Gå til innhold

Kjøp av bil, lån etc etc


316
 Share

Anbefalte innlegg

Kan høre med banken angående fullmakter... Det hadde vært teit svindel ja, men... Frykter liksom at han sier at han har registrert bilen på meg, får overført 250 000 for bilen, og vips, så har han penger og jeg ingen bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan høre med banken angående fullmakter... Det hadde vært teit svindel ja, men... Frykter liksom at han sier at han har registrert bilen på meg, får overført 250 000 for bilen, og vips, så har han penger og jeg ingen bil.

Det er vel evt vegvesenet som må svare på det, og ikke banken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Banken har sikkert noen rutiner angående dette, og de har i hvertfall mer peiling på det enn meg. Kan også stikke innom biltilsynet for å forhøre meg. Men hvis det er som dere sier, så har vel han fullmakt til å signere for meg... Jeg som trodde det var dokuforfalskning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigerbroren min ordnet penger/lån på forhånd,og de stod klare på hans kto. Reiste til forhandler, fant bil og ble enige om kjøpesum. Da forhandler lurte på hvordan han ville betale, sa svigerbror; -tar det på kortet... De tastet inn 159.000,- på bankterminalen og han dro bankortet tastet kode. Og vips så var bilen betalt. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigerbroren min ordnet penger/lån på forhånd,og de stod klare på hans kto. Reiste til forhandler, fant bil og ble enige om kjøpesum. Da forhandler lurte på hvordan han ville betale, sa svigerbror; -tar det på kortet... De tastet inn 159.000,- på bankterminalen og han dro bankortet tastet kode. Og vips så var bilen betalt. :-)

Jepp, har gjort det noen ganger jegg og.

Men det fungerer ikke om man skal ha pant i bilen.

Den kan bare opprettes i det øyeblikk man omregistrerer bilen.

eller om du har et godt og langt forhold til banken din så kan de overføre penga før du handler, men det er ikke ofte tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel strengt tatt omregistreringen han kan skrive under på for deg. Så da slipper du å kjøre frem og tilbake for det. Betyr i praksis at bilen står i ditt navn før du drar dit på fredag. Så kan banken gi deg bankremisen før du drar dit på fredag. Da har ikke gitt fra deg penga før du får bilen.

Er ikke noe unormalt i dette i det hele tatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, jeg spurte jo i tråden hva som var vanlig prosedyre?:P Spør du meg er det all grunn til å være nysgjerrig når det dreier seg om en tredjedel av en million. Så mye penger har jeg ikke, at jeg bare lar det stå til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.

Jobben min er å selge biler så kan hjelpe deg litt med det.

Han "kan" skrive under for deg hvis du gir han samtykke/fullmakt.

Balansegangen er her at han ikke ønsker å registrere bilen på deg før han er sikker på at du gjør opp for deg. Har du signert lånepapirere å forhandler har de så kan han bare registrere bilen for deg. Det er ikke noe skummelt å det er sånn jeg gjør det i 99% av tilfellene. hvis en kunde er skeptisk til at jeg ikke har gjort som avtalt med bilen eller at vi går konkurs innen de skal hente bilen så sier jeg bare at de tar med en bankremisse men pengen. (dette går ikke hvis du har billån og pant i bilen)

Hvis du kjøper en bil fra en "ryddig" forhandler så er det ikke noe stress å gjøre det som han sier. Uansett så må enten banken din eller du ha orginale lånepapirene. forhandler får ikke noe penger med mindre papirene er orginale, en fax funker ikke.

Forslag 1.

Si at han kan underskrive salgsmelding for deg.

dra i banken signer lånepapirene og send de på fax til han. si til banken at du tar orginalene å gir de til forhandler som sender de inn. Når du kommer innom forhandlern å ser at bilen er som den skal gir du han lånepapirene. Da er du sikret og han sikret.

forslag 2 send meg en PM så kan du få nr mitt så kan jeg forklare over telefon, er lettere!

får vi forresten se linken til bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at det ordner seg nå. Har fått selger til å fakse meg kontrakta ferdig utfylt. Jeg tar med den, og lånebevis dit. Vi fyller ut salgsmelding sammen, og jeg ringer banken for å bekrefte at jeg har fått bilen. Da den er registrert i mitt navn overfører de pengene. Alternativ to var at jeg kunne kjøpe en bankremisse, noe som jeg helst ville slippe..

Her er bilen:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17916643

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...