Gå til innhold

Bimmers Valg 09


Deep Dish
 Share

Hvilket parti skal du stemme på.?  

298 stemmer

  1. 1. Hvilket parti skal du stemme på.?

    • Arbeiderpartiet
      20
    • Fremskrittspartiet
      223
    • Høyre
      39
    • Kristelig Folkeparti
      2
    • Senterpartiet
      9
    • Sosialistisk Venstreparti
      0
    • Venstre
      4
    • Andre
      3


Anbefalte innlegg

Det er jo mange forskjellige slags innvandrere og ikke alle har like mye ballast i form av evner, kunnskap og utdannelse når de kommer til Norge. Etter godt og vel 40 år med innvandring (asylsøkere, kvoteflyktninger og andre i regi av bl.a FN) mener jeg at erfaringene med folk fra spesielt Afrika og Mellomøsten er langt fra gode. Man bør ikke generalisere, men når det gjelder innvandrere fra disse områdene er det helt klart unntakene som bekrefter regelen. Noen få klarer seg helt fint, men dessverre er det åpenbart svært vanskelig for de aller fleste å klare seg på en fornuftig måte. Det er den samme historien i de fleste land i Europa... de klarer seg dårlig i møtet med vestlige verdier. Jeg vil mene at vi har erfaring nok... folk er forskjellige og vi har forskjellige verdier... det er ingen grunn til å kaste bort mer tid på innvandring fra disse områdene i Europa. Vi bør derimot satse på en massiv økonomisk og politisk hjelp til land som Palestina, Irak og Somalia. La oss bruke FN for hva det er verdt (hvis FN er verdt noe?)... og la oss bruke noen av oljemilliardene i disse landene og ikke i Norge. Det blir helt sikkert billigere slik når alt kommer til alt... samtidig som min datter kanskje kan være nogenlunde trygg når hun er på byen sammen med sine venner. Det er harde ord, men jeg har etter nesten 30 år som voksen fått nok.

Stortingsvalget er overstått for denne gangen, men dessverre er enkelte alvorlige utfordringer stadig like aktuelle. Dette vil jeg ha en slutt på... nå får det faen meg være nok! ... Jeg stemmer for gjeninnføring av offentlige gapestokker der disse gutta kan stå til spott og spe til evig tid etter at de er dømt... :evil:

http://www.dagbladet.no/2009/11/12/nyhe ... t/9000864/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 202
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, Jens og Kristin har mange voldtekter og ikke minst liv på samvittigheten med sin hensynsløse politikk.

Jeg er likeglad med hvis skyld det er... vi må bare hurtigst mulig finne en måte å få slutt på elendigheten. Vi kan ikke ha det slik at kvinner ikke lenger kan bevege seg utendørs uten oppsyn av et antall kjente menn av frykt for å bli voldtatt. Det er jo akkurat slik situasjonen er i de landene de fleste av dagens innvandrere kommer fra. Det er vel ikke det politikerne mener er integrasjon?... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Jens og Kristin har mange voldtekter og ikke minst liv på samvittigheten med sin hensynsløse politikk.

Hæ? De har jo en svært så hensynsfull adferd ovenfor disse overgriperne!

Gapestokk er jeg enorm tilhenger av. Det gir en sterk psykologisk og preventiv effekt på den uthengte og de som går forbi. Det er nedverdigelse på det verste. Spesielt om det er i full offentlighet. Min bestefar hadde sett mange i gapestokk opp igjennom, både da han jobbet i USA, Canada og her hjemme, og mente det var den beste avstraffelsesmetoden, som ikke innebar nedsatt funksjonsevne i ettertid hos den straffede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo mange forskjellige slags innvandrere og ikke alle har like mye ballast i form av evner, kunnskap og utdannelse når de kommer til Norge. Etter godt og vel 40 år med innvandring (asylsøkere, kvoteflyktninger og andre i regi av bl.a FN) mener jeg at erfaringene med folk fra spesielt Afrika og Mellomøsten er langt fra gode. Man bør ikke generalisere, men når det gjelder innvandrere fra disse områdene er det helt klart unntakene som bekrefter regelen. Noen få klarer seg helt fint, men dessverre er det åpenbart svært vanskelig for de aller fleste å klare seg på en fornuftig måte. Det er den samme historien i de fleste land i Europa... de klarer seg dårlig i møtet med vestlige verdier. Jeg vil mene at vi har erfaring nok... folk er forskjellige og vi har forskjellige verdier... det er ingen grunn til å kaste bort mer tid på innvandring fra disse områdene i Europa. Vi bør derimot satse på en massiv økonomisk og politisk hjelp til land som Palestina, Irak og Somalia. La oss bruke FN for hva det er verdt (hvis FN er verdt noe?)... og la oss bruke noen av oljemilliardene i disse landene og ikke i Norge. Det blir helt sikkert billigere slik når alt kommer til alt... samtidig som min datter kanskje kan være nogenlunde trygg når hun er på byen sammen med sine venner. Det er harde ord, men jeg har etter nesten 30 år som voksen fått nok.

Stortingsvalget er overstått for denne gangen, men dessverre er enkelte alvorlige utfordringer stadig like aktuelle. Dette vil jeg ha en slutt på... nå får det faen meg være nok! ... Jeg stemmer for gjeninnføring av offentlige gapestokker der disse gutta kan stå til spott og spe til evig tid etter at de er dømt... :evil:

http://www.dagbladet.no/2009/11/12/nyhe ... t/9000864/

Det som er så forferdelig trist når vi får slike saker i media er at alltid noen skal unnskylde deres barbariske oppførsel med at "de kommer fra en annen kultur der de er vandt med slikt, så det er greit, vi må være tolerange og tolmodige". Nei vet du hva, er det slik vi vil ha det? At jenter ikke kan gå hjem alene uten å risikere å bli voldtatt av en innvandrer? Sist uke sprang en innvandrer etter dama når hun var på vei hjem fra byen alene, gudene vite hva hans intensjoner var.. Kraftige tiltak må iverksettes, og innvandring begrenses. At vi tar imot flyktninger som _trenger_ hjelp har jeg ingen problem med, men desse som bare går å driver dank, og holder seg i "ghettoen" uten vilje til å bli en del av samfunnet klarer vi oss utmerket fint uten!

Og en ting til.. om jeg hadde skrevet dette på et mer "fler-kulturert" sted enn bimmers.no, så hadde personangrep og beskyldninger som rasisme haglet rundt ørene mine. Jeg har prøvd å føre en saklig diskusjon på enkelte nettsteder, der temaet har vært integrering, kultur og innvandring. Med en gang jeg er uenig i noe så kommer desse tragiske "jeg skal knolle din mor hun elsker det, jeg dreper deg og famlien din HORE lenge leve islam den best gud!" Ja nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er så forferdelig trist når vi får slike saker i media er at alltid noen skal unnskylde deres barbariske oppførsel med at "de kommer fra en annen kultur der de er vandt med slikt, så det er greit, vi må være tolerange og tolmodige". Nei vet du hva, er det slik vi vil ha det? At jenter ikke kan gå hjem alene uten å risikere å bli voldtatt av en innvandrer? Sist uke sprang en innvandrer etter dama når hun var på vei hjem fra byen alene, gudene vite hva hans intensjoner var.. Kraftige tiltak må iverksettes, og innvandring begrenses. At vi tar imot flyktninger som _trenger_ hjelp har jeg ingen problem med, men desse som bare går å driver dank, og holder seg i "ghettoen" uten vilje til å bli en del av samfunnet klarer vi oss utmerket fint uten!

Og en ting til.. om jeg hadde skrevet dette på et mer "fler-kulturert" sted enn bimmers.no, så hadde personangrep og beskyldninger som rasisme haglet rundt ørene mine. Jeg har prøvd å føre en saklig diskusjon på enkelte nettsteder, der temaet har vært integrering, kultur og innvandring. Med en gang jeg er uenig i noe så kommer desse tragiske "jeg skal knolle din mor hun elsker det, jeg dreper deg og famlien din HORE lenge leve islam den best gud!" Ja nei...

Heldigvis så er bimmers flerkulturelt og slik ønsker iallefall jeg at det skal være. Jeg er ikke så opptatt av akkurat hvem som forkriper seg på kvinnene (samt eldre, barn og de fleste andre).... voldtekter finner vi dessverre i alle samfunnslag og i alle kulturer.

Det nye er antallet av grove voldtektsforsøk på åpen gate og når det kan dokumenteres at disse begås av relativt nyankommende innvandrere... bør det være et kraftig varsko til de ansvarlige myndighetene om at et eller annet er helt galt når det gjelder innvandringen i Norge. Slik kan vi ganske enkelt ikke ha det i Norge. Jeg tror innvandringen har blitt en glidebane i avmakt for politikerne i Norge. De vil fremstå som sikre og ansvarlige, men problemene knyttet til innvandringen er så store at de egentlig knapt vet hva de skal gjøre... det blir mest famling og symbolpolitikk. Resignasjon og fatalisme kan synes å oppsummere hele problematikken... det får gå som det gjør.

Dette er farlig... man kan faktisk ødelegge et samfunn uten våpen og revolusjoner. At man har mye penger er heller ingen garanti for at et samfunn ikke kan ødelegges. Hvis "limet" som binder oss sammen i samfunnet blir borte vil folk etterhvert bli innadvendte og kun kjempe for seg og sine. Det blir et fragmentert samfunn fullt av særinteresser og minimalt med omtenksomhet. At kvinnene i Norge ikke lenger kan bevege seg fritt er et klart uttrykk for et slikt samfunn. Noen må derfor ta ansvar og sørge for orden i innvandringen til Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har vi slikt som denne saken da:

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks ... 363158.ece

Asylsøkere sammenlignet mottaket i Verdal med Guantánamo. Nå har mottakslederen fått sparken.

De hadde ikke forventet å komme til en nedlagt militærleir. De hadde ikke sett for seg å bo i et dalsøkk uten telefondekning. Ingen hadde trodd de skulle bo 70 enslige menn i en gammel kaserne. Opp mot åtte asylsøkere på hvert rom, men ingen butikker eller boligfelt i mils omkrets. At 80 personer delte ett kjøkken og tre toaletter, var det ingen som likte.

- Dette er som Guantánamo. Vi er i et fengsel, sa Ibrahim (18 ) og Hisham (20) fra Jemen til Adressaavisen.

Høres ut som vanlig militærtjeneste, men at en kan slappe av hele dagen, spør du meg.

Ingen har noengang hatt vondt av det, og om det virkelig er bedre i Guantánamo så burde de kanskje sendes dit istedet?

Er det virkelig værre å bo i Verdal enn landene og omstendighetene de kommer fra?

Burde det ikke da stilles spørsmålstegn til hvorfor de er her?

Burde ikke egentlig ALLE asylmottak ligge avsides som dette?

De ville kanskje henge rundt i Oslo sammen med resten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gå å stange på trange områder er en utfordring for alle, oss som dem. Derfor mener jeg at vi ikke burde ta imot asylsøkere overhodet, så lenge vi ikke kan gi dem er normalt tilbud. De fleste asylmottak fungerer bare som varmekoker for problemene. Kommer selv fra en kommune som på et tidspunkt hadde det største asylmottaket på Østlandet. Det også på en nedlagt militærleir.

Det er åpenbart at de fleste ikke-vestlige innvadrere liker seg best i Oslo. I Sverige er det enda verre, der gir staten den enkelte person rett til å velge hvor han vil bo. Og da får man ghettoer og enorme problemer slik som i Gøteborg, Malmø og Sødertalje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...