Gå til innhold

Forskjellen på 320 innsug og 325 ?:-) (e30)


Bjarte87
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Noen som kan hjelpe meg med fks mål eller hvertfall en bekraftelse på at det er forskjell på 320 innsug, 323 og 325:-)

Skal lakkere mitt til turbo prosjekt, men blir 25 motor seinare, så tenkte sleppa lakka 2 stk:-)

Og evt ka dyser som hadde passet til 20 med 0,7 bar:-)

Takker for svar.

Mvh Bjarte Åberge

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=116625&highlight=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamen du skal jo bygge turbo bil!! Da må du først sette deg et mål om ønsket HK, så velge dyser utifra det!

Eller berre få tips fra andre som har bygd originalt med større dyser?

Har aldri en garanti for kor lenge det holder uansett, sikkert nokken som har eit tips til deg når det gjelder dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamen du skal jo bygge turbo bil!! Da må du først sette deg et mål om ønsket HK, så velge dyser utifra det!

Eller berre få tips fra andre som har bygd originalt med større dyser?

Har aldri en garanti for kor lenge det holder uansett, sikkert nokken som har eit tips til deg når det gjelder dette :)

Står klart og tydelig TURBO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

320 innsug er litt "spissere i kantene"

325 innsug er "mykt i kantene"

Der hvor det svinger ned mot innsugsside fra toppen av innsug (ytterkantene) . Det er den letteste måten å se forskjell på, mener nå jeg. Har desverre ingen gode bilder hvor dette vises tydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamen du skal jo bygge turbo bil!! Da må du først sette deg et mål om ønsket HK, så velge dyser utifra det!

Eller berre få tips fra andre som har bygd originalt med større dyser?

Har aldri en garanti for kor lenge det holder uansett, sikkert nokken som har eit tips til deg når det gjelder dette :)

Står klart og tydelig TURBO

Det veit eg du, slapp av...

Eg meiner att det er heilt sikkert ein eller anna som har ei formeining om kva slags dyser man kan bruke :) Er ikkje verre enn det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikkje noe benking eller noe AKURATT hk her da, og di som har bygget før veit vel ca ka som ville vert passende, og dyser er ikkje altid noe en tar etterpå noe valg av hk, hk kommer ut ifra ka du bygger i dette tilfellet. dyser/ bensintrykket og turbotrykket må jo passe, og når 0,7 bar er det eg MAX skal ha på stakkars motoren, vil det vere rimligere og rekne ut ka dyser som ville passet best til eit sånt max ladetrykk... S2 dyser fra gamle 5 eren har eg hørt kunne vere passende..

Håper på noen enkle svar:-)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det jeg som er på vidda nå eller???

Du sier 0,7 bar... Turbo størrelse bestemmer jo antall hk og hvor mye bensin du trenger!! En turbo kan levere 250 hk på 0,7 og en annen 600 liksom... hvis du skjønner!!

Så får du tak i en bra billett turbo som gir 600 hk på 0,7 så kan du ikke bruke 325 dyser, får du tak i en turbo som yter 250 på 0,7 så ja 325 funker fint!!

PS! Tallene er bare tatt ut fra ingenmannsland... men ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp:-) Takk for svar Ole, Både har og kommer nok til og handle fra deg i framtid:-)

Blir bare som eit foreløbigt forsøk på denne m20 motoren, forså og kjøpe 25 og bygge skikkelig i vinter:-) ville ikkje bygget driftemotor av 20.. fordi om det finner sted en 320 turbo i powerdrift for tiden. Ser ut til og funke det og:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det jeg som er på vidda nå eller???

Du sier 0,7 bar... Turbo størrelse bestemmer jo antall hk og hvor mye bensin du trenger!! En turbo kan levere 250 hk på 0,7 og en annen 600 liksom... hvis du skjønner!!

Så får du tak i en bra billett turbo som gir 600 hk på 0,7 så kan du ikke bruke 325 dyser, får du tak i en turbo som yter 250 på 0,7 så ja 325 funker fint!!

PS! Tallene er bare tatt ut fra ingenmannsland... men ja...

Billett turbo pleie vel ikkje akkurat og vere første valget for en som bygger snik turbo bygg på en b20 motor akkurat ;) Da er det vel vanleg med en t3/t4 360graders eller nokke i den susen...

Syns du er vanskli her nå ;)

Bjarte: Joda, berre hyggeleg ;) Kjekt att du handler med KSR men det er ikkje eg som eiger eg berre jobber litt for dei når dei trenge det på varelageret ;)

Peace out ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...