Gå til innhold

Bimmers Valg 09


Deep Dish
 Share

Hvilket parti skal du stemme på.?  

298 stemmer

  1. 1. Hvilket parti skal du stemme på.?

    • Arbeiderpartiet
      20
    • Fremskrittspartiet
      223
    • Høyre
      39
    • Kristelig Folkeparti
      2
    • Senterpartiet
      9
    • Sosialistisk Venstreparti
      0
    • Venstre
      4
    • Andre
      3


Anbefalte innlegg

Hva med konke konkurranse og stor koalisjon Den som bryter flest valgløfter eller no må ut :lol:

Var da ikke bedre med Erna og Foss, ei heller den Cola drikkende prestejævelen.

Dessuten så er jo hele embedsverket i norgge gjennomsyra av Ap og temmelig udugelig uansett.

De vil jo sabbotere og trenere alt en høyre regjering kommer med uansett.

LO Flåten + ARK og hele søpplebanden mobiliserer nå. Dra hjelp får de jo til og med fra den etterhvert så røde Aftenposten også.

Nurge er å blir Nurge uansett. Vi velter oss i regler og avgifter og oljepenger uansett styre/ vanstyre. Håper portugal er rimelig når jeg blir pensjonist. Gleder meg til å kunne si ha det på bade til det flerkulturelle nurge og bade, sole meg, drikke god vin å kjøre cab.

Ett par kompiser flyttet for noen år siden henholdsvis til Spania og Portugal og har ikke vært her siden. Savner ingen ting herfra.

(verdens beste land my ass)

Vanskelig valg i år da ingen er klare alternativer bort fra Jens og tullepoletikken hans. Sparer oss til fant i miljøets navn.

Men alternativer har jeg ikke desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 202
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dessuten så er jo hele embedsverket i norgge gjennomsyra av Ap og temmelig udugelig uansett.

De vil jo sabbotere og trenere alt en høyre regjering kommer med uansett.

LO Flåten + ARK og hele søpplebanden mobiliserer nå. Dra hjelp får de jo til og med fra den etterhvert så røde Aftenposten også.

Nettopp, det er dette som også er det store problemet. Dette er en utfasing som må foregå over flere generasjoner, skal man bli kvitt alle kreftsvulstene i rettsstaten. Så alt maset om at det blir så forferdelig med borgelig er bare vissvass. Opposisjonen vil trenere alt de klarer fra borgelig side, slik at om Frp/Høyre issolert sett gjør alt de kan, vil mye av det bli visket ut av vrangt byråkrati.

Uansett hva, STEM! Din stemme er for avgjørende til å ikke kunne brukes.. ikke la den falle din verste fiende til gode. Jeg tenker som så at hvis jeg nuller ut en SV stemme så har jeg gjort jobben min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir FRP igjen på meg.

Lever i håpet om å bli kvitt dette rødgrønne vanstyret, selv om folk ofte lar seg lure.

Gode hensikter til tross, dette har ikke vært noen fine år Jens.

Realistisk sett, så ser jeg for meg FRP i regjering sammen med Høyre, som og har mange gode poenger.

Ikke et helt tilfeldig valg for et nåværende FRP-medlem og tidligere lokallags formann... :lol:

Godt valg folkens! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne godt tenke meg et samarbeide mellom Høyre og Arbeiderpartiet... iallfall den "moderne" fraksjonen som inkluderer statsministeren og utenriksministeren. Det er liten forskjell på et pragmatisk Høyre og et vitalisert Arbeiderparti (altså et Arbeiderparti som er mer interessert i akademikere og funksjonærer enn tradisjonelle industriarbeidere (les: dagens industriarbeidere, ufaglærte og lavtlønnede menn stemmer allikevel stort sett på Fremskrittspartiet). Høyre og Arbeiderpartiet kan danne en flertallsregjering sammen og støtte seg til stort sett samtlige andre partier når det er nødvendig. De uenighetene som finnes mellom Arbeiderpartiet og Høyre er minimale og ikke viktige i et større perspektiv. Tenk nytt og tenk fremover er min oppfordring til Jens og Erna. Selv stemmer jeg Høyre.

Siv liker jeg ikke og kommentatoren Elin Ørjasæter i E24 har et poeng når hun omtaler Siv på følgende måte: ... Sukk. Det var den moroa. Og Siv er ikke den første. Det er noe med disse blonde, friske ungjentene i Norge. Etter å ha danset på setra noen somre får de på seg koneskautet og blir dyktige gardkjerringer. Det er livets gang, men sannelig går noe tapt på veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne godt tenke meg et samarbeide mellom Høyre og Arbeiderpartiet... iallfall den "moderne" fraksjonen som inkluderer statsministeren og utenriksministeren. Det er liten forskjell på et pragmatisk Høyre og et vitalisert Arbeiderparti (altså et Arbeiderparti som er mer interessert i akademikere og funksjonærer enn tradisjonelle industriarbeidere (les: dagens industriarbeidere, ufaglærte og lavtlønnede menn stemmer allikevel stort sett på Fremskrittspartiet). Høyre og Arbeiderpartiet kan danne en flertallsregjering sammen og støtte seg til stort sett samtlige andre partier når det er nødvendig. De uenighetene som finnes mellom Arbeiderpartiet og Høyre er minimale og ikke viktige i et større perspektiv. Tenk nytt og tenk fremover er min oppfordring til Jens og Erna. Selv stemmer jeg Høyre.

Siv liker jeg ikke og kommentatoren Elin Ørjasæter i E24 har et poeng når hun omtaler Siv på følgende måte: ... Sukk. Det var den moroa. Og Siv er ikke den første. Det er noe med disse blonde, friske ungjentene i Norge. Etter å ha danset på setra noen somre får de på seg koneskautet og blir dyktige gardkjerringer. Det er livets gang, men sannelig går noe tapt på veien.

Det norske Arbeiderparti har alle ganger de har vært i en regjering siden invandringsstoppen i 1975 neglisjert problemene med integrering av invandrere. Det gjelder forøvrig også høyre med Willoch i spissen. Skal det bli en ny regjering som igjen vil neglisjere dette temaet i frykt for å bli kalt resist av ekstreme sosialister. Det er masse ressurser her som bare blir plassert på et rom uten noen form for å kunne bidra lovlig. For oss og for innvandrere må de få mulighet til å fungere i et samfunn. Gi dem en spade i stedet for en skje når de kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det norske Arbeiderparti har alle ganger de har vært i en regjering siden invandringsstoppen i 1975 neglisjert problemene med integrering av invandrere. Det gjelder forøvrig også høyre med Willoch i spissen. Skal det bli en ny regjering som igjen vil neglisjere dette temaet i frykt for å bli kalt resist av ekstreme sosialister. Det er masse ressurser her som bare blir plassert på et rom uten noen form for å kunne bidra lovlig. For oss og for innvandrere må de få mulighet til å fungere i et samfunn. Gi dem en spade i stedet for en skje når de kommer.

Det er jo mange forskjellige slags innvandrere og ikke alle har like mye ballast i form av evner, kunnskap og utdannelse når de kommer til Norge. Etter godt og vel 40 år med innvandring (asylsøkere, kvoteflyktninger og andre i regi av bl.a FN) mener jeg at erfaringene med folk fra spesielt Afrika og Mellomøsten er langt fra gode. Man bør ikke generalisere, men når det gjelder innvandrere fra disse områdene er det helt klart unntakene som bekrefter regelen. Noen få klarer seg helt fint, men dessverre er det åpenbart svært vanskelig for de aller fleste å klare seg på en fornuftig måte. Det er den samme historien i de fleste land i Europa... de klarer seg dårlig i møtet med vestlige verdier. Jeg vil mene at vi har erfaring nok... folk er forskjellige og vi har forskjellige verdier... det er ingen grunn til å kaste bort mer tid på innvandring fra disse områdene i Europa. Vi bør derimot satse på en massiv økonomisk og politisk hjelp til land som Palestina, Irak og Somalia. La oss bruke FN for hva det er verdt (hvis FN er verdt noe)... og la oss bruke noen av oljemilliardene i disse landene og ikke i Norge. Det blir helt sikkert billigere slik når alt kommer til alt... samtidig som min datter kanskje kan være nogenlunde trygg når hun er på byen sammen med sine venner. Det er harde ord, men jeg har etter nesten 30 år som voksen fått nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du virkelig erna virker som ett bedre lederemne enn siv?

Ja... det gjør jeg. Det handler om realisme i forhold til populisme. Erna er kanskje ikke den mest sexy politikeren i Norge, men hun er ordentlig og selger ikke seg selv over over en lav sko. Husk at både Erna og Siv aspirer til å bli statsministere og det forplikter. Siv er ikke tørr bak ørene ennå... det er stadig for mye politisk bajas og umodenhet fra den kanten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-k

Verdt å ta med seg det du sier her.. Men Erna er mer Solid mener du?

Hos meg henger det enda igjen, historien om en idiot av en Høyre kandidat med navn Jan Petersen, som greier å gi fra seg statsministerposten selv om han faktisk burde satt krav om den.. Mange mistet troen på både valgpraksisen, OG Høyre da.. Og det sliter de nok med enda..

Jeg har aldri sett på Erna som er statsminister.. Ikke fordi hun ikke er sexy, men fordi hun stadigvekk faller i skyggen for sin egen (og partiets) stahet, og fordi Siv alltid tar rollen som den sterke kvinnen i opposisjonen..

Når det kommer til populisme, er det ikke alltid reelt det man ønsker seg.. Men er ikke populisme det nærmeste man kommer demokrati? Makt til folket, og innfri deres ønsker..? Partiet mener det hovedandelen av folket gjør.. Er ikke det riktig demokrati da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kommer til populisme, er det ikke alltid reelt det man ønsker seg.. Men er ikke populisme det nærmeste man kommer demokrati? Makt til folket, og innfri deres ønsker..? Partiet mener det hovedandelen av folket gjør.. Er ikke det riktig demokrati da?

Jeg mener at populisme er å argumentere for ting som kun er populært, men ikke realistisk. Skal Siv bruke flere titalls millarder kroner fra oljefondet på div. populære formål må hun bryte handlingsregelen for oljefondet og det får hun helt sikkert ikke Stortinget med på. Det er begrenset hva en regjering i Norge kan gjøre vis a vis Stortinget... og det er også velgernes forsikring. Slik bør det være og det er faktisk demokratisk. Vi skal være glade for at vi ikke har et Storting med flere kamre (f.eks et overhus med vetorett i de fleste saker). Det holder at vi har et Odelsting (tre fjerdeler av Stortinget) som kun behandler lovforslag og riksrettssaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...