i blir til gull spør du meg.

Men så er jeg sær når det gjelder biler også da , he he

Men Saab vs BMW er jo absolutt ingen dum kombo , mener nå jeg da!

Interessant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... altså de gangene BMW involverer seg med andre bilprodusenter ,blir det jo bare bra! Alt BMW tar i blir til gull spør du meg.

Men så er jeg sær når det gjelder biler også da , he he

Men Saab vs BMW er jo absolutt ingen dum kombo , mener nå jeg da!

Interessant!

Enig! :)

BMW anno 2010, med SAAB "interiør", må selvfølgelig beholde stilen, men litt SAAB invendig hadde nok blitt bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

s3lylsly0uyqts795aoj.jpg

Nå når jeg ser på bildene, synes jeg at interiøret i Saabs nye 9-5 minner litt om en moderne versjon av det man fant i Ford Thunderbird i 1967.

2ssrbqxr73rvnjgp86u0.jpg

wygsqplhqje5vnjp1kr8.jpg

Jeg synes det fungerer bra i begge bilene. Jeg vil faktisk gå så langt som å si at Saab nye interiør er blant de penerer for tiden. Ellers har jeg også sansen for det i nye Jaguar Xj.

:)

Slående likhet hvis man virkelig legger godsiden til :D

Fantasisk at noen har slik et sinsykt vidt kunskapspekter at de i det heletat kan klare å bla til frem thunderburden.

KONGE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slående likhet hvis man virkelig legger godsiden til :D

Fantasisk at noen har slik et sinsykt vidt kunskapspekter at de i det heletat kan klare å bla til frem thunderburden.

KONGE.

Ja... og det er slike historiske/tekniske relasjoner som gjør biler og fremkomstmidler skikkelig interessant. Jeg er mer interessert i slike relasjoner enn f.eks antall antall hestekrefter og ymse ombygginger av biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...